Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Knippie;
En wanneer mag dat dan wel wezen dat 2016.12 er aan komt? Binnenkort heb ik vaker gehoord bij Renault :cry2:
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Tja.. "wanneer" is bij Renault idd een rekbaar begrip.. Ik heb uiteraard geen exacte datum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Ook ik ben in een verhitte discussie met Renault Nederland

Wij kunnen u mededelen uw Rlink2 systeem is uitgerust met de vernieuwde 3.3 software variant. Op dit moment is de meest recente kaartversie voor uw systeem kaartversie 2016/6. Door wat technische storingen is het tot nu toe nog niet mogelijk geweest om een nieuwe kaartversie beschikbaar te stellen voor het Rlink2 systeem, onze excuses daarvoor. Zodra er een nieuwe kaartupdate beschikbaar is, ontvangt u hier een melding van. U zult de kaartupdate dan via de Rlink Store kunnen downloaden en installeren. In de bijlage vindt u een stappenplan waarin wordt uitgelegd hoe u de kaartupdate kunt installeren zodra deze in de Rlink Store beschikbaar komt. In de bijlage vindt u tevens een instructieboekje van het Rlink2 systeem zelf. Wij verwijzen u via de volgende link ook alvast graag door naar uw Rlink Store account:

https://nl.rlinkstore.com/Home

U heeft met de auto een 3-jarig kaartabonnement gekregen, het zogeheten Map Update Service. Hiermee kunt u tot 15 juli 2020 alle Europa kaartupdates die uitkomen zonder betaling downloaden en installeren.


Mijn reactie:
Bedankt voor de snelle reactie. Al met al vind ik de reactie teleurstellend. Ik tik bijna ....... af voor een prachtige auto. Door kaarten van Tomtom denk je up to date te zijn. Immers voor mijn tomtom zijn diverse updates. Nu blijkt dat in mijn auto van juni 2017 een kaart zit die 2 jaar oud is. Dit is toch eigenlijk schandalig.

Wat gaan jullie hieraan doen voor de klant?

Ik verwacht een passende oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door e3l »

Mijn rlink2 systeem heeft ook de 2016-12 kaart. Echter, wanneer ik in de rlink store kijk krijg ik een update melding dat er een kaart update is met als versie prod. Echter, wanneer ik met de toolbox app naar de USB stick wil kopiëren dan is er niets bekend. Hebben jullie dit ook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Het zal Renault waarschijnlijk niets uitmaken.. maar toch als het volgende zich vaker gaat voor doen?.....

Ik heb twee weken terug een ritje achter de rug met een vriend van me die toevallig naar het uitkijken was naar de Kadjar omdat hij net als ik het een erg leuke auto vind. Ik heb hem verteld dat het een fijne auto is maar ook van de hele toestand met R-Link en dan met name de kaarten en het rare schokkerige gedrag bij iets lagere toeren (zeg maar rond de 50 in de 4de versnelling) en verwezen naar het forum.
Ik sprak hem gisteren en hij gaat nu voor de Nissan. Sterker nog, twee andere kennissen van hem zijn ook van de Renault afgestapt hierdoor.

Eerlijk is eerlijk, als ik dit forum had gevonden en het had geweten op het moment ik de beslissing maakte om bijna 40.000 af te tikken had ik ook niet de Renault gekocht.

Dit is dus in mijn kennissen kring al drie mensen in twee weken. Het kan toch niet zo zijn dat vanwege een stukje software Renault met zijn toch echt niet goedkope auto's dit zomaar laat gebeuren ???
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Ben bang van wel, Het is mijn 1e Renault Kadjar en denk ook de laatste. Vorige week Oostenrijk geweest rijden er naar toe prima top. Maar Samsung S7 als navigatie dan weet je het wel. Die Fransen schamen zich niet daarvoor dat bevreemd me nog het meest... Dealer wil wel maar doet ook smoes naar smoes. Afgekeurde update foute usb stick etc etc.
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Ben bang van wel, Het is mijn 1e Renault Kadjar en denk ook de laatste. Vorige week Oostenrijk geweest rijden er naar toe prima top. Maar Samsung S7 als navigatie dan weet je het wel. Die Fransen schamen zich niet daarvoor dat bevreemd me nog het meest... Dealer wil wel maar doet ook smoes naar smoes. Afgekeurde update foute usb stick etc etc. :dance:
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

@ sup

Kijk dat het allemaal nou niet zo soepel loopt bij Renault en alles maar dan ook alles met de Franse slag gaat wil nog niet zeggen dat als jij je Samsung niet werkend krijgt de schuld bij Renault ligt het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat je een verkeerd merk hebt gekocht of dat de fabrikant zich niet aan de afspraken heeft gehouden ???
En omdat je telefoontje niet goed werkt en dat als argument gebruiken om geen Renault meer te kopen dat gaat wel heeeel erg ver !
Ik gebruik een iPhone en dat werkt behoorlijk goed, misschien van telefoon merk wisselen ??? :lol:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Luc001 schreef: Ik sprak hem gisteren en hij gaat nu voor de Nissan. Sterker nog, twee andere kennissen van hem zijn ook van de Renault afgestapt hierdoor.
En laat de kadjar en de Nissan quashqai nou net hetzelfde platform en onderstel en mechaniek delen... :fp: :fp: :fp:
En ook in de panne statistieken staat Nissan redelijk vooraan wat pannes en storingen betreft.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Misschien niet duidelijk maar mijn Samung s7 werkt als de brandweer.Gebruik mijn foon als navi omdat die up to date is qua kaarten en dat is R link2 verre van dat
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Domi1963 schreef:
Luc001 schreef: Ik sprak hem gisteren en hij gaat nu voor de Nissan. Sterker nog, twee andere kennissen van hem zijn ook van de Renault afgestapt hierdoor.
En laat de kadjar en de Nissan quashqai nou net hetzelfde platform en onderstel en mechaniek delen... :fp: :fp: :fp:
En ook in de panne statistieken staat Nissan redelijk vooraan wat pannes en storingen betreft.

Klopt, voor plus-minus 65% zijn hetzelfde.
Elke auto en fabrikant heeft wel wat waar mensen over kunnen zeuren. (zoals bijvoorbeeld dat ik mijn voorruit moet laten vervangen omdat deze af-fabriek te laag geplaatst is wanneer je een panoramisch dak hebt zodat de rubber er tussenuit komt piepen)

On topic.... R-Link en de kaarten updates (of beter, het gebrek eraan) zijn Renault.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Warry
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 20:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Warry »

Rijden er nou al Renaults rond met versie 2016.12??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



e3l
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2017 09:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door e3l »

Volgens mij heb ik 2016-12. Mogelijk dat de nieuwere Renaults hiermee uitgerust worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

De nieuwe Renaults hebben inderdaad nieuwere kaarten en nieuwere software.
Met de 'oudere' Rlink2 stoten ze bij Renault volgens mij op een serieus probleem. Ze mogen dan de snelste niet zijn om kaarten te updaten, maar kaarten van 2 jaar oud zijn schandalig, zeker als je weet dat de nieuwere dus wel degelijk beschikbaar zijn...

Ik vraag me eigenlijk af of die nieuwe Rlink (met Apple/Android auto, en software 3.3...) ook zo traag reageert en quasi onbedienbaar is via de stuurbediening : bij DAB bijvoorbeeld telkens terug vanaf voorkeuze 1 beginnen bij het zappen, soms gewoon niet reageren als je aan het wieltje draait,...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

vorige week GR Scenic binnengekomen, kaart is 2016-6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door densoft »

IK weet niet wat het probleem nou is van Renault om elke 3/4 maanden (cyclus Tomtom) een kaart update uit te brengen. Het is eigenlijk heel simpel. Ze hoeven alleen maar de map(europe) te vervangen in hun software versie. Dit is wat TomTom eigenlijk ook doet elke 3 maanden. De software/navcore versie blijft gewoon hetzelfde. Het is echte totale onzin dat de bepaalde hardware geen upgrade kunnen krijgen wat betreft map update. Dit is net zo belastend als de huidige map. Ik ben zelf werkzaam als software ontwikkelaar en heb inmiddels zelf handmatig de nieuwste map van tomtom kunnen toevoegen aan de firmware R-link 2. DIt heb ik bij een vriend gedaan die in een talisman rijdt. MIjn Renault Megane Estate verwacht ik over 2 weken. Dan ga ik eens de software bestuderen en kijken of ik een makkelijke manier kan vinden om de map van tomtom toe te kunnen voegen. op het moment vergt het een enorme kennis van Linux, dus niet voor iedereen weggelegd. 1 verkeerde command brickt je radio voorgoed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Wij zijn niet de enige die klagen over het slecht werkende R-link 2 systeem:
http://www.autoweek.nl/video/renault-ko ... ssie-2017/

Zie bij 7:00 daar klaagt men ook over R-link en bijvoorbeeld Apple carplay wat niet werkt.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fschuurman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door fschuurman »

densoft schreef: op het moment vergt het een enorme kennis van Linux.
Lol met je laptop en Putty achter het stuur om te komen waar je wilt zijn :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Een leidinggevende van Renault Nederland gaat me terugbellen. Schandalige vertoning wat jullie ook al schrijven. Pronken met 3 jaar gratis updates en rond rijden met een kaart die 2 jaar oud is. Ik ga hier niet mee akkoord. Het heeft gewoon totaal geen prioriteit.

Wie klaagt er mee????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Ja doe mee
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Ik heb de discussie al gevoerd met RN en mijn beklag gedaan over de gang van zaken, net als velen hier denk ik. Hoewel ik er ook niet door heen kom en de antwoorden mij ook niet het vertrouwen geven dat het op korte termijn opgelost gaat worden, heb ik er maar vrede mee. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze bewust de boel aan het vertragen zijn. Wat is hun winst daarmee?

Kortom ik wacht ongeduldig af en koester dat ik eigenlijk weinig probleem ondervindt met de huidige kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door larsdijkstra 16v »

zandbak schreef:Wij zijn niet de enige die klagen over het slecht werkende R-link 2 systeem:
http://www.autoweek.nl/video/renault-ko ... ssie-2017/

Zie bij 7:00 daar klaagt men ook over R-link en bijvoorbeeld Apple carplay wat niet werkt.
AutoWeek heeft altijd wat te zeiken. Rlink in de Koleos werkt veel beter dan in de Megane en Talisman van dit moment. Soepeler en sneller. Viel direct op toen wij de Koleos training kregen, verschilt aardig! Tijdens training werkten Apple CarPlay en Android Auto ook goed. Snel commando's geven voor navi en muziek
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Weer zo'n nietszeggende standaard reactie.

Wij betreuren het te vernemen dat er bij ongenoegen bestaat over de kaartupdates ten behoeve van het navigatiesysteem van uw nieuwe Renault Mégane.
U geeft in uw bericht echter aan dat de laatste kaartinformatie inmiddels 2 jaar oud is. Graag lichten dit nog even toe.

Elke Renault met het Rlink 2 systeem die op dit moment wordt afgeleverd, is voorzien van een navigatiesysteem dat in de fabriek is voorzien van een basiskaart.
Het is inderdaad mogelijk dat deze 2 jaar oud is. Gedurende de productie en levering is het altijd mogelijk dat er updates worden uitgebracht. Om dit te ondervangen kent Renault een MapUpdate Service.
Voor uw auto geldt dat na aflevering alle uitgebrachte updates van navigatiekaarten de eerste drie jaar kosteloos kunnen worden gedownload. Zoals in onze eerdere e-mail is aangegeven is dat op dit moment de kaart van 2016-6. Zijn opvolger, 2016-12 wordt op dit moment uitgerold. Ook deze zal dus op zeer korte termijn te downloaden zijn. Voor beschikbare updates kunt u kijken op https://nl.rlinkstore.com/ en dient u hier een account aan te maken.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, of behoefte aan nader contact, vernemen wij uiteraard graag van u. Rest ons nog u vele plezierige en veilie kilometers toe te wensen met uw Renault Mégane.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

en de kaarten van update 2016-12 zijn van welk jaar 2015 ?
ze lopen echt wel serieus achter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

Alleen de 3.3.x gebruikers hebben de nieuwere kaarten, 2.2.x gebruikers hebben gewoon botte pech.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvthof
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2017 14:21
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvthof »

Gisteren maar weer eens de Renault Toolbox opgestart en tot mijn verbazing en zeer aangename verrassing:
een update voor de Europa kaart. :dance: Beetje vage Duitse omschrijving (12-Monate ...) geen versienummer.

Download was 5996MB groot. Downloaden ging tergend langzaam, weet niet of dat aan de Renault server ligt of aan mijn USB stick. Vannacht maar laten doorlopen. Misschien dat een USB-3 stick sneller gaat.

Nog geen tijd gehad om te installeren. Ik hoop niet dat het installeren ook zo traag gaat, dan moet ik de motor uren laten draaien :lol: :oops:
Ben benieuwd welke versie dit is. Er zit in ieder geval eindelijk beweging in!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door ppoetsma »

Hier niet, gewoon nog 2015-06. Welke R-Link2 versie heb jij in je auto? 2.2 of de nieuwe 3.3?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvthof
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2017 14:21
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvthof »

Software 3.3
Helaas oude hardware, dus geen Carplay :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

TheWizardbc schreef:Alleen de 3.3.x gebruikers hebben de nieuwere kaarten, 2.2.x gebruikers hebben gewoon botte pech.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
GR Scenic vorige week toegekomen, R link versie is 3.3.16.946 ; spijtig genoeg geen Carplay
de kaarten zijn ook 2015_06
ik dacht dat het bij BMW oude kaarten waren, maar Renault doet blijkbaar niet beter
en van de invoerder krijg ik nog niet eens antwoord
geweldige service

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



yeppie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2016 16:11
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door yeppie »

densoft schreef:DIt heb ik bij een vriend gedaan die in een talisman rijdt. MIjn Renault Megane Estate verwacht ik over 2 weken. Dan ga ik eens de software bestuderen en kijken of ik een makkelijke manier kan vinden om de map van tomtom toe te kunnen voegen. op het moment vergt het een enorme kennis van Linux, dus niet voor iedereen weggelegd. 1 verkeerde command brickt je radio voorgoed.
8) Ben benieuwd...
Talisman Estate Energy dCi 110 Intens, Blue Cosmos, Innovation Pack, Pack Cruising en een wegklapbare trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

yeppie schreef:
densoft schreef:DIt heb ik bij een vriend gedaan die in een talisman rijdt. MIjn Renault Megane Estate verwacht ik over 2 weken. Dan ga ik eens de software bestuderen en kijken of ik een makkelijke manier kan vinden om de map van tomtom toe te kunnen voegen. op het moment vergt het een enorme kennis van Linux, dus niet voor iedereen weggelegd. 1 verkeerde command brickt je radio voorgoed.
8) Ben benieuwd...

Ik ben ook heel erg benieuwd, Renault maakt wel gebruik van TT kaarten maar die worden later door Renault bewerkt en geschikt gemaakt voor de R-Link(2) en daar zit hem nou juist de kneep, dat is ook de reden waarom het zo lang moet duren omdat Renault steeds problemen heeft met het bewerken van die TT kaarten.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fschuurman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door fschuurman »

Vandaag een enquete van Renault ingevuld. Geselecteerd vanwege de aanschaf van de nieuwe auto. Ook hier flink de duim op de zere plek gedrukt en verwezen naar het forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Ach weet je... hier, op een feessie of in een enquete mopperen... het maakt Renault niet uit.

Het lucht hooguit op. Dat is wel fijn.....

En onze Max moet ook gewoon wachten op zijn update..... en hij betaalt veel meer dan wij.

Dus anti reclame voor Renault is er ook al genoeg. Het maakt ze niet veel uit, als de Fransen maar hun auto's op de weg mogen zetten en veel geld ophalen....
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

fschuurman schreef:Vandaag een enquete van Renault ingevuld. Geselecteerd vanwege de aanschaf van de nieuwe auto. Ook hier flink de duim op de zere plek gedrukt en verwezen naar het forum.
Zoals hier al wordt aangegeven zal het niet veel uithalen. Fransen zijn nou niet echt service en klantgericht, zoals dat meer in de aard van Japanners en iets mindere mate in Duitsers zit. Een dergelijke enquete is dus enkel voor de bühne.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door groen_duiven »

Puccine schreef:
Ik ben ook heel erg benieuwd, Renault maakt wel gebruik van TT kaarten maar die worden later door Renault bewerkt en geschikt gemaakt voor de R-Link(2) en daar zit hem nou juist de kneep, dat is ook de reden waarom het zo lang moet duren omdat Renault steeds problemen heeft met het bewerken van die TT kaarten.


Maar je zou verwachten dat men gebruik maakt van een vorm van converisie, dus bij een volgende kaartupdate zou het dan toch redelijk snel gedaan kunnen worden.
Of gooit men de conversietool weg nadat ze klaar zijn :think:

Krijg daarnaast het gevoel dat ze bij Renault niet iedere kwartaalupdate van TT afneemt (scheelt geld ?)

Zo ging het ook bij mijn Megane in 2010. Updaten ging in begin ook moeilijk/kaarten lagen achter. Op bepaald moment kon je gewoon ieder kwartaal updaten via TomTomHome.

Hoop dat dit ook nog eens gaat gebeuren met RLink


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

groen_duiven schreef: Maar je zou verwachten dat men gebruik maakt van een vorm van converisie, dus bij een volgende kaartupdate zou het dan toch redelijk snel gedaan kunnen worden.

Ja dat zou je inderdaad denken, maar vergeet niet dat het Fransen zijn he, je weet wel zoiets als "met de Franse slag" Werkstakingen als er een scheet dwars zit. etc etc. :lol:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht