welke types in 2003?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 sep 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
welke types in 2003?
Ben mij aan het orienteren voor de aankoop van een grand-espace en heb er een paar gevonden. Wie kan mij vertellen welke typen er in 2003 en wat de verschillen in uitrusting waren?
alvast bedankt,
Reynier
alvast bedankt,
Reynier
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
- Actief als: particulier
Motoren
Benzine 2.0 16v, 2.0T of 3.5V6 (automaat)
Diesel 1.9 dCi, 2.2 dCi of 3.0 dCi (automaat)
Uitrustingsniveau's
Authentique (basis)
Expression (basis+)
Privilege (Luxe versie)
Initiale (meest luxueuze uitvoering, alleen geleverd in het einde van 2003, alle espace initiale uit begin 2003 zijn privilege die door de dealer zijn aangepast om aan de uitrusting te voldoen die de initiale heeft.)
De 2.0 16v en de 1.9 dCi kan ik absoluut niet aanbevelen, die hebben eigenlijk niet genoeg kracht om zo een grote auto vooruit te krijgen. Een 2.0T zou ik niet tweedehands kopen aangezien ik problemen heb gehad met de Turbo van de espace die ik nieuw gekocht had. De 3.5 V6 is een kanon, geweldige auto met een nissan motor. De 2.2 dCi is een aardige motor, van renault zelf. De 3.0 dCi is geweldig, enorm sterk, alleen net zo snel als de 2.0T dus zo vlot is hij niet, deze 3.0 dCi is oorspronkelijk van Isuzu.
Ik weet niet of u diesel of benzine wilt gaan rijden, maar dit geeft een beetje een idee.
Benzine 2.0 16v, 2.0T of 3.5V6 (automaat)
Diesel 1.9 dCi, 2.2 dCi of 3.0 dCi (automaat)
Uitrustingsniveau's
Authentique (basis)
Expression (basis+)
Privilege (Luxe versie)
Initiale (meest luxueuze uitvoering, alleen geleverd in het einde van 2003, alle espace initiale uit begin 2003 zijn privilege die door de dealer zijn aangepast om aan de uitrusting te voldoen die de initiale heeft.)
De 2.0 16v en de 1.9 dCi kan ik absoluut niet aanbevelen, die hebben eigenlijk niet genoeg kracht om zo een grote auto vooruit te krijgen. Een 2.0T zou ik niet tweedehands kopen aangezien ik problemen heb gehad met de Turbo van de espace die ik nieuw gekocht had. De 3.5 V6 is een kanon, geweldige auto met een nissan motor. De 2.2 dCi is een aardige motor, van renault zelf. De 3.0 dCi is geweldig, enorm sterk, alleen net zo snel als de 2.0T dus zo vlot is hij niet, deze 3.0 dCi is oorspronkelijk van Isuzu.
Ik weet niet of u diesel of benzine wilt gaan rijden, maar dit geeft een beetje een idee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 sep 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
hallo northwestern,
dank voor je reply, geeft wel een goed beeld. Heb nu een 2003 privilege 2.0 T met ca. 120k op teller op het oog waarvan de distributie reeds vervangen is. Turbo werkt nog naar behoren, geen pluimen ed. Wat mij wel opvalt is dat er totaal geen turbo gat meer te bekennen is, als het zo hoort is het erg goed geengineerd anders is er wel iets met de turbo. Rij zelf al jaren saab en heb dus ervaring met turbomotoren.
Je raadt af een 2.0T te nemen vanwege de turbo, kan zijn dat je zelf helaas pech gehad hebt, zelf lees ik meer over het niet betrouwbaar zijn van de electronica en dat ze dat met de laatste versie wel hebben opgelost.
Wel vind ik het een echte franse auto, het stuurt iets te licht en de wegligging is goed maar iets te zweverig/deinerig. Wellicht dat een sportophanging hier iets aan kan verbeteren. Ik zag dat een ander hierovr ook een post heeft gedaan maar nog geen reply heeft gehad.
Overigens zit ik wel aan benzine te denken, zeker als de 3.0 diesel dezelfde prestaties als de 2.0T heeft, de 3.5V6 is mij iets te dorstig......
dank voor je reply, geeft wel een goed beeld. Heb nu een 2003 privilege 2.0 T met ca. 120k op teller op het oog waarvan de distributie reeds vervangen is. Turbo werkt nog naar behoren, geen pluimen ed. Wat mij wel opvalt is dat er totaal geen turbo gat meer te bekennen is, als het zo hoort is het erg goed geengineerd anders is er wel iets met de turbo. Rij zelf al jaren saab en heb dus ervaring met turbomotoren.
Je raadt af een 2.0T te nemen vanwege de turbo, kan zijn dat je zelf helaas pech gehad hebt, zelf lees ik meer over het niet betrouwbaar zijn van de electronica en dat ze dat met de laatste versie wel hebben opgelost.
Wel vind ik het een echte franse auto, het stuurt iets te licht en de wegligging is goed maar iets te zweverig/deinerig. Wellicht dat een sportophanging hier iets aan kan verbeteren. Ik zag dat een ander hierovr ook een post heeft gedaan maar nog geen reply heeft gehad.
Overigens zit ik wel aan benzine te denken, zeker als de 3.0 diesel dezelfde prestaties als de 2.0T heeft, de 3.5V6 is mij iets te dorstig......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
- Actief als: particulier
Ik heb een 2.0T en een 3.5V6, de 3.5 verbruikt niet heel veel meer. Maar met de 2.0T moet je dan goed oppassen met de olie, daardoor was die van mij kapot gegaan (op 60k ongeveer) De 3.0 dCi heeft veel meer trekkracht dan de 2.0T, maar van 0 naar 100 en de topsnelheid zijn gelijk.
Wat al een groot verschil maakt voor mij is het verschil tussen 17" velgen en 18" velgen. Op 17" is hij heel comfortabel, ook wel wat zweverig maar het valt meer. Maar op 18" voelt hij wat stijver aan (zou ook kunnen komen omdat het de 3.5 V6 is) maar nog steeds comfortabel.
De aanschafprijs van een 3.5V6 is wel een stuk lager aangezien er wat minder vraag voor is. Wat zijn trouwens de opties die erop zitten?
Wat al een groot verschil maakt voor mij is het verschil tussen 17" velgen en 18" velgen. Op 17" is hij heel comfortabel, ook wel wat zweverig maar het valt meer. Maar op 18" voelt hij wat stijver aan (zou ook kunnen komen omdat het de 3.5 V6 is) maar nog steeds comfortabel.
De aanschafprijs van een 3.5V6 is wel een stuk lager aangezien er wat minder vraag voor is. Wat zijn trouwens de opties die erop zitten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 sep 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
tja, weet nog niet welke opties er standaard zijn op een privilege maar in ieder geval velour/stoffen bekleding, cd-wisselaar, ventilatiesnelheid van tweede rij te bedienen, panoramadak.
welke zijn er standaard?
welke zijn er standaard?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 sep 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
en wat is en heel klein beetje meer verbruik? fabriek geeft voor de 3.5 1 op 7 op, bij de 2.0T 1 op 10, dat lijkt mij significant meer.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 70 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 291 Weergaves
-
Laatste bericht door Rudykarijem
-
- 17 Reacties
- 1186 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 7 Reacties
- 441 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 0 Reacties
- 142 Weergaves
-
Laatste bericht door Ben1972
-
- 3 Reacties
- 124 Weergaves
-
Laatste bericht door RLK
-
- 11 Reacties
- 276 Weergaves
-
Laatste bericht door faabberg