Auto rijdt schokkerig

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Plaats reactie

Topic author
jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Auto rijdt schokkerig

Bericht door jos1959 »

Mijn Captur 1,2 edc automaat rijdt vanaf dag 1 schokkerig ik heb heb nu 3 weken en is nieuw, bij het accelereren geen probleem maar bij een snelheid tussen 35 en 55 begint het het zit in het toerengebied van 1400 tot ca 1750. De auto heeft een software update gehad van het injectiesysteem maar dit helpt niks. De monteur zei dat ie er een hard hoofd in heeft of dit goed komt, ik heb Renault Nederland geimformeerd en ga weer terug naar de dealer, herkent iemand dit, het is net of de motor geknepen wordt in de benzine.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door McSherman »

Hallo Jos,

ik hoop niet dat het vergelijkbaar met dit draadje gaat worden: http://www.renaultforum.nl/forum/horten ... 21319.html

aangezien er verder weinig of geen Captur rijders zijn die dit probleem melden, denk ik dat het een geïsoleerd probleem is.....Wel vervelend voor je!

Grt, John
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Gl1800 »

Mijn Captur schokt ook wat als de motor koud is, met name als je erg weinig toeren draait.
Aangezien ik een handgeschakelde versie heb kan ik het zelf meestal voorkomen door niet heel laag in de toeren te rijden met een koude motor.
Maar ook als hij warm is, is hij bij lage toerentallen niet helemaal vrij van schokken. Ik denk dat het komt vanwege de arme afstelling van de motor ivm de milieueisen van tegenwoordig.
Ik laat er niets aan doen als het niet erger wordt.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door FrankV »

Ik heb geen last van schokkerig gedrag van de 120 TCe met EDC automaat. Alleen als de motor koud is wil het bij het wegrijden wel eens minder soepel zijn, maar dat is binnen de kortste keren over.
Als de motor warm is, bij alle snelheden heerlijk soepel en stil.....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Paultje1965 »

Ik krijg de indruk dat de TCe 130 van de Kadjar (uit bovenstaand draadje) toch een andere motor is dan de TCe 120 van de Captur. Beiden 1.2 maar de cilinderinhoud is niet precies hetzelfde. De Captur motor is dan ook eigenlijk een Samsung motor. Ik herken het probleem dan ook niet bij mijn TCe 120 EDC Captur maar die is dan wel van bj 2013. Sindsdien is de motor wel wat meer geknepen. Misschien voor 2017 letterlijk gewurgd.... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Huite »

@FrankV
De jouwe zal dan ook aan wat minder strenge milieu-eisen voldoen dan die nu worden afgeleverd.
Je mag morgen n.l. al drie kaarsje uitblazen... :lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Paultje1965 »

Bah, milieu-vervuiler met zo'n ouwe bak :D :roll:

Hier ook nog iets over een Captur met temperament (lees; nukkig)

topic23429.html?style=1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door TCe120ECD »

Mijn TCe120 heeft dat ook wel eens, voornamelijk bij koude motor en iets te langzaam rijden. Zet ik 'm in de manuel stand, zie ik dat het nog steeds op de 1e versnelling rijdt. Dus terug in Auto en iets meer gas geven, dan is alles weer normaal. Bij mij gebeurt dat omdat bij ons in de straat van die snelheidsvertragende heuveltjes liggen. Ik denk dat dat schokken komt omdat de automaat op het punt staat om naar 2e te schakelen, maar door het afremmen in de 1e blijft. Als ik ergens anders ben en de motor is koud, heb ik dat probleem niet, want dan trek je normaal op en gaat het soepel van 1e naar volgende versnellingen.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door FrankV »

Huite schreef:@FrankV
De jouwe zal dan ook aan wat minder strenge milieu-eisen voldoen dan die nu worden afgeleverd.
Je mag morgen n.l. al drie kaarsje uitblazen... :lol:
Inderdaad morgen is-tie alweer drie jaar! :D En hij kan nog wel even mee.... :wink:

Wat betreft de uitstoot: ik denk niet dat dit veel veranderd is in de afgelopen jaren. De Captur 2017 (nog niet afgeleverd schat ik zo) zal misschien weer wat aangepast zijn. De Captur van jos1959 is ergens begin dit jaar geproduceerd en zal nog wel van het 'oude' model zijn. Dus qua uitstoot vergelijkbaar met die van mij.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door jos1959 »

Ik heb mijn Captur 1,2 edc handmatig geschakeld en dan rond de 50 km/per uur rijden met een hoger toerental maar dan blijft het probleem.
Ik heb bij Tros Radar klachten gelezen dat meer mensen met deze auto met emissie 6 deze problemen hebben. De oudere versies hebben hier geen last van. De dealer heeft er nieuwe software ingeladen betreffende het inspuitsysteem maar dat helpt niks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door ALBU »

Ook bij mijn Captur een licht inhouden maar ook alleen bij koude motor, eenmaal op temperatuur geen problemen meer.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Huite »

FrankV schreef:
Huite schreef:@FrankV
De jouwe zal dan ook aan wat minder strenge milieu-eisen voldoen dan die nu worden afgeleverd.
Je mag morgen n.l. al drie kaarsje uitblazen... :lol:
Inderdaad morgen is-tie alweer drie jaar! :D En hij kan nog wel even mee.... :wink:

Wat betreft de uitstoot: ik denk niet dat dit veel veranderd is in de afgelopen jaren. De Captur 2017 (nog niet afgeleverd schat ik zo) zal misschien weer wat aangepast zijn. De Captur van jos1959 is ergens begin dit jaar geproduceerd en zal nog wel van het 'oude' model zijn. Dus qua uitstoot vergelijkbaar met die van mij.
Die van jos1959 is euro 6. Die van jou ook? :think:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Paultje1965 »

Ergens rond 2016 is blijkbaar het vermogen van de TCe120 van 120pk naar 118pk gegaan. Het lijkt erop dat er toch wel aan de software gesleuteld is voor een beter milieu (euro6?). Ik verwacht niet dat er nog meer aangepast is aan de motor maar mogelijk is het wel.
Het is trouwens lastig te vinden maar het viel me op toen in mijn familie een Clio Estate TCe120 aangeschaft werd rond het eind van 2016 met, volgens de RDW, 118pk. Nog eens gekeken op Sprittmonitor en ook daar wordt gewag gemaakt van 118pk en 120pk afhankelijk van het bouwjaar. Kan het verder niet vinden. Ook niet in Carbase. Daar geven ze voor alle bouwjaren nog gewoon 120pk aan. Ergo, er lijkt in 2016 gesleuteld te zijn aan de TCe120.

Edit: de wijziging naar 118pk is al in 2015 gebeurd als ik Sprittmonitor mag geloven. Voor 2013 wordt nog 121pk opgegeven. Ik heb nog zo'n ouwe vieze, snelle bak :)

Het een en ander kan wel gevolgen hebben voor de 'driveability'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door FrankV »

Huite schreef:
FrankV schreef:
Huite schreef:@FrankV
De jouwe zal dan ook aan wat minder strenge milieu-eisen voldoen dan die nu worden afgeleverd.
Je mag morgen n.l. al drie kaarsje uitblazen... :lol:
Inderdaad morgen is-tie alweer drie jaar! :D En hij kan nog wel even mee.... :wink:

Wat betreft de uitstoot: ik denk niet dat dit veel veranderd is in de afgelopen jaren. De Captur 2017 (nog niet afgeleverd schat ik zo) zal misschien weer wat aangepast zijn. De Captur van jos1959 is ergens begin dit jaar geproduceerd en zal nog wel van het 'oude' model zijn. Dus qua uitstoot vergelijkbaar met die van mij.
Die van jos1959 is euro 6. Die van jou ook? :think:
Net even nagekeken, je hebt gelijk :oops:
Die van mij heeft volgens de RDW site een Euro 5 classificatie.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit zo'n groot verschil zou uitmaken. Als het een kwestie van software is, hoop ik niet dat wij een update gaan krijgen....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Auto rijdt schokkerig

Bericht door Paultje1965 »

Ik verwacht niet dat onze 'ouwetjes' aan de nieuwe norm hoeven te voldoen dus een update naar euro6 zou ze eigenlijk bespaard moeten blijven. Zeker als de 'drive-ability' slechter wordt. Misschien voor de volgende beurt even aan de dealer vragen? Ik ben in ieder geval tevreden zoals hij nu is; totaal geen last van schokken. En dat zou ik graag zo houden.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Captur 2017 1.2 houdt in rijdt zenuwachtig
    3 Reacties
    417 Weergaves
    Laatste bericht door larsdijkstra 16v
  • Media Nav- android auto
    door dunc058 » » in R-Link
    1 Reacties
    925 Weergaves
    Laatste bericht door Red-Devil84
  • ESP Melding, auto stopt
    door Yvesy » » in Techniek algemeen
    0 Reacties
    241 Weergaves
    Laatste bericht door Yvesy
  • Auto laten draaien
    door SpaceXp626 » » in Austral
    2 Reacties
    602 Weergaves
    Laatste bericht door Kata
  • Draadloze android auto
    door Leemhuis » » in R-Link 2
    6 Reacties
    609 Weergaves
    Laatste bericht door goost
  • Benzine lucht in auto
    door Austral200user » » in Austral
    1 Reacties
    304 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Android Auto Wireless - 2023
    door benvit » » in EasyLink
    0 Reacties
    1502 Weergaves
    Laatste bericht door benvit