Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

groen_duiven schreef: Maar je zou verwachten dat men gebruik maakt van een vorm van converisie, dus bij een volgende kaartupdate zou het dan toch redelijk snel gedaan kunnen worden.

Ja dat zou je inderdaad denken, maar vergeet niet dat het Fransen zijn he, je weet wel zoiets als "met de Franse slag" Werkstakingen als er een scheet dwars zit. etc etc. :lol:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Het zijn kaarten van TomTom echter omgezet voor de NNG navcore en worden zodoende via NNG beschikbaar gesteld.
Renault is echt enorm aan het prutsen, want de Mazda CX-5 (facelift) gebruikt ook de NNG navcore en heeft gewoon actuele TomTom kaarten die via Mazda zijn te downloaden. En zo zit de NNG navcore in zo veel fabrikant navigatie systemen verwerkt: https://www.nng.com/our-partners/

En voornamelijk Renault heeft issues..... :cry2: :roll:
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JasperJasper
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2017 20:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door JasperJasper »

Beste mede Renault rijders,

Sinds 22 maart heb ik een Espace met alle leverbare opties, geen goedkope a-segmenter dus. Hiervoor had ik een oude Mercedes E-klasse uit 2003 met een navigatiesysteem uit hetzelfde jaar. Om de twee jaar een nieuw dvd-'tje kopen en het ding ging als de brandweer.

De teleurstelling over de kwaliteit en bruikbaarheid van de r-link is dan ook groot, het is een traag systeem met kaarten die veel te oud zijn om veilig en efficiënt te kunnen navigeren. De omleidingsroutes slaan werkelijk nergens op, het in inderdaad mogelijk de file te ontwijken maar de alternatieve route duurt soms meer dan een uur(!) langer dan gewoon achteraan sluiten.

Nou heb ik al eens gebeld met de dealer om mijn beklaag te doen, zonder resultaat.

vanuit mijn bedrijf maken we regelmatig gebruik van een advocaat die een heel acceptabel tarief hanteert. Ik ben benieuwd of jullie interesse hebben in het vormen van een wat groter blok, uitgaande van de reacties op dit forum halen de individuele acties niet veel uit.
Wellicht is het een idee om een brief op te stellen namens de gebruikers van R-Link 2 en te komen met een ultimatum, bijvoorbeeld het opleveren van een functionerend systeem binnen 8 weken na dagtekening van deze brief. Als stok achter de deur kunnen we dreigen met bijvoorbeeld een campagne richting de pers en organisaties die consumenten rechten verdedigen, alsmede een claim te financiële compensatie.

Wij, klagers, liggen nu ergens op het bureau van een binnendienst medewerker die niets te vertellen heeft. Ik denk dat we het met bovenstaande aanpak kunnen laten escaleren naar iemand die wel iets te zeggen heeft.

Om de interesse te polsen heb ik een formuliertje aangemaakt in Google, hierin kun je aangeven wie je bent, wat je mail adres is en wat de registratiedatum van je Renault is.

Interesse in deelname:
https://goo.gl/forms/WXQ3f6hVwoA8nSDT2

Hoe we 'het blok' verder exact inrichten kunnen we bepalen nadat we voldoende aanmeldingen ontvangen hebben. Tot dan zit je uiteraard nergens aan vast, je gegevens zullen niet met derde gedeeld worden.

Ik kijk het even een weekje aan en kom er dan op terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Jasper, alle initiatieven worden uiteraard gewaardeerd en ik vermoed dat zich best wat forumleden gaan melden hiervoor, gezien de reacties uit het verleden en het oproepen tot dergelijke "gezamenlijke" acties.

Ik doe dit niet. Ben zelf één van die individuele klagers die in contact is met Renault Nl. Zoals eerder gezegd heeft dit ook tot niets geleid. Maar goed ik wacht de nieuwe kaarten ongeduldig af. Bovendien een brief van een advocaat zal het proces in mijn ogen niet zienderogen versnellen. Zomaar eisen dat er een "oplevering plaatsvindt na 8 weken" lijkt mij weinig juridische grondslag hebben. Anders zou ik wekelijks dagelijks dergelijke brieven versturen naar jan en alleman :D Er zal een antwoord komen van de advocaat van RN die vol staat met oorzaken, pogingen en al de andere argumenten die we kennen en er zal worden verwezen naar een oplossing op korte termijn.

Maar goed, zo zie ik het. Misschien zie ik het helemaal verkeerd??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Aangemeld!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



arjens
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mar 2016 08:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door arjens »

Al nieuws?
Iets waar je geen 2 maanden voor hoeft te wachten is het plaatsen van onzinnige routes op instagram. Misschien worden ze wat minder blij als massaal zulke berichten op #renault en #rlink komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Op de Rlink store worden vanaf vandaag de 9.85 kaarten verkocht. :dance:
Alleen op de update pagina "Er zijn geen updates voor uw producten". :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Versie 9.85 ?? Borreltje op ??

22/10/2015 release datum dus nog steeds die oude zooi.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Op de Rlink store worden vanaf vandaag de 9.85 kaarten verkocht. :dance:
Alleen op de update pagina "Er zijn geen updates voor uw producten". :doh:

Maar in mijn apps kan ik die "nieuwe" kaart gewoon kiezen. Dus ik ga updaten. Ik spreek jullie over een paar uur. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Bij mij staat release datum 6/7/17. Waar zie jij 2015?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Heb je een r-link of een r-link 2 ??
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ppoetsma
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:44
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door ppoetsma »

Hier gewoon zoals we gewend zijn 2015.06. Ik heb versie 2.2 van het R-Link2 systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door lexs »

Ik heb een r-link. Zou dat het verklaren?
Welke kaartversie krijg je dan bij r-link2?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Dat verklaart het.

Ik lees net op het Duitse Espace forum dat er nu enkele R-Link2 gebruikers zijn die via de data verbinding in de auto een melding over een update hebben gekregen en nu een nieuwere kaart kunnen downloaden. Deze berichten waren er al eerder in Frankrijk dus het lijkt nu gefaseerd te gaan gebeuren.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door groen_duiven »

Ik heb ook R-Link


In mijn apps zie ik nu ook 'Kaart van Europa (4.128,1 Mo)' staan.

Heb de SD-kaart inmiddels uit de auto gehaald en we gaan beginnen met de update.


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Mijn dealer zei me, en ik heb dit hier al ergens gepost, voor België is het voorzien voor augustus. Een systeem update en nieuwe kaarten. En dit weet hij niet van Renault BeLux maar rechtstreeks uit Frankrijk.

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa V985

Bericht door groen_duiven »

Heb inmiddels update gedaan. Bij plaatsen SD-kaart in auto inderdaad eerst software-update en daarna werd nieuwe kaart 985 geladen.

Info mijn systeem:
Applicatie: 11.341.2539977-8039
GPS: 2.18,911.213736
Kaart: Europe v985.v8214



groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Ja wel voor de R-Link maar tot op heden niks voor de R-Link 2...
Zeer bedroevend voor het nieuwste Renault systeem...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Reactie van mijn Garage

Informatie R-Link2 update 5 juli 2017
De update voor R-Link2 systemen is al eerder aangekondigd maar tot op heden helaas nog niet beschikbaar. Graag geven wij u hierop een korte toelichting en informeren wij u over de huidige stand van zaken.
Betrokken auto’s:
Espace V, Kadjar, Megane IV, Talisman, tot begin 2017 (auto’s met R-Link2, zonder SPMIR / Carplay)
Deze auto’s hebben nu software versie 15.703 of 17.803.

Wat doet de update?
De update (versie 18.590) zorgt o.a. voor:
- verbetering verkeersinfo / alternatieve routes
- mogelijkheid voor de klant om kaartupdate (2016.6) door te voeren
- verbeterde weergave DAB radiotekst

Oorzaken vertraging
De uitrol van de nieuwe software is een aantal keren om technische redenen uitgesteld. Daarnaast is er gewerkt aan een vereenvoudiging van de procedure voor de klant om de software eenvoudiger te kunnen downloaden.

De planning was vanaf begin juni een “push bericht” (bericht komt op het R-Link scherm in de auto) naar de betrokken auto’s te sturen en de klant in dat bericht naar een website te verwijzen waar hij de software kon downloaden. Om beveiligingsredenen (verhoogd risico i.v.m. cyber aanvallen e.d.) is op het laatste moment besloten dit niet door te laten gaan.

Hoe nu verder
De update zal, afhankelijk van huidige versie in de auto als volgt mogelijk worden:
-auto’s die nu software versie 15.703 hebben: update met Clip (planning eind juli maar dit is nog niet bevestigd)
-auto’s die nu software versie 17.803 hebben: update met Clip maar volgens de huidige informatie moeten VINcodes van deze auto’s eerst handmatig worden aangemeld voordat de update naar versie 18.xxx mogelijk is. Er wordt nu gekeken hoe dit proces vereenvoudigd kan worden. In afwachting daarvan is alvast wel begonnen met het invoeren van auto’s waarover bij Renault Nederland klachten bekend zijn. De eerste auto’s zouden dan eveneens eind juli ge-update kunnen worden (nog niet bevestigd).

Zodra nieuwe informatie beschikbaar is zullen wij u direct nader informeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Tenenkrommend, wat een ongelofelijke incompentente zooi.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Tjsa soms kun je maar beter zwijgen :naughty: :cry2: Maar is wel triest dat Renault zo met haar klanten omgaat :fp:
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Waarom zou je moeten zwijgen, mijn Espace heeft in 18 maanden totaal 6 weken in de garage gestaan en volgende week gaat hij weer een dag omdat er onderdelen niet leverbaar waren.

Nog even en dan loopt mijn leasecontract af, ik ga nog heel hard nadenken of ik weer een Renault neem.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

@rvdgaag

Nou troost je met de gedachte dat mij hetzelfde overkomt zelfs deze week tot op heden in staat de auto in de de garage met diverse problemen, het is één grote teleurstelling.
De garage doet echt z'n best om er nog wat van te maken en daar heb ik dan ook niet over te klagen.
Maar ondanks alles, ik ben Renault rijder vanaf 70 tiger jaren en na zo'n ca.15 nieuwe Renault's te hebben gehad ga ik eens goed nadenken of de volgende auto een Renault gaat worden.!

Sterkte rvdgaag !


PS Overigens het gaat hier over nieuwe kaarten :oops:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Frankko »

rvdgaag schreef:Waarom zou je moeten zwijgen, mijn Espace heeft in 18 maanden totaal 6 weken in de garage gestaan en volgende week gaat hij weer een dag omdat er onderdelen niet leverbaar waren.

Nog even en dan loopt mijn leasecontract af, ik ga nog heel hard nadenken of ik weer een Renault neem.

Ik zou je voor gek verklaren als je het deed. Mijn collega's lachen smakelijk om mijn problemen die zij allemaal niet hebben. Stap gisteren met een collega in en heeft de strip op de A stijl compleet losgelaten......We hebben er om gelachen maar ik als een boer met kiespijn.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

rvdgaag schreef:Waarom zou je moeten zwijgen, mijn Espace heeft in 18 maanden totaal 6 weken in de garage gestaan en volgende week gaat hij weer een dag omdat er onderdelen niet leverbaar waren.

Nog even en dan loopt mijn leasecontract af, ik ga nog heel hard nadenken of ik weer een Renault neem.
Bedoel eigenlijk met zwijgen wat we ook zeggen of schrijven die Fransen doen toch wat ze willen. En dat valt me zo tegen bij mijn eerste Renault die kl... software
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door densoft »

Ik ben inmiddels ook in een bezit van een nieuwe Megane Estate. Het viel me ook op dat de kaarten van eind 2015 zijn (2016.06) Na Diverse telefoontjes naar Renault Nederland gaven zij aan dat de nieuwe update binnenkort eraan komt. Dit zal waarschijnlijk versie 2016.12 zijn. Ik gaf al aan dat ik verwacht dat de nieuwste map update 2017 zou moeten zijn. Helaas gaven ze mij al het antwoord dat dit niet zo zal zijn. Er zal nu vervolg stappen ondernomen worden met de volgende klacht bij de geschillencommissie : R-link 2 systeem en het niet juist functioneren hiervan. Dit betreft op de website de indruk te geven dat het om een TomTom navigatie systeem gaat door middel van TomTom live HD traffic en gebruik van TomTom kaarten. Hierdoor worden klanten misleid, omdat TomTom altijd om de 3/4 maanden met updates komen en dat hier niet specifiek staat dat het om een andere systeem of merk gaat. https://www.renault.nl/onderhoud-servic ... ink-2.html . R-link 2 is een besturingssysteem met meerdere functie gebundeld. Ook in de instructieboekjes wordt vermeld dat je recht hebt op de laatst recente kaart. Dus die van TomTom op het moment, want ze gebruiken die kaarten. Al bij deze gebreken is het mogelijk om van een vergoeding te spreken en zelfs tot het ontbinden van de koopovereenkomst. Hierdoor zijn ze verplicht om je gehele aankoopsom terug te betalen.

Ik geef jullie hier aan wat je het beste kan doen.\

1) De verkoper is verantwoordelijk voor de verkoop. Hij moet dus zorgen dat dit netjes wordt opgelost en/of voor een passende oplossing wordt gezocht. Zo niet, dan een schriftelijke in ingebrekestelling. Voorbeeldbrieven:https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven
2) Meld dit bij de ACM. https://www.acm.nl/nl/ . Zei gaven al aan bij meerdere meldingen dit te onderzoeken.
3) Je kan eisen voor een compensatie of ontbinden van de koopovereenkomst .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa V985

Bericht door groen_duiven »

@densoft:

Het Systeem maakt gebruik van TomTom Live HD, dus op dat punt trek je al aan het kortste eind.


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Tja...dan stel je je verkoper aansprakelijk stellen die er helemaal niets aan kan doen, vaak ook goedwillend is en waar je auto nog een aantal jaar in onderhoud is... ik snap alle frustraties, maar mijn weg is het niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Ik ga de dealer ook niet persoonlijk aanpakken. Wel ben ik voor klachten bij Renault Nederland en instanties.

Renault Nederland blijft vaag en onduidelijk. Denk dat er meer mensen moeten klagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Ik heb ook geklaagd bij RN, meer dan 1x heb ik mijn ongenoegen aangegeven. Maar ik heb waarschijnlijk dezelfde antwoorden als jullie gekregen. Teleurstellend? Jazeker. Amateuristisch? Ook. Maar ik geloof niet dat het bewust is allemaal. En ik geloof ook dat ze er echt wel mee zitten. Als ik het goed begrijp, wordt de updat ni ook gefaseerd uitgerold.

Misschien ben ik te makkelijk, maar ik vind juridisch stappen of ingebrekestellingprocedures altijd de verhoudingen op scherp zetten en dat is niet mijn methode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Frankko schreef:Ik zou je voor gek verklaren als je het deed. Mijn collega's lachen smakelijk om mijn problemen die zij allemaal niet hebben. Stap gisteren met een collega in en heeft de strip op de A stijl compleet losgelaten......We hebben er om gelachen maar ik als een boer met kiespijn.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mwho! En laat mij dat nou niet los krijgen om te kijken of de bedrading van mijn alarmsysteem er achter past. :think: :D
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

De enige echte oplossing is, en dan moeten we er ons wel met velen achter staan, dat is Renault France in gebreke stellen! Daar zit de adder onder het gras. Zoals ik elders reeds poste, zit ik ook op het Frans Planète Renault Forum en daar klagen ze ook maar zijn ze toch al een stapje dichter. Daar word de nieuwe update + nieuwe kaarten gefaseerd uitgerold. Wij Belgen, Nederlanders, Duitsers etc... wij blijven in de kou staan... :(
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door sup »

Zo ga morgen een Tomtom Via kopen voor mijn Kadjar, Rekening a 149 euro gaat naar Renault Nederland
( Betaling binnen 14 dagen is toegezegd ). Ben van af morgen helemaal up to date en geen ergenis meer.. :clap:
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door densoft »

Voor TomTom HD trek ik misschien wel aan het kortste eind, maar voor de mappen niet. De reden dat je de verkoper moet aanspreken is omdat deze de verkopende partij is. Die moeten dit dan doorschuiven naar Renault Nederland. Zo is het in de wet bepaald. Ik heb ook niets tegen de dealer en dit ook aan hun kenbaar gemaakt. Zij kunnen er ook niets aan doen. Maar dit is wel de weg die je moet bewandelen. De jurist heeft inmiddels een brief de deur uitgedaan voor een compensatie van 1500 euro voor het niet goed functioneren van de ingebouwde navigatie. Renault Nederland heeft mij ook een losse TomTom aangeboden, maar ik vind dat ze hier niet weg mee mogen komen.

edit: Inmiddels een reactie van Renault Nederland. De update komt er zo snel mogelijk aan. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Stratenboek.jpg
Ik heb deze maar van zolder gehaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Kan je deze ook updaten? :lol:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht