Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Domi1963:
Even gekeken en hier zijn ook alle lampjes uit.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ok Mils, ik zeg het morgen aan de dealer!!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dank voor de hulp! Zo worden we weer wat wijzer in het Talisman misterie... :P
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jumpman »

Mils schreef:Heb ik idd ook. Ligt er maar net aan hoe de wind staat. Soms begint het lawaai pas bij 160km/h maar soms ook al bij 120km/h (maar dat is maar zelden dat er dan lawaai van komt). Heb dit tijdens de eerste beurt al aangegeven, maar ook dit valt weer onder de tolerantie normen van Renault. Echt wat voor normen zij aanhouden is onbegrijpelijk. En als ik dan het dak naar beneden "trek" dan is het gelijk een stuk stiller in de auto. Maar ja dat rijd zo lastig :o

Ik probeer er maar me te leven, want alles wat ik aangeef bij Renault wordt afgewimpeld!

Ik ga toch eens vragen of het schuifdak "vaster" te regelen/afstellen valt want veel heeft het niet nodig.
Zou een heel verschil zijn in rijcomfort![/quote]

de mijne moet 5 juli voor de 60.000km beurt, zal het dan nog eens aangeven, wellicht dat ze toch iets kunnen stellen aan het dak???
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Zie hierboven een bericht van Elmac, die heeft het laten stellen door monteur........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Daarnet de Talisman met de buurman zijn startkabels en wagen gestart. En één enkel ritje gemaakt van 15 km. Hoeveel tijd heeft een batterij nodig om weer opgeladen te zijn?? Want dit heb ik gemeten toen ik terug was met stilgelegde motor:

Afbeelding

Het kan toch niet dar de batterij weer volledig geladen is op 15 km rijden en een 20 tal minuten dat de motor heeft gedraaid?? Ik heb nu voor de zekerheid de minpool losgemaakt van de batterij zo kan ik morgenvroeg opnieuw de batterij meten.
VOOR DE TECHNICI ONDER ONS DE VOLGENDE VRAGEN:
1) door het afkoppelen van de minpool op de batterij, kan dan de batterij nog verder leeglopen mocht er toch eventueel een stroomverlies op de wagen zitten??
2) kan het dat op 20 minuten rijden en 15 km's te hebben afgelegd dat ik terug een spanning meet van 13,27V met motor uit??? Voor dat ik vertrok stond er nog 2 Volt op de batterij met de motor uit??
3) om heel zeker te zijn van stroomverlies op de wagen moet ik dan best ook de + pool afkoppelen want das een hele klus... Hietvoor zou ik graag zo vlug mogelijk de juiste info willen hebben aub??
4) Kan het kwaad dat ik de minpool heb los genomen voor de elektronica???
5) één ding is zeker de alternator werkt voor 100 %!!

GRAAG DE JUISTE ANTWOORDEN VAN TECHNISCH AANGELEGDE MENSEN AUB EN GEEN GISSINGEN?? IK HEB GEEN KWADE BEDOELINGEN HOOR HET IS MAAR OM EEN EN ANDER UIT TE SLUITEN...
4)
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik ben voor de zekerheid toch maar wezen de + pool gaan afkoppelen van de batterij. Zo ben ik 100% zeker dat er niets meer in verbinding is met de batterij. En dit heb ik dan gemeten met de plus en de minpool (kabels) afgekoppeld:

Afbeelding

Op een kwartier tijd 11 honderdsten van een Volt al gezakt. Nu meet ik nog eens binnen een paar uren. En dan morgenvroeg en als het voltage als dus danig is gezakt dan ben ik 100% zeker dat mijn batterij de pijp aan Maarten heeft gegeven. Indien het voltage niet verder mocht gezakt zijn, kan de batterij dan toch nog stuk zijn?? Of moet de dealer dan eerder naar een stroomvreter of stroomverlies gaan kijken?? Ik vond het wel raar dat bij het laatste ritje daarnet voor het starten de batterij 2 Volt aan gaf en na 15 km en 20 min. draaien van de motor ongeveer, de batterij weer 13,27 Volt gaf. Dat lijkt mij toch iets te veel van het goede de snelheid waarmee ze terug het voltage van 13 Volt heeft bereikt. Dat wijst er volgens mij op een kapot element in de batterij of meerdere kapotte elementen. De alternator werkt goed want het batterij symbool op het dashboard gaat onmiddelijk uit bij starten. Juist het handremledje op de elektrische handremknop wat blijft branden, dat staat mij niet erg aan. Dit gaat bij anderen uit...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

We zijn inmiddels één uur en veertig minuten verder en de batterij is nogsteeds afgekoppeld aan beide polen en nu meet ik reeds dit:

Afbeelding

Het gaat zo te zien de goeie kant uit. Nog slechts 12,90 V zonder enige aansluiting. Dat is op een goei 2 uur al bijna een Volt gezakt. Nu morgenvroeg nog ff kijken en als er dan 8 of 9 Volt op staat wordt ze dood verklaard. :mrgreen:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Die is duidelijk overleden, nu, met een batterij kan je geluk hebben. Bij mijn SAAB 9-5 na 8 jaar de originele SAAB batterij vervangen voor een nieuwe, bij de RRover na 2 1/2 jaar defect en nieuwe erin.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

@Domi1963 : vreemd ik had een hele reply getypt over jouw 4 vragen maar deze zijn verdwenen?

1: bij afkoppeling is geen enkele verbruiker aangeschakeld, dus als de batterij blijft zakken is die effectief defect.
2: 60tal km rijden best (liefst snelweg)
3: de +pool afkoppelen is altijd een hele klus (ik koppel ook altijd de - af) pas op voor kortsluiting ;)!
4: geen absoluut geen kwaad maar wikkel de klem eventeel in met bv stuk stof zodat die nergens tegenaankan tikken.
5: alvast iets die werkt ;)

grtz!
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:@Domi1963 : vreemd ik had een hele reply getypt over jouw 4 vragen maar deze zijn verdwenen?

1: bij afkoppeling is geen enkele verbruiker aangeschakeld, dus als de batterij blijft zakken is die effectief defect.
2: 60tal km rijden best (liefst snelweg)
3: de +pool afkoppelen is altijd een hele klus (ik koppel ook altijd de - af) pas op voor kortsluiting ;)!
4: geen absoluut geen kwaad maar wikkel de klem eventeel in met bv stuk stof zodat die nergens tegenaankan tikken.
5: alvast iets die werkt ;)

grtz!
Ja ik begrijp dit forum ook soms niet. Soms typ ik een post en komt er op met succes verzonden en als je dan automatisch terug keert naar de topic pagina staat er niets?? En soms is het forum ook tergend traag, alhoewel er dan soms niet veel volk aanwezig is. Tja een bug zeker Afbeelding

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

kwestie om de lat even hoog te leggen zoals de wagen :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Deze morgen de batterij gemeten maar geen foto genomen en de spanning was 12,90 Volt... :(
Maar het amperage vermogen kan ik jammer genoeg niet meten met een gewone multimeter. Daarvoor heb je een batterij tester nodig. Ik laat het aan de dealer over...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Betreft: talisman 1.6 TCE 200 IP bj 2016-01
En weer een update. Weer een aantal zaken toegevoegd en naar een andere meer welwillende dealer gegaan.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. Ondertussen in ‘Sport’ stand doet zich dit nu ook voor.
Schokdemper achter wordt vervangen. Schijnt een bekend probleem bij Renault te zijn
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef
Wordt hersteld door schadeherstel bedrijf
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens ene dealer conform. Andere dealer erkende het als zijnde niet goed en gaat ermee aan de slag
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
Konden ze niks aan afstellen. Zei ook de andere dealer. Misschien ooit met een Rlink update?
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met Rlink2 update opgelost. ETA update augustus
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Volledig nieuwe Rlink2 unit geplaatst. Opgelost
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
11. Knop van de EDC pook afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien.
Vervangen door dealer. Opgelost
12. Knop van het opbergvakje afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien. Gehele binnenwerk was in stukken. Volledige klep van opbergvak wordt vervangen
13. Koppeling maakt het beruchte piep whoop geluid. Monteur hoorde het ook maar wist niet wat het was.
Gaat het bij Renault navragen. Gezien de vele klachten hierover verwacht ik een nieuwe versnellingsbak
14. Onmogelijk anticiperen met optrekken vanuit stilstand. Ene keer heel geleidelijk en soepel, andere keer schiet ie weg en moet ik uitkijken dat ik niet bovenop andere parkeerde auto knal ongeacht multi sense setting.
Dealer gaat het navragen bij Renault en gaat mogelijk software update doen t.b.v. bak (of nieuwe bak in zijn geheel)
15. klapperend onderstel bij oneffen wegen waardoor het voelt alsof alles los aan het trillen is in het vooronder.
Dealer gaat het navragen bij Renault
16. In DRL linksvoor condens vorming sinds regen van afgelopen dagen
Wordt vervangen door dealer

Ondanks de grote hoeveelheid forum spam over mijn Talisman, wil ik hiermee mijn mankementen en aangereikte oplossingen door dealers delen met mede Talisman eigenaren. Uiteraard hoop ik dat anderen deze 'ellende' bespaard blijft. Het blijft toch wel een mooie auto :think:

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

De wagon staat bij de dealer. Mijn batterij is gezond en wel verklaard. Deze morgen had ik 13 Volt en 697 Ampère beschikbaar vermogen van de 750 welke op de batterij staat. Dus het meetapparaat gaf telkens weer: battery 100% OK. De handremLED is ook gefixt. Was een instelling die verkeerd stond in de software en is met de CLIP bijgestuurd. De LED gaat nu netjes uit bij het vergrendelen van de wagen. Deze namiddag komt de nieuw bestelde batterij er in, en dan gaat hij aan de Ampère meter en word de wagen weggezet en afgesloten. De Ampère meter waakt er dan over als de wagen in rust is of er verbruik wordt gemeten. Morgen avond weet ik meer. Ik rijd nu met een Megane 130 TCe handgeschakeld BOSE edition. Rijd ook lekker en pittig voor een 1.2 liter benzine motor. :thumb:
Oh ja, er was in de uitleescomputer ook een terugroepactie gemeld en waarvan ik deze voormiddag ook een aangetekend schrijven had ontvangen. Het betrof een nazicht van de airbag passagiers kant en de gordijnairbag welke zich mss niet correct zouden ontplooien bij een zijdelingse aanrijding. Maar mijn wagen is OK op dat gebied...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Rcupra schreef:Betreft: talisman 1.6 TCE 200 IP bj 2016-01
En weer een update. Weer een aantal zaken toegevoegd en naar een andere meer welwillende dealer gegaan.

1. Als de ophanging t.b.v multisense op ‘comfort’ of ‘neutral’ staat dan kraakt de achterophanging bij het nemen van drempels. Met name rechtsachter. Ondertussen in ‘Sport’ stand doet zich dit nu ook voor.
Schokdemper achter wordt vervangen. Schijnt een bekend probleem bij Renault te zijn
2. Achterklep aan rechterkant is 2 mm scheef
Wordt hersteld door schadeherstel bedrijf
3. De achterbumper links achter zijkant, staat onder spanning waardoor de achterbumper op deze plaats niet meer aansluit met het achterscherm aan de linkerzijde
Zie punt 2
4. Bij dichtslaan van achterportieren klinkt een hard, metaal geluid, alsof het slot niet goed in de grijper valt
Is volgens ene dealer conform. Andere dealer erkende het als zijnde niet goed en gaat ermee aan de slag
5. Parkeersensoren voor en achter reageren vaak traag, laat, helemaal niet, of direct in rood ondanks geringe snelheid
Konden ze niks aan afstellen. Zei ook de andere dealer. Misschien ooit met een Rlink update?
6. Buitenspiegels onthouden de profiel instelling niet. Moet iedere dag buitenspiegels opnieuw instellen
Wordt met Rlink2 update opgelost. ETA update augustus
7. Bij het benaderen van de auto (als het buiten donker is), gaat bij het detecteren van de sleutel, automatisch de buitenverlichting aan. Echter, niet de buitenspiegelverlichting. Pas als de auto weer wordt afgesloten en de sleutel wederom wordt gedetecteerd binnen 1 minuut nadat de auto is afgesloten, springt wel de spiegelverlichting aan. Na 1 minuut wederom niet meer. Dit is niet logisch en lijkt op een software fout
Zie punt 6
8. Linksboven in het navigatiescherm is een zwarte vlek te zien
Volledig nieuwe Rlink2 unit geplaatst. Opgelost
9. Ondanks reeds bestaande, lange files op route, toont navigatie vaak geen vertragingen
Zie punt 6
10. Alternatieve routes geeft vaker foute routes weer waardoor reistijd nog langer is dan initiële route (schijnt bekend te zijn bij Renault NL)
Zie punt 6
11. Knop van de EDC pook afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien.
Vervangen door dealer. Opgelost
12. Knop van het opbergvakje afgebroken zonder enig geforceerd gebruik. Dealer had het nog nooit gezien. Gehele binnenwerk was in stukken. Volledige klep van opbergvak wordt vervangen
13. Koppeling maakt het beruchte piep whoop geluid. Monteur hoorde het ook maar wist niet wat het was.
Gaat het bij Renault navragen. Gezien de vele klachten hierover verwacht ik een nieuwe versnellingsbak
14. Onmogelijk anticiperen met optrekken vanuit stilstand. Ene keer heel geleidelijk en soepel, andere keer schiet ie weg en moet ik uitkijken dat ik niet bovenop andere parkeerde auto knal ongeacht multi sense setting.
Dealer gaat het navragen bij Renault en gaat mogelijk software update doen t.b.v. bak (of nieuwe bak in zijn geheel)
15. klapperend onderstel bij oneffen wegen waardoor het voelt alsof alles los aan het trillen is in het vooronder.
Dealer gaat het navragen bij Renault
16. In DRL linksvoor condens vorming sinds regen van afgelopen dagen
Wordt vervangen door dealer

Ondanks de grote hoeveelheid forum spam over mijn Talisman, wil ik hiermee mijn mankementen en aangereikte oplossingen door dealers delen met mede Talisman eigenaren. Uiteraard hoop ik dat anderen deze 'ellende' bespaard blijft. Het blijft toch wel een mooie auto :think:

Rob
Leuk te horen dat je nu de juiste dealer beet hebt! En dat het voor 99% zal opgelost worden. Die punten onder de software update is schandalig dat daar zo lang moet weer op gewacht worden. Deze update was al voorzien voor december 2016 en dan mei 2017 en dan eind juni en nu (ook bevestigd door mijn dealer in BE) voor augustus... het is nu toch te hopen dat het ook werkelijk al deze bugs oplost...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Domi, het kraken had ik ook maar dan voor. Ze hebben bij mij de stootrubbers ingevet met speciaal soort vet. Nu al maanden geen gekraak meer. Eerder is al stabilisatorstang vervangen zonder resultaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Frankko schreef:Domi, het kraken had ik ook maar dan voor. Ze hebben bij mij de stootrubbers ingevet met speciaal soort vet. Nu al maanden geen gekraak meer. Eerder is al stabilisatorstang vervangen zonder resultaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kraken??
Euh sorry maar ik heb geen gekraak probleem hoor. :naughty:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Sorry bedoel Rcupra


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

@Domie: komt nog wel ;) :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

De Talisman stond sinds gisteren bij de dealer. Met de batterij dus aangesloten heeft hij een paar metingen gedaan en bleef de batterij keurig op 13 V en een goede 675 A aan vermogen van de 750 A welke de batterij normaal moet geven. Dan maar de verliesstroommeter tussen de massakabel en de batterijpool om te kijken of er geen verlies op de Talisman zat (gisterenavond). Deze morgen nog steeds geen verlies te bespeuren op mijn wagen. Nog een laatste meting uitgevoerd met resultaat 12,85 V en 673 A aan spanning. Niks aan de hand dus. Dan maar wat met de kabels gespeeld en plots????? Batterij deed raar... dealer heeft toen opnieuw gemeten en je raad het al 7 V spanning en nog geen 100 A aan vermogen. De batterij had dus kuren. Nog deze namiddag de nieuw bestelde batterij er in gewipt en ja hoor de Talisman doet het weer. :thumb: Nog gans de namiddag gemeten en met de kabels gespeeld, en telkens 13,8 V en 748 A. De dealer heeft het probleem gevonden. Na het checken van de pluspool op de oude batterij bleek deze los te zitten in de batterij?!?!?! Waarschijnlijk geforceerd bij de montage...
Hij staat weer netjes achter onze woning geparkeerd met een NIET brandend remledje in de knop. 8) En de Megane is weer ingeleverd. Deze reed wel heel zuinig en zeer stille motor die 1.2 TCe. Nu vrijdag terug voor de Software Update.
En ja de massagemat van de bijrijdersstoel werkt ook naar behoren. Den deze had een verkeerde instelling gedaan in het stoelen menu... :fp:
Nu hopen dat na de vermogens-update alles eindelijk in orde is. :pray:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

:D :dance: :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door bakicc »

Jeetje gekukkig gevonden. Heeft een bijrijdersstoel ook massage? Of is dat alleen initiale? Ik heb een intens sedan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Enkel in de Initiale hebben beide voorzetels standaard in BE verwarming, koeling en massage functie of het op de Intens verkrijgbaar is als optie weet ik niet maar denk het wel.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar na acht dagen en iets meer dan 1.000 kilometer ben ik tot nu toe eigenlijk gewoon helemaal happy met mijn nieuwe auto.... Oké, af en toe moet ik mijn USB stick even opnieuw inprikken vooraleer deze herkend wordt, en als ik heel erg zoek dan druppelt de achterklep na een regenbui wat druppels op je rug als je de bagage inlaadt, maar erger dan dat is het toch echt niet.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Leuke avatar Marcel. Kan er de humor wel van inzien :->
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

:wink:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Goed om te horen. Ook hier, na wat initiële opstartprobleempjes een hele gelukkige Talisman rijder.
Ja R-Link 2 is niet echt top wat betreft software en kaartupdates... maar als ik dat even loslaat is het zo'n waanzinnig fijne auto om in te rijden! Iedere keer als ik mijn auto geparkeerd ziet staan heb ik al een glimlach op mijn gezicht, zodra ik ga rijden word 'ie alleen maar groter :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

@FatalZero: ik kan niet anders dan Uw mening delen. :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PvL
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 nov 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door PvL »

Ik sluit mij bij de voorgaande reacties aan. Probleemloos genieten. :)
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jefb »

Wel Fatalzero, bij mij is het net hetzelfde, toch tot enkele km ver.

Iedere keer ik mijn Talisman op de parking zie staan, denk ik: wat een mooie wagen.

Elke keer als ik vertrek, denk ik: valt toch wel mee.

Na een paar km begint de shit: slechte fm ontvangst, navi gezever (vooral ongewenst zoomen), instellingen die zich weeral gereset hebben, enz.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

jefb schreef:
Na een paar km begint de shit: slechte fm ontvangst, navi gezever (vooral ongewenst zoomen), instellingen die zich weeral gereset hebben, enz.
Bestaat hier geen update voor?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Die zou er aan moeten komen die update.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

Domi1963 schreef:Die zou er aan moeten komen die update.
Ik had vorige week ineens een update voor de R-link in de store beschikbaar. Wou hem 's avonds installeren maar toen was hij niet meer zichtbaar.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Dat heb ik ook al voor gehad. Als je hem ziet, onmiddelijk reageren...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Bij mij staat de store niet meer actief? Vreemd, kan geen enkele app downloaden (via de wagen).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht