de hele display van slag

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
henkcill
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:28
Actief als: particulier

de hele display van slag

Bericht door henkcill »

ik heb nu sinds 2 dagen dat het lampje laadstroom defect gaat branden dan gaat er nog meer branden zoals remmen defect handrem defect en de auto gaat heel zwaar sturen dus stuur bekrachtiging valt uit en dan ineens werkt alles weer ik durf nu niet meer met de auto te rijden ik ben alles gaan rissetten en toen ben ik een eindje in de buurt gaan rijden en het was opeens weer terug dus waarschijnlijk is er iets anders aan de hand wellicht zij er mensen die daar meer verstand van hebben wie kent dit probleem ik durf er ook niet mee naar de garage te gaan stel dat hij dit krijgt onder weg naar de renault garage hoop dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem.


Met vriendelijke groet Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: de hele display van slag

Bericht door mechanic »

Bouwjaar,motortype?
Hoe zijn de accu/dynamo en massaverbindingen? Mogelijk een onderspanning wat dit veroorzaakt,slippende multieriem oid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henkcill
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:28
Actief als: particulier

Re: de hele display van slag

Bericht door henkcill »

Dit héb ik allemaal al na gekeken voor mij zit het in de electronica maar waar het ergste ik durf er niet meer mee te rijden want hij geeft allerlij rare storingen stuurbekrachtiging valt uit remmen defect en in eens werkt het weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henkcill
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:28
Actief als: particulier

Re: de hele display van slag

Bericht door henkcill »

Het is ook niet nat onder de voorstoel alles is droog ik weet niet of er iemand ter plaatsen de boel kan doormeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henkcill
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:28
Actief als: particulier

Re: de hele display van slag

Bericht door henkcill »

ik ga morgen de massa kabels losmaken die onder aan het moterblok zitten daar kun van boven moelijk bij misschien dat daar wat uit komt maar vast bedank voor het mee denken.

Met vriendeijke groet Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: de hele display van slag

Bericht door demi »

henkcill schreef:ik heb nu sinds 2 dagen dat het lampje laadstroom defect gaat branden dan gaat er nog meer branden zoals remmen defect handrem defect
De wisselstroom generator oftewel alternator oftewel dynamo word aangedreven door een multieriem, deze riemen kunnen na het niet nakomen van een beurt gaan slippen met als gevolg dat er onvoldoende stroom word gegenereerd en er onderspanning optreed.

Tweede optie is dat de dynamo aan een revisie toe is en te weinig stroom opwekt om al de gebruikers te voorzien van spanning en stroom

Derde optie is dat de accu defect is dan wel zich niet meer laat opladen of onder het gewenste voltage bereik komt en er zo ook onderspanning optreed
auto gaat heel zwaar sturen dus stuur bekrachtiging valt uit en dan ineens werkt alles
De servo pomp oftewel stuurbekrachtiging is elektronisch aangedreven en bij onderspanning zal deze dus uitvallen met zwaar sturen als gevolg

Een optie is om de accu aan een oplader te hangen en na het voltooien van het laden even de multimeter er op zetten, rond de 12.5 / 13.0 volt meten en naar de dichtstbijzijnde garage rijden om een en ander door te laten meten met draaiende motor.

Of de ANWB raadplegen, laten komen als u "aan huis" service heeft en de monteur even laten kijken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henkcill
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:28
Actief als: particulier

Re: de hele display van slag

Bericht door henkcill »

Oke heb de ANWB laten komen en die kwam en heeft de boel doorgemeten en de dynamo is stuk dus morgen een nieuwe halen en dan moet het weer goed zijn dus . DEMI bedankt voor het mee denken ik ga nu een nieuwe dynamo kopen en klaar is hij weer

Heel veel dank voor het meedenken maar ik ben er uit

Met vriendelijke groet Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: de hele display van slag

Bericht door mechanic »

Goed dat de oplossing gevonden is. Je schreef dat dit alles al gecontroleerd was,dan werdt het een stukje lastiger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: de hele display van slag

Bericht door demi »

mechanic schreef:Goed dat de oplossing gevonden is. Je schreef dat dit alles al gecontroleerd was,dan werdt het een stukje lastiger.
Tja hoe vaak ik al niet hoor dat er naar gekeken is :wink: maar ook al hebben of is het nagekeken.....meten is weten :thumb:
en dan is er ook nog de rubriek....ervaring en bekwaam

maar goed....het is opgelost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: de hele display van slag

Bericht door mechanic »

Nu je mijn bericht kopiëerd zie ik dat ik 'werd' als werdt foutief heb gespeld. :fp:
Sommige dynamo klachten zijn slechts af en toe aanwezig natuurlijk,het is niet altijd gemakkelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht