Het grote vermogensverlies topic

Plaats reactie

Topic author
Vertrokken - 26028

Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Vertrokken - 26028 »

Hij lijkt mij handig om een centraal topic te hebben over het vermogensverlies/te kort van de Talisman. Ondermeer door mijzelf ondervonden op mijn Estate TCe200 IP.

De huidige discussie is verspreid over meerdere topics.

---

Let op!!!! Goed nieuws voor mensen met een TCe 200 en last hebben van vermogensverlies.
Ik heb contact gehad met Renault Nederland nadat de dealer in mijn woonplaats 6 weken NIKS!!! van zich heeft laten horen (wat een ballentent!).

Renault Nederland erkend de problemen en er is een specifieke update die het vermogenstekort op zou moeten lossen. Mijn contactpersoon bij RN gaf aan dat de injectie, kleppentiming, ontstekingstiming en mogelijk ook nog parameters aan de turbo. Ik heb 6 juni de afspraak bij mijn garage staan om de update uit te voeren.

Het is geen reguliere update, je dealer moet contact opnemen met RN, zei moeten de update vrijgeven voor jou specifieke auto. Aldus mijn dealer en Renault Nederland.

Momenteel is mijn 0-100km/u tijd 11 seconde iv 7,9seconde volgens fabrieksopgave.
Mijn vermogensmeter in de teller komt niet verder dan 75% pk en Nm koppel.

Ik ga zeker weer meten na de update en hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elmac
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Elmac »

Zeker goed nieuws, had deze week in Duitsland eindelijk de ruimte om de top uit te proberen. 213km op de teller, 210 op de GPS. En pijn in de gasvoet van het trappen :oops: tot 180 trekt 'ie nog lekker door, de laatste 30 (en dat zijn er dus nog bijna 30 te weinig) kan je beter met een kalender dan met een stopwatch meten :doh:

Acceleratie 0-100 onder de 10 seconden is me ook nog niet gelukt; begint enthousiast maar je voelt dat 'ie geknepen wordt, in hogere toerengebied lijkt de turbo niet meer mee te doen.

Heb nu ruim 6.000 km gereden, motor heeft al wel wat groeistuipjes gehad, in het begin dacht ik echt dat ik helemaal de verkeerde motorkeuze gemaakt had (kom van een Laguna III GT met 180pk diesel). Inmiddels al wat tevredener, maar je voelt gewoon dat er vermogen mist. Zelfs zonder de Pk en Nm metertjes.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jumpman
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Het grote vermogensverlies topic

Bericht door Jumpman »

Succes mannen.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 185 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in