Talisman Kinderziektes


Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Is dit alleen bij de EDC 7 versnellingen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ghia schreef:Is dit alleen bij de EDC 7 versnellingen?
Geen idee, zijn er ook nog andere modellen dan behalve de EDC 7 versnellingen automaat dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Bij de Diesel versie EDC met 6V
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Owja, de diesel heeft 6 versnellingen..............geen idee of dat daar ook voorkomt, maar dat hoor je vanzelf als die overschakelt toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Rcupra schreef:
Rcupra schreef:Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).
Update nadat ik vandaag de auto terug heb gekregen en vernomen heb dat ze eigenlijk niks hebben gedaan behalve nagekeken. Over 3 weken moet ik terug voor opvolging van diverse punten.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
Wordt over drie weken wederom onderzocht. Oorzaak niet gevonden
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
Nooit eerder gezien door dealer. Suggereerde dat er schade was geweest van achter. Na duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet het geval was, zal dit door een schadeherstel bedrijf worden gecorrigeerd
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens dealer conform. Konden ze niks aan doen. Ik vond het de discussie niet waard en laat het erbij
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
konden ze niks aan afstellen. zie punt 4
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met update opgelost. ETA update onbekend
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Navigatiescherm wordt volledig vernieuwd. Was een defect aan LCD scherm
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
Hoeveel foto's wil je hebben van mijn ex-talisman om de dealer te overtuigen dat er tenminste nog een talisman is met een scheve achterklep...
Mijn Talisman is 3 maanden(!) weggeweest om te herstellen maar het leek er nog steeds niet op!
Auto staat nu weer te koop bij de dealer...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Ghia schreef:Ik heb dezelfde euvels met de koffer/bumper. Er begint zelfs al lak weg te schuren thv het achterlicht.
Binnenkort dit ook eens aangeven.
Het wegschuren van de lak bij de achterlicht herken ik ook....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Softwood schreef:
Rcupra schreef:
Rcupra schreef:Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).
Update nadat ik vandaag de auto terug heb gekregen en vernomen heb dat ze eigenlijk niks hebben gedaan behalve nagekeken. Over 3 weken moet ik terug voor opvolging van diverse punten.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
Wordt over drie weken wederom onderzocht. Oorzaak niet gevonden
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
Nooit eerder gezien door dealer. Suggereerde dat er schade was geweest van achter. Na duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet het geval was, zal dit door een schadeherstel bedrijf worden gecorrigeerd
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens dealer conform. Konden ze niks aan doen. Ik vond het de discussie niet waard en laat het erbij
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
konden ze niks aan afstellen. zie punt 4
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met update opgelost. ETA update onbekend
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Navigatiescherm wordt volledig vernieuwd. Was een defect aan LCD scherm
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
Hoeveel foto's wil je hebben van mijn ex-talisman om de dealer te overtuigen dat er tenminste nog een talisman is met een scheve achterklep...
Mijn Talisman is 3 maanden(!) weggeweest om te herstellen maar het leek er nog steeds niet op!
Auto staat nu weer te koop bij de dealer...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jeetje wat een ellende... Wat rij je nu als ik vragen mag?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Thomas84 schreef:
Softwood schreef:
Rcupra schreef:
Rcupra schreef:Morgen gaat mijn IP naar de dealer voor onderstaand: behoorlijke lijst. Ik ben nog steeds blij met de auto overigens :).
Update nadat ik vandaag de auto terug heb gekregen en vernomen heb dat ze eigenlijk niks hebben gedaan behalve nagekeken. Over 3 weken moet ik terug voor opvolging van diverse punten.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
Wordt over drie weken wederom onderzocht. Oorzaak niet gevonden
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
Nooit eerder gezien door dealer. Suggereerde dat er schade was geweest van achter. Na duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet het geval was, zal dit door een schadeherstel bedrijf worden gecorrigeerd
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens dealer conform. Konden ze niks aan doen. Ik vond het de discussie niet waard en laat het erbij
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
konden ze niks aan afstellen. zie punt 4
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met update opgelost. ETA update onbekend
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Navigatiescherm wordt volledig vernieuwd. Was een defect aan LCD scherm
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
Hoeveel foto's wil je hebben van mijn ex-talisman om de dealer te overtuigen dat er tenminste nog een talisman is met een scheve achterklep...
Mijn Talisman is 3 maanden(!) weggeweest om te herstellen maar het leek er nog steeds niet op!
Auto staat nu weer te koop bij de dealer...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jeetje wat een ellende... Wat rij je nu als ik vragen mag?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb zelf weer een auto gekocht, een Volvo V70 uit 2011. Een auto die minder "punten van aandacht" (zoals Renault NL mijn waslijst noemde) heeft...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

ik krijg nog 23.000euro. Anders was ie al lang weg...
Softwood: met was rij je nu? En wat waren de antwoorden van de dealer en Renault?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Softwood
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2016 21:49
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Softwood »

Ghia schreef:ik krijg nog 23.000euro. Anders was ie al lang weg...
Softwood: met was rij je nu? En wat waren de antwoorden van de dealer en Renault?
Voor mij was t een lease-auto... leasemaatschappij stond gelukkig volledig achter mij..
Auto was echt bijzonder slecht!
De dealer heeft haar best gedaan om alles te herstellen maar, ondanks de lange tijd, is dat niet gelukt.

Renault NL is echt te triest voor woorden! Ben echt geen moeilijk persoon maar heb echt ruzie gehad... wat een enorme arrogantie! Heb er echt heel veel tijd, moeite en energie ingestoken om e.e.a. te laten op knappen. Alles liep verkeerd... afspraken worden niet nagekomen bij toezeggingen om terug te bellen.
Vervangende auto zou winterbanden hebben ivm vakantie, je raadt t al, geen winterbanden..
Bij aflevering van auto na herstel was er niemand van Renault NL aanwezig.

Er werd telkens aangeven dat er een compensatie zou zijn voor de tijd en moeite. Heb 5 halve dagen vrijgenomen om alles te regelen.. de compensatie; een etentje voor 2 personen...
Dit heb ik geweigerd en heb gevraagd het bedrag te schenken aan KiKa..





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Ik kan nr. 11 op mijn lijst zetten voor de dealert (zie eerdere 10 punten lijst). Zojuist de auto in D willen zetten, breekt de knop waarmee de pook van de edc wordt ontgrendeld van P naar D, volledig af. Knop is van plastic en het scharnierpunt was compleet kapot!!

Als iemand zeg t dat Renault niet van zeer goede bouwkwaliteit is, ben ik het daar niet geheel mee eens maar ik begin nu zelf bij de Talisman er wel aan te denken om mijn mening te herzien.

Ik hoop niet dat dit zo door blijft gaan. Lijst wordt langer en langer.

Rcupra
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik verschiet er niet van eerlijk gezegd, op mijn 'kop' zit ook al speling. :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Ik hoor nu bij de edc bij het opschakelen naar 4/5de versnelling een geluid in de bak.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

TBiRD schreef:Ik hoor nu bij de edc bij het opschakelen naar 4/5de versnelling een geluid in de bak.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Vandaag aangetekende brief uit frankrijk
Met spoed naar de dealer voor het vastzetten van een klep onder het dashboard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

welke productiedatum heeft je wagen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

EagleForce schreef:
TBiRD schreef:Ik hoor nu bij de edc bij het opschakelen naar 4/5de versnelling een geluid in de bak.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ok
Is bij opschakelen naar 2de ook het geval. Niet als je weinig gas geeft maar altijd als je vlotjes gas geeft. Daarbij is hij zeer agressief in het vertrekken. Vooruit en achteruit. Ook de snelheid van schakelen is zeer langzaam en schokkerig in de eerste versnellingen. Vermoed dat er wel degelijk iets met de bak is.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

TBiRD schreef:
EagleForce schreef:
TBiRD schreef:Ik hoor nu bij de edc bij het opschakelen naar 4/5de versnelling een geluid in de bak.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ok
Is bij opschakelen naar 2de ook het geval. Niet als je weinig gas geeft maar altijd als je vlotjes gas geeft. Daarbij is hij zeer agressief in het vertrekken. Vooruit en achteruit. Ook de snelheid van schakelen is zeer langzaam en schokkerig in de eerste versnellingen. Vermoed dat er wel degelijk iets met de bak is.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Klinkt heel anders dan de "piep/whoop" waarover ik, en anderen, het hadden bij overschakelen.
Zou er even mee langs de dealer gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

1e maand 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

EagleForce schreef:
TBiRD schreef:
EagleForce schreef:
TBiRD schreef:Ik hoor nu bij de edc bij het opschakelen naar 4/5de versnelling een geluid in de bak.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Ok
Is bij opschakelen naar 2de ook het geval. Niet als je weinig gas geeft maar altijd als je vlotjes gas geeft. Daarbij is hij zeer agressief in het vertrekken. Vooruit en achteruit. Ook de snelheid van schakelen is zeer langzaam en schokkerig in de eerste versnellingen. Vermoed dat er wel degelijk iets met de bak is.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Klinkt heel anders dan de "piep/whoop" waarover ik, en anderen, het hadden bij overschakelen.
Zou er even mee langs de dealer gaan.
Is wel degelijk een piep/whoop geluid hoor. Wat is daar dan de oplossing voor?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ik heb de oplossing (nog) niet, over 2 weken haal ik mijn "nieuwe" occasion op, uit 2016, die had dit geluid met proefrijden. Monteur en verkoper vertelde me dat dit onder fabrieksgarantie verholpen zou worden. Dus ik wacht af wat het was...............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Vandaag onze Talisman in ontvangst genomen en de carrosserie is perfect gealinieerd. Ziehier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Na bijna 2 jr productie mag het wel al eens lukken ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Inderdaad. :mrgreen:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De mijnen is een toonbeeld hoe het niet moet (en is ook niet aan te passen :o )
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Jammer als je met zo een wagen opgescheept zit. :discuss:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Domi1963 schreef:Jammer als je met zo een wagen opgescheept zit. :discuss:
helaas een ellenlange lijst. Ik verwens die wagen.. Vandaag contact gehad met Renault Belgie :fp:
Als het zo doorgaat wordt het een gevalletje 'test-aankoop' :cry:
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

Mooi domi, let wel op met die prachtige velgen zo dicht bij de stoeprand 8)
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ja hoor ze staat inmiddels achteraan aan mijn woning. Niet meer op straat.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daray
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2017 17:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door daray »

daray schreef:Ik heb mij zojuist aangemeld om toch ook maar wat ervaringen met mijn Talisman te delen.
Ik heb de auto sinds 07-2016 en inmiddels al ruim 40000km gereden.

Gedurende deze periode ben ik al 7 keer terug geweest bij de dealer en het is nog niet klaar. Ik heb/had de volgende "gebreken" op mijn lijstje staan:
- Kofferklep niet mooi uitgelijnd
- Krakende ophanging linksvoor (dit bleek met de montage van de veerpoot te maken te hebben)
- Gerammel (geratel) op klinkerwegen
- Soms schrapend geluid bij het sturen
- Deuren tov voorschermen ook niet mooi uitgelijnd
- Digitale radio verliest steeds verbinding

Ik ben vast nog iets vergeten.
Ik ben inmiddels al van dealer gewisseld de eerste dealer gaf me het gevoel dat ik me druk maakte om niets. Ik ben zelfs met de monteur wezen rijden en de krakende geluiden bij de ophanging waren bij iedere drempel te horen. Duidelijker kon niet. Bij het ophalen gaven ze vervolgens aan dat ze niets konden vinden en ach ja, de monteur had het ook maar één keer gehoord. Dus niet, bij iedere drempel duidelijk geluiden te horen.
Maar goed, nu bij een andere dealer en dit gaat wel heel goed. Zij zagen bij de eerste keer al gelijk dat het aan de veerpoot lag, deze opnieuw gemonteerd en toen was het klaar.
Helaas begint rechtsvoor nu ook.
Na contact met de leasemaatschappij te hebben gehad bleek dat er een mede Talisman rijder met exact dezelfde problemen te kampen had. Deze auto is naar Renault NL geweest en op basis van de bevindingen zijn er nu inmiddels nieuwe onderdelen besteld en krijg ik een seintje wanneer ik mijn auto binnen kan brengen. Wellicht zou dit een terugroepactie worden.

Ik vind het nog steeds een bijzonder mooie auto en hij rijdt ook fantastisch maar ik ben wel genezen. Ik moet nog een tijdje maar de opvolger word zeker geen Renault.
In het verleden reed ik altijd Alfa Romeo, geen nieuwe maar de klachten die ik hierboven noem deden mij direct aan mijn 10 jaar oude Alfa 156 denken.
Het is mijn eerste gloednieuwe auto, wellicht waren mijn verwachtingen hierdoor wat te hoog ingezet maar een nieuwe auto die mij direct aan mijn oude Alfa's doet denken is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Even een update na lange tijd. Inmiddels ruim 60k km gereden. Gerammel is er nog steeds en vandaag kwam ik er bij het schoonmaken achter dat de bekleding van de achterbank los laat en dat terwijl daar amper gezeten wordt.
Ik rij de auto via leaseplan maar helaas ben ik tot op heden nog niet verlost van de problemen. Het liefst wil ik dat ze de auto terugnemen, ik ben er klaar mee.

Nog een vraagje, ik heb ineens geen flitsers meer zichtbaar op de navigatie, dealer zegt dat een abonnement voorbij is. Klopt dit? Is dit net een jaar al verlopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Na 1 jaar verloopt Coyote dacht ik...ongeveer 120 a 140 Euro per jaar voor de flitsinfo, zo uit het hoofd.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coolhva
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2017 11:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door coolhva »

Mijn auto staat sinds gisteren bij de dealer vanwege een massagemat die stuk is en het geluid van de hoofdsteunen van de bijrijdersstoel. Ze gaan hier professioneel mee om, waarschijnlijk vervanging van de mat (2de keer) en de buizen waar de hoofdsteunen in staan gaan ze vervangen.

Ik heb een nieuwe megane gt line mee met leer (130dci) dus mij hoor je niet klagen ;-).

Feit is wel dat dit de auto is waar ik het meeste mee ben terug gegaan maar daar kan de dealer zelf ook nets aan doen. De R-Link update zitten ze btw ook met smart op te wachten; mijn dealer (bochane veenendaal) heeft nog geen nieuws.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvL »

Afgelopen donderdag een storingsmelding betreffende Lambasonde, gereset. Maandag kwam de melding weer terug.
Om 16.00 naar de garage en de volgende ochtend om 08.30 was er een nieuwe Lambasonde geplaatst.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

reinierb
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2011 16:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door reinierb »

reinierb schreef:Voor de 2e keer gaan ze mijn Versnellingsbak los van de motor maken omdat bij stationair het lijkt op je op de wasmachine zit die aan het centrifugren is. Wellicht is er vorige keer iets niet goed gerepareerd.
Na 3 dagen auto weer opgehaald met nieuwe koppeling en vliegwiel en hij rijdt weer als nieuw.
2012 Renault Megane estate 1.5 dci GT line(14%) blue malte
2014 Volvo V70 D4 Nordic plus Blue
2016 Renault Talisman estate Intens 1.5 dci (21%) wit
En ook eigenaar van Renault Megane cabrio 1998 geel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Elmac »

Ik meen hier eerder gelezen te hebben, of was het wellicht een ander topic, over het afdichtrubber van de rechter buitenspiegel. Bij wie is dat anders gemonteerd in verband met windgeruis, het klinkt of er een benauwde astmapatient naast je zit bij snelheden vanaf ongeveer 100 km/u. (heb zelf ook astma, dus mag dat zeggen :? )

Daarnaast is het windgeruis van het schuifdak vanaf 130-140 km/u wel erg hoorbaar (dak dicht); monteur mee laten rijden, dak iets dieper afgesteld maar nog geen oplossing. Dat het dak bij 200+ wat meer windgeruis geeft ok, maar niet vanaf zo'n lage snelheid. Is dat bij één van de andere Talismannen of -vrouwen ook met succes verholpen?
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 okt 2016 05:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Lj-75 »

PvL schreef:Afgelopen donderdag een storingsmelding betreffende Lambasonde, gereset. Maandag kwam de melding weer terug.
Om 16.00 naar de garage en de volgende ochtend om 08.30 was er een nieuwe Lambasonde geplaatst.
Ik had exact hetzelfde! Schijnt aan de software te liggen. Renault gaf aan dat 2e helft van 2017 een motor software update komt. Heb jij toevallig ook een 130 edc


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht