Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Die 'geen map voor huidige locatie' melding krijg ik ook steeds!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Die 'geen map voor huidige locatie' melding krijg ik ook steeds!Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar"
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel
Hide post links |
Hide post links |
Weet ik ook wel.. Maar is niet logisch dat 'vlaams' erin staat sinds 2014 (Espace) en dit nog steeds niet aangepast is.TBiRD schreef:Is logische melding als hij op Vlaams staat want er is geen voice control of hoe noemt dat in het Vlaams beschikbaar.Ghia schreef:" de momenteel geselecteerde taal is niet beschikbaar"
Ik krijg echt spijt met m'n "top"diesel
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Hide post links |
Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.
Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk!![]()
Hide post links |
Hide post links |
Ja hoor een wereld van verschil,hij is zeer nerveus, gretig, happig nu.FatalZero schreef:Klasse Domi!! Fijn om te horen.
Het is echt een wereld van verschil hè, ik kan in mijn woonwijk mijn auto ook niet op de sportstand zetten, anders spuit hij weg wanneer ik maar naar het gaspedaal kijk!![]()
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.DHL schreef:Voor dat overijverige gaspedaal bestond bij Espace een update. Als je gaspedaal te bruusk reageert komt dit niet door het vermogen maar door softwarematige afstelling. Kan bvb zeer lastig zijn bij parkeren en zo. Mijn Espace had dit en na de update was het stukken aangenamer. Kon je zonder schok vertrekken wat ervoor niet mogelijk was.
Hide post links |
Het is zuiver de software van de gaspedaal die ervoor zorgt dat je met een schok vertrekt als je niet voorzichtig bent. Ook tijdens file rijden is het soms nogal onhandig. Vraag het eens in de garage, ik kan enkel zeggen dat er voor de Espace een update bestond (bestaat). Maar Talisman en Espace hebben alles gemeen dus lijkt mij de kans wel te bestaan.Mils schreef:Dat gaspedaal (versnellingsbak?) is blijkbaar ook iets "typisch" Talisman![]()
Het geeft soms wel schokken bij het vertrekken maar tijdens het parkeren, probeer ik na het loslaten van de rem, gewoon even te wachten, zonder gas te geven en dan rolt de wagen vanzelf heel langzaam. Dit werkt wel goed.
Ik ga toch eens vragen of er een update voor bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden![]()
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...!
Hide post links |
Vreemd als dit alleen met interventie TD zou kunnen in België.... bij mijn dealer in Gorinchem NL is het ze zelf prima gelukt, alhoewel ik wel de eerste was daar met de klacht. Afgelopen donderdag was mijn Talisman dan eindelijk aan de beurt; wat een verschil zeg, net of ik na 3 maanden en 10.000 km een nieuwe, veel snellere auto heb gekregen. Nu wordt het echt oppassen met het rijbewijs, veel kleinere kans op het verliezen van stoplichtsprintjes (tenzij op een bochtig traject, want met 4Control ben je toch veel wendbaarder dan de meeste andere auto'sDomi1963 schreef:Lukt niet in BE. Hier moet er iemand van de technische dienst van Renault komen:Mils schreef:Voila, volgende week auto binnen voor zijn update zodat "alle paarden" kunnen losgelaten worden![]()
Er hoeft niemand te komen van Renault BE, de dealer kan deze update nu blijkbaar zelf doen via zijn computer.
Ben eens nieuwsgierig...!
1) controle van de software van het motormanagement
2) opsturen via beveilgde pc intranet naar Renault Frankrijk.
3) wachten op het resultaat en indien goedgekeurd in Frankrijk ontvangen van de nieuwe software
4) nieuwe software installeren en controleren
5) testrit
Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Neen Bas, enkel bij benzine 200.Bas1970888 schreef:hi allen,
Is het vermogensverliestopic alleen bij de benzineversies van de Talisman van toepassing? Ikzelf rijd een Talisman 130dCi, maar heb zelf nog geen berichten hierover kunnen ontdekken of het bij de diesels ook een issue is.
Hide post links |
Ja, windgeruis is door dak iets lager te stellen eenvoudig op te lossen, voorheen begon het bij 120 km/u binnen al storend hoorbaar te worden, nu is het rond de 180 km/u. Da's acceptabel lijkt me. Bij mijn vorige Laguna's III, beide met schuifdak begon het pas rond de 220 km/u (en was dan erger dan nu hoorbaar bij 180).Mils schreef: Kan je mij zeggen hoe ze het windgeruis probleem van je dak opgelost hebben? Was het enkel bijstellen?
Zou fijn zijn om dit mee te kunnen geven in de garage.
Veel plezier met je extra paardjes!
Hide post links |
Wanneer je met de voet op de rem het knopje van de handrem een seconde of drie omlaag drukt, dan gaat de elektrische handrem er ook af. Dan hoef je ook geen seconde een foefje gas te geven en rolt de auto rustig weg als je de rem loslaat.Domi1963 schreef:
Daar heb ik een truukje voor want dat heeft volgens mij enkel te maken met het losschieten van de elektrische handrem. Als ik vertrek geeft ik een fractie van een seconde een foefje gas zodat de handrem los zit en dan kan je hem laten kruipen als een slak.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Kijk, weer een nòg tevredener Talisman-rijder erbij!Mils schreef:Hier hetzelfde, vandaag ook de update gehad (was op een half uurtje gebeurd) en natuurlijk een heel verschil en eindelijk het vermogen (lees plezier) van een 200 pk!Heerlijk!
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |