beste leden ik ben net nieuw op deze site die mijn schoonzoon heeft gevonden
ik heb een probleem met mijn renault senic megane uit 2001
aangezien ik een best handige doe het zelver ben maar absoluut geen monteur
nu wil ik niet zielig doen maar wel even uitleggen dat ik in de schuldsanering zit, door dat mijn bedrijfje te gronden is gegaan door andere "collega bedrijven", en ik herstellend ben van een zware tia en deze auto van mijn dochter en schoonzoon heb gekregen, wil ik deze auto die heel fijn is voor ons, hoge instap, (mijn vrouw artrose) graag blijven rijden.
echter ik heb een aantal vragen en uitdagingen bij deze auto nl:
1 bij het draaien van het stuur kraakend geluid volgens de garage moeten er dan plaatjes vervangen worden ???? boven in de schotel van de veerpoten???
2 bij een koude start slaat de motor regelmatig af. volgens de garage moet er dan de gasklep gereinigd worden ?? waar zit dat kan ik daar bij en waar mee??
3 bij het schakelen is het een grote pan snert waar je in schakelt waarbij de H vorm niet te vinden is dit geldt vooral voor de 3e versnelling waar je echt moet gokken. het schakelmeganisme is errrrgggg soepel volgens de garage moet dit vervangen worden.
4 na gebruik van de rem blijft deze iritant hoorbaar sissen, volgens garage moet er nieuwe remkracht ding onder de motorkap in
5 de aircopomp heeft de garage laten zien lekt onder bij de pomp en nu?
wie o wie kan wil mij met advies bijstaan,
nieuwe onderdelen of garage tarief is helaas voor ons geen optie want we krijgen €50,- leef geld per week.
ik heb deze auto nodig voor mijn revalidatie 4x per week naar Venlo (60 km vv) en hopelijk straks weer voor werk.
dus aub kom met adviezen over de brug het liefst via mijn prive emailadres want ik als pc leek ben bang dat ik deze site niet meer terug vindt
mijn emailadres is [edit: verwijderd]
renault secic megane 2001 HELP
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 20 jun 2017 19:01
- Actief als: particulier
renault secic megane 2001 HELP
Laatst gewijzigd door Admin op 20 jun 2017 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Svp geen email adressen in postings. Zo werkt een forum niet en maakt het tot een grote vergaarbak van email adressen voor spammers.
Reden: Svp geen email adressen in postings. Zo werkt een forum niet en maakt het tot een grote vergaarbak van email adressen voor spammers.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Re: renault secic megane 2001 HELP
1: De veerpootlagers zijn inderdaad een mogelijke oorzaak. Relatief eenvoudig te vervangen,al moet de veerpoot eronderuit en de veer ingeklemd worden. Schiet anders een eind weg als je de moer losneemt. Gebruikt is risico dat deze al een eind versleten zijn. Enkel dit geluid is hinderlijk,zolang geen ijzer/ijzer of ernstige corrosie geen apk afkeurpunt.
2:De gasklep zit achterop de motor. Bij een scénic 1 de paravan demonteren,zwart kunstof thv ruitenwissers. Luchtfilter bak loshalen,hoeft niet in zijn geheel verwijderd te worden. Montage boutjes gaat beetje gevoel,of met een spiegeltje.
3:Neem inderdaad aan dat deze auto schakelkabels heeft ipv schakelstang. Kijk of alles goed vast zit op de selecteur bovenop de bak. Anders zit het zeer waarschijnlijk inderdaad in de mechaniek onder de pook.
Heeft de auto wel een schakelstang is er vaak een.plasticbusje verslete.
4:kijk of de vacuümslang nog heel is,zoja zal inderdaad de rembekrachtiger vervangen moeten worden. Ook een apk puntje.
5:Zolang de airco nog werkt niks aan doen. Aircocompressor zal tzt vervangen moeten worden.
Al met al best een lijstje,wat ook kosten met zich meebrengt. Zou enkel het broodnodige repareren.
Informeer bij diverse sloperijen voor onderdelen.
2:De gasklep zit achterop de motor. Bij een scénic 1 de paravan demonteren,zwart kunstof thv ruitenwissers. Luchtfilter bak loshalen,hoeft niet in zijn geheel verwijderd te worden. Montage boutjes gaat beetje gevoel,of met een spiegeltje.
3:Neem inderdaad aan dat deze auto schakelkabels heeft ipv schakelstang. Kijk of alles goed vast zit op de selecteur bovenop de bak. Anders zit het zeer waarschijnlijk inderdaad in de mechaniek onder de pook.
Heeft de auto wel een schakelstang is er vaak een.plasticbusje verslete.
4:kijk of de vacuümslang nog heel is,zoja zal inderdaad de rembekrachtiger vervangen moeten worden. Ook een apk puntje.
5:Zolang de airco nog werkt niks aan doen. Aircocompressor zal tzt vervangen moeten worden.
Al met al best een lijstje,wat ook kosten met zich meebrengt. Zou enkel het broodnodige repareren.
Informeer bij diverse sloperijen voor onderdelen.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 20 jun 2017 19:01
Mijnens heeft schakelstang en waar verkopen ze die plastic busjes
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Bij de dealer,echter is het via een forum lastig oordelen zonder het te zien.
Als een garage gekeken heeft zal deze het vast goed hebben beoordeeld.
Als een garage gekeken heeft zal deze het vast goed hebben beoordeeld.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-