Talisman Kinderziektes

Lj-75
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 17 jul 2019 19:48
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Lj-75 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

PvL schreef:Afgelopen donderdag een storingsmelding betreffende Lambasonde, gereset. Maandag kwam de melding weer terug.
Om 16.00 naar de garage en de volgende ochtend om 08.30 was er een nieuwe Lambasonde geplaatst.
Ik had exact hetzelfde! Schijnt aan de software te liggen. Renault gaf aan dat 2e helft van 2017 een motor software update komt. Heb jij toevallig ook een 130 edc

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Laatste bezoek: 27 dec 2018 08:34

Bericht door Ghia »

Zowat alles van software loopt zowat mis. R-link, EDC, masagezetel, bestuurderszetel die voor/achteruit enz . Hopelijk snel een (goede en definitieve) update.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Laatste bezoek: 16 apr 2021 14:43

Bericht door Domi1963 »

Hoe stel je de passagiersstoel in?? Telkens ik in het stoelen menu de passagiersstoel op ON probeer te zetten springt deze na 3 à 4 sec. terug op OFF???? Probleem: mijn stoel heeft massage en de bijrijder niet, want is niet in te stellen! Of doe ik wat fout?? Want sommige dingen stel je in door de wagen op contact te zetten en andere dan weer met draaiende motor...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

ooh heb ik ook soms. Soms helpt de wagen herstarten of eerst sluiten/openen met de sleutel. En 4/10x lukt het dan wel :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Laatste bezoek: 23 dec 2023 16:38

Bericht door Mils »

Elmac schreef:u. Daarnaast is het windgeruis van het schuifdak vanaf 130-140 km/u wel erg hoorbaar (dak dicht); monteur mee laten rijden, dak iets dieper afgesteld maar nog geen oplossing. Dat het dak bij 200+ wat meer windgeruis geeft ok, maar niet vanaf zo'n lage snelheid. Is dat bij één van de andere Talismannen of -vrouwen ook met succes verholpen?
Het is mij ook opgevallen dat, zoals je zegt, het schuifdak vanaf die snelheid opvallend meer geluid gaat maken.
Dit heeft met het sluiten te maken want, als je tijdens die snelheden, het schuifdak manueel ietsje naar voor/onder trekt is het geluid volledig weg...

Wel heel raar (normaal???) is de invloed van de ruitenwissers op het geluid van het schuifdak, dit bij snelheden boven de 150 km/u.
Ik heb er een filmpje van gemaakt :) en telkens als de ruitenwissers bewegen hoor je dat extra wind(geluid).
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Laatste bezoek: 29 mei 2020 11:37

Bericht door Rcupra »

Bij deze ook van mijn kant weer een update...

Mijn IP is weer voor 2 dagen naar de dealer gegaan voor onderstaand. Ondertussen is de lijst weer langer geworden. Vandaag belletje van dealer dat ze enkel Rlink hebben vervangen en wederom diagnose hebben gedaan op het gekraak van de demper rechtsachter. Deze dient nu vervangen te worden maar is niet voorradig en kan nog wel eens 2 weken gaan duren. Ik moet nu voor alle andere punten over 2 weken terug want ze hadden te weinig tijd gehad om de rest op te lossen. Is dus de derde keer dat ik terug moet. Onderstaand de update.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. In ‘Sport’ stand doet zich dit niet voor wellicht door het minder doorveren van de ophanging.
Schokdemper moet worden vervangen.
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef (zie uitlijning achterlicht units)
Nooit eerder gezien door dealer. Suggereerde dat er schade was geweest van achter. Na duidelijk te hebben gemaakt dat dit niet het geval was, zal dit door een schadeherstel bedrijf worden gecorrigeerd
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens dealer conform. Ik ga hiermee naar een andere dealer
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
konden ze niks aan afstellen. zie punt 4
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met update opgelost. ETA update onbekend
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Navigatiescherm is volledig vernieuwd. Was een defect aan LCD scherm
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
11. Knop van de EDC pook afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien. Wordt vervangen
12. Knop van het opbergvakje afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien. Gehele binnenwerk was in stukken. Volledige klep wordt vervangen.

Ik begin nu wel serieuze kriebels te krijgen van de auto en de dealer. Wat een gepruts. Verlies dan ook langzaam het vertrouwen een goede auto te hebben gekocht.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zandbak
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 27 feb 2025 20:53

Bericht door zandbak »

Die scheve achterklep zie ik heel vaak bij de Talisman estate. Reed van de week achter een Talisman waar de linkerkant wel 1 cm scheef zat en de rechterkant kaarsrecht. Het lijkt er op dat ze bij de Renault fabriek waar de Talisman in elkaar wordt gezet een zuivere Franse werk ethiek er op na houden. Bij mijn Kadjar zit alles net zo recht als bij mijn VW of Audi het geval was.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

Punt 1 tot 6 heb ik ook. Ik ben er klaar mee. Nu al een maand met een spontaan gescheurde voorruit (zonder impact dus). Ruit niet op voorraad.
Hierna naar een andere dealer met hopelijk wat meer goodwill. Vertrouwen is foetsie. Eerst wou ik nog een opleg voor terug een nieuwe (weer 5a 10D euro)doen omdat ik vertrouwen heb in de wagen. Nu ben ik van gedacht veranderd en wil er geen energie meer insteken. Wat een tegenvaller.

Deze ochtend een aangetekend schrijven van Renault gehad, de Talisman moet weederom binnen voor iets aan de remmen (schijnt nog een extra klem te moeten zijn ofzo) Ik hou jullie op de hoogte :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 24 jan 2019 20:10

Bericht door PvL »

Alle genoemde problemen zijn mij gelukkig onbekend, heb inmiddels 15000 km met veel plezier gereden.
Achterklep is bij mijn Talisman helemaal recht.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Laatste bezoek: 19 jun 2019 20:39

Bericht door Knippie »

Ik herken gelukkig ook echt helemaal niks van dergelijke problemen. Deuren zitten allemaal recht (linksvoor zou misschien 2 mm aangepast kunnen worden). De auto is pas 6 weken oud en heb er 5000 km op staan. Maar ik rij elke km met plezier. Fijne automaat, geen rammel, Bose voldoet voor mij. Ook mijn omgeving vindt het een heerlijke auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

coolhva
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 aug 2017 18:20

Bericht door coolhva »

Vandaag de auto terug gekregen nadat ze het volgende hebben gedaan:

- Lambda sensor vervangen (was stuk na 22000km)
- Massage stoelen modificatie toegepast (massage matten waren al 2 keer stuk gegaan)
- hoofdsteun geleiders vervangen in beide voorstoelen

En in de tussentijd een spiksplinternieuwe talisman break meegehad.

Al met al hoop ik dat dit de laatste keer is dat ik terug ben geweest voor problemen. De garage (Bochane Veenendaal) is zeer attent en werkt erg hard om alles voor elkaar te krijgen, voor hun niets dan lof.

Nu ga ik weer lekker genieten van mijn heerlijke talisman!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

- heb je een idee wat ze gedaan hebben met de massagestoelen?
- terug dezelfde geleiders maar nieuw bij de kofsteun?
:P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Beste Talisman rijders,
Ik heb dit draadje nog eens aandachtig gelezen en daarom zou ik aan de moderatoren willen vragen hier een sticky van te maken. Tevens zou ik ook aan eenieder willen vragen in hun onderschrift te willen melden het exacte model van Talisman jullie hebben- het op kenteken zich bevindend bouwjaar voor zowel Nederlandse als Belgische Talisman's en indien mogelijk ook de fabricage datum. Deze kan je terug vinden door in je wagen het ORGA nummer op het identificatieplaatje op te zoeken en dan via Google een ORGA calculator op te zoeken en daar het ORGA nummer in geven. Dan verkrijg je de Exacte datum wanneer je wagen van de band is gerold. Zo kunnen wij een lijst aanmaken met de verschillende problemen bij verschillende modellen en motorisaties zowel in Nederland als België en eventueel andere landen. En naargelang terugroepacties claimen!! Ik ga nu mijn ORGA nummer zoeken en mijn onderschrift aanpassen. Voor het identificatiplaatje, gelieve uw instructieboekje te raadplegen. :smile:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 jun 2018 12:17

Bericht door PaulZ »

Rcupra schreef:.
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2.
Bij mij lijkt hij ook onder spanning te staan, ze hebben hem netjes recht gemonteerd maar er zit wel een bultje op de bumper linksachter, alsof hij strak ergens overheen getrokken zit.
De dealer kijkt ernaar, bij mijn eerstvolgende bezoek gaat de bumper eraf.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Ja lap!! Ik wou het ORGA nummer gaan zoeken, gaat de Talisman niet automatisch open. Wel met de Renault kaart. Ik stap in en zie de melding staan "BATTERIJ ZWAK + START DE MOTOR". De melding van batterij zwak had ik al een paar dagen en zou ook op 7 juli nagekeken worden. Nu wou ik de motor starten maar dat lukte niet meer. Toen verscheen de melding: " HOU KAART TEGEN KNOP + DRUK" dat heb ik toen gedaan en toen knipperden vrijwel alle lampjes en kreeg ik onnoemelijk veel rode storingscodes!! De dealer is nu in verlof en heb ik Renault assistance gebeld. Binnen het uur zijn ze hier. Volgens mij is mijn batterij defect. Ik heb hetzelfde probleem in het verleden ook eens voorgehad met één van mijn Citroën's. Toen was ook de batterij DEFECT. Hier zal het het zelfde geval zijn vermoed ik want het is een stockwagen gefabriceerd in December 2016 en verkocht in juni 2017. Dus de wagen heeft minstens meer dan 5 maand stil gestaan. Nu weet ik ook dat de huidige moderne batterijen bij te diepe ontlading gewoon KAPOT zijn of gaan en niet meer te redden zijn bij herladen. (Reeds voorgehad)... Nu afwachten wat de technieker gaat vinden. Hij brengt alvast een nieuwe batterij mee. En dan weer alles instellen... :discuss:
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 14 dec 2017 12:22

Bericht door Jumpman »

Mils schreef:
Elmac schreef:u. Daarnaast is het windgeruis van het schuifdak vanaf 130-140 km/u wel erg hoorbaar (dak dicht); monteur mee laten rijden, dak iets dieper afgesteld maar nog geen oplossing. Dat het dak bij 200+ wat meer windgeruis geeft ok, maar niet vanaf zo'n lage snelheid. Is dat bij één van de andere Talismannen of -vrouwen ook met succes verholpen?
Het is mij ook opgevallen dat, zoals je zegt, het schuifdak vanaf die snelheid opvallend meer geluid gaat maken.
Dit heeft met het sluiten te maken want, als je tijdens die snelheden, het schuifdak manueel ietsje naar voor/onder trekt is het geluid volledig weg...

Wel heel raar (normaal???) is de invloed van de ruitenwissers op het geluid van het schuifdak, dit bij snelheden boven de 150 km/u.
Ik heb er een filmpje van gemaakt :) en telkens als de ruitenwissers bewegen hoor je dat extra wind(geluid).
Heb ik idd ook. Ligt er maar net aan hoe de wind staat. Soms begint het lawaai pas bij 160km/h maar soms ook al bij 120km/h (maar dat is maar zelden dat er dan lawaai van komt). Heb dit tijdens de eerste beurt al aangegeven, maar ook dit valt weer onder de tolerantie normen van Renault. Echt wat voor normen zij aanhouden is onbegrijpelijk. En als ik dan het dak naar beneden "trek" dan is het gelijk een stuk stiller in de auto. Maar ja dat rijd zo lastig :o

Ik probeer er maar me te leven, want alles wat ik aangeef bij Renault wordt afgewimpeld!
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

De technieker van TOURING WEGENHULP is geweest en heeft de Talisman gewoon gestart met startkabels. Hij had de goeie batterij niet mee aangezien dit een speciaal model is voor wagens met Start & Stop systeem. Vanavond ga ik de kap eens open maken en de batterijspanning meten. Ik heb er nu 60 km's mee gereden en hij start weer. Nochtans rijd ik er voldoende mee want ik heb al 1065 km op 2 weken dat ik hem heb. Dus is de batterij wel degelijk kapot van in het stockdepot te lang te hebben stil gestaan. Ik heb niets moeten opnieuw instellen.
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Zet voorlopig iig de start stop uit. Dan kan je batterij ten volle laden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Die schakelt zichzelf uit bij een te lage batterij spanning.
Ik kan hem manueel uitzetten maar zet zich opnieuw actief bij opnieuw starten van de motor. Hij werkte ook al een paar dagen niet meer in samenwerking met de melding "BATTERIJ ZWAK"
Dus afwachten wat de dealer zegt maandag. Als ik maandagochtend ga dan heb ik in de namiddag een verse batterij.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mils
lid
lid

Bericht door Mils »

Maar of de batterij onder garantie valt denk ik niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mils
lid
lid

Bericht door Mils »

Heb ik idd ook. Ligt er maar net aan hoe de wind staat. Soms begint het lawaai pas bij 160km/h maar soms ook al bij 120km/h (maar dat is maar zelden dat er dan lawaai van komt). Heb dit tijdens de eerste beurt al aangegeven, maar ook dit valt weer onder de tolerantie normen van Renault. Echt wat voor normen zij aanhouden is onbegrijpelijk. En als ik dan het dak naar beneden "trek" dan is het gelijk een stuk stiller in de auto. Maar ja dat rijd zo lastig :o

Ik probeer er maar me te leven, want alles wat ik aangeef bij Renault wordt afgewimpeld![/quote]

Ik ga toch eens vragen of het schuifdak "vaster" te regelen/afstellen valt want veel heeft het niet nodig.
Zou een heel verschil zijn in rijcomfort!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Mils schreef:Maar of de batterij onder garantie valt denk ik niet...
Ik heb mijn dealer kunnen bereiken en hij zegt van wel. Een 2 weken oud geleverd voertuig moet in perfecte staat van gebruik zijn. Dus dat is de mijne niet heeft de dealer gezegd en wordt de batterij vervangen door een nieuw exemplaar "GRATIS :D
Begrijp je nu waarom ik bij deze garage blijf?? Dienst na verkoop is voor mij ook belangrijk en niet enkel de korting bij aankoop... :thumb:
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Een batterij valt steeds onder de garantie hoor. Zou nogal straf zijn moest je dit moeten betalen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 10 nov 2021 10:47

Bericht door Elmac »

Mils schreef:Heb ik idd ook. Ligt er maar net aan hoe de wind staat. Soms begint het lawaai pas bij 160km/h maar soms ook al bij 120km/h (maar dat is maar zelden dat er dan lawaai van komt). Heb dit tijdens de eerste beurt al aangegeven, maar ook dit valt weer onder de tolerantie normen van Renault. Echt wat voor normen zij aanhouden is onbegrijpelijk. En als ik dan het dak naar beneden "trek" dan is het gelijk een stuk stiller in de auto. Maar ja dat rijd zo lastig :o

Ik probeer er maar me te leven, want alles wat ik aangeef bij Renault wordt afgewimpeld!

Ik ga toch eens vragen of het schuifdak "vaster" te regelen/afstellen valt want veel heeft het niet nodig.
Zou een heel verschil zijn in rijcomfort![/quote]

Bij mij heeft een (hoofd)monteur meegereden, daarna dak iets dieper gesteld, probleem opgelost!, veel minder windgeruis.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mils
lid
lid

Bericht door Mils »

Ok Nice! Ga het melden :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Deze morgen weer fatal zero. Nu deed de Talisman helemaal niets meer. Zelfs de deur ging niet meer open met de keycard. Ik heb de noodsleutel moeten gebruiken. Ik heb toen de kap open getrokken en de spanning gemeten. Gisteren had ik rond 15u00 nog een ritje gemaakt van 60 km's en om 17u15 de batterijspanning gemeten. Toen mete ik 12,2V. Te weinig naar mijn mening voor een gezonde batterij.
Zie hier het resultaat van de meting deze ochtend:

Afbeelding

En dit doen je achterlichten bij een zieke batterij:

Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

Gratis strobo-effect :D
PS: pas op met je velgen aan de stoeprand :O

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Is het normaal dat het lampje van de elektrische parkeerrem dag en nacht blijft branden op de bedieningsknop van de Talisman?? Ik heb dit eergisteren nacht gemerkt toen ik zonder de keycard naast men wagen liep. Het brande. Als ik rij dus vertrek gaat het wel uit had ik al gemerkt maar bij mij als hij geparkeerd staat, dag en nacht, brand het rode lampje op de schakelaar van de handrem. Met of zonder keycard in de detectiezone...
Graag jullie bevindingen hier over want vandaag geeft de dealer niet thuis, wat ook logisch is. Straks moet ik weg dus dat wordt weer even Renault assistance bellen... :fp:
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Laatste bezoek: 15 jul 2022 20:00

Bericht door EagleForce »

Nou, gisteren mijn nieuwe (1 jaar oud, nieuw voor mij) Talisman opgehaald bij de dealer. Zijn ook nog even 2 nieuwe voorbanden opgezet.
V.w.b. de "piep/whoop" in de automatische versnellingsbak met overschakelen, daar krijg ik een hele nieuwe versnellingsbak voor. Dealer heeft met Renault dit afgesproken, Renault erkende het issue en zei dat de bak onder fabrieksgarantie mocht worden vervangen. Binnenkort, als de bak binnen is, nieuwe afspraak maken hiervoor.
Verder niks dan lof tot nog toe, rijd geweldig, geen issues ontdekt, op 1 dingetje na, BT van de RLink geeft problemen met mijn Samsung Galaxy S7, connect, disconnect, connect, disconnect, etc. Hiervan ergens op de forum gelezen dat er nieuwe firmware is van RLink, dus dat net gemaild aan dealer, weet zeker dat dit wel goed komt.

https://www.dropbox.com/s/806s2gfm17ei0 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8q6fvlw2xk14p ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bpcgw2ujymnr0 ... 9.jpg?dl=0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EagleForce
lid
lid

Domi1963 schreef:Is het normaal dat het lampje van de elektrische parkeerrem dag en nacht blijft branden op de bedieningsknop van de Talisman?? Ik heb dit eergisteren nacht gemerkt toen ik zonder de keycard naast men wagen liep. Het brande. Als ik rij dus vertrek gaat het wel uit had ik al gemerkt maar bij mij als hij geparkeerd staat, dag en nacht, brand het rode lampje op de schakelaar van de handrem. Met of zonder keycard in de detectiezone...
Graag jullie bevindingen hier over want vandaag geeft de dealer niet thuis, wat ook logisch is. Straks moet ik weg dus dat wordt weer even Renault assistance bellen... :fp:
Zo'n ledje kan en mag de accu niet leeg trekken, althans een gezonde accu dan ;-)
Die van jou is onderweg toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Ja ze wordt morgenochtend besteld. Dan is ze er met de middag levering. En dan komt de dealer ze er in zetten. En Neen normaal mag zo een ledje de batterij niet leegtrekken. Maar mijn vraag was of het normaal is dat dit steeds blijft branden, dag en nacht? Ik wil weten of dit normaal is of dat dit eventueel ook te maken heeft met men zieke batterij?? Eigenaren van een Talisman met elektrische parkeerrem kunnen mij hier wellicht op antwoorden door bij hub Talisman even te gaan kijken ZONDER DE KEYCARD aub??
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EagleForce
lid
lid

Domi1963 schreef:Ja ze wordt morgenochtend besteld. Dan is ze er met de middag levering. En dan komt de dealer ze er in zetten. En Neen normaal mag zo een ledje de batterij niet leegtrekken. Maar mijn vraag was of het normaal is dat dit steeds blijft branden, dag en nacht? Ik wil weten of dit normaal is of dat dit eventueel ook te maken heeft met men zieke batterij?? Eigenaren van een Talisman met elektrische parkeerrem kunnen mij hier wellicht op antwoorden door bij hub Talisman even te gaan kijken ZONDER DE KEYCARD aub??
Ik zal vandaag eens proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

net gekeken, lampje is uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Domi1963
lid
lid

Bericht door Domi1963 »

Dank U Ghia. Dus waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de zieke batterij. Wel een leuke anekdote met de zieke batterij: gisteren brande de sfeerverlichting links groen en rechts blauw. :dance:
Never trust in dust.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghia
lid
lid

Bericht door Ghia »

Het moet niet gekker worden :P M'n talisman hangt ook dikwijls de 'grapjas' uit ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mils
lid
lid

Bericht door Mils »

@Domi1963:
Even gekeken en hier zijn ook alle lampjes uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen