Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo
Ik heb pas een Clio 3 uit december 2005 mijn vraag is het moeilijk om nieuwe remschijven achter te monteren
vanwegen het ABS systeem ik heb ze voor de voorkant ook gekocht.Voor de achterkant heb ik gekocht met ABS Ring en lager
merk is Bosch bij Misterauto.Ik weet niet of de remblokken vernieuwd moeten worden want die hebben ze pas er nieuw opgedaan
E.Visser
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zijn ze versleten de schijven,of wat is de aanleiding?
Nieuwe schijf best meteen ook de blokken.
Moeilijk is het niet,al zal de naafmoer achter bijzonder goed vastzitten en de remzuiger achter terugdraaien met een 'speciaal' setje of punttang met wat geduld.
Chique verschijning trouwens deze clio!
Renault en remmen,heeft dit model wel schijven achter of nog trommelremmen?
Ja ik heb schijven achter geen trommelremmen ik heb ze al bestelt bij Misterauto. De remschijven achter waren in de aanbieding 33€ per stuk. Merk Bosch met lager en ABS ring. En voor waren ze 66€ de twee samen. Moet dan nog alleen blokken gaan kopen. Maar ik probeer de kosten te verhalen op autohandelaar Bovag garantie. Ze zitten wel te adverteren met internet meeneem prijzen. Boven de 4500 euro zijn ze verplicht Bovag garantie te geven.
Heb je een abs melding? Of zit er enkel een flinke rand in de schijf,onder de minimale maat dus.
Beter was het dan wellicht om dit te melden voordat je de onderdelen zelf had aangeschaft.
Als de blokken echt nèt zijn vervangen kun je die wel hergebruiken,nieuwe blokken via het www kosten ook maar weinig.
De schijven zitten er al bijna 12 jaar onder. Ben met de auto naar de garage geweest en linksachter zit de roest al in de schijf getrokken. En is mijn verteld dat hij zo niet door de keur kwam. En toch heeft de autohandelaar er een nieuwe APK opgezet. En de rechtergordel zit ook zo vast als een huis. Nee de ABS geeft geen melding maar daar kan mee geknoeid zijn. Auto heeft nog geen ton gelopen. D-Riem en waterpomp zijn eind december 2016 vernieuwd. Ik heb die meneer een aangetekende brief gestuurd en gedreigd dat ik hem bij de RDW opnieuw laat keuren. Motor loopt super goed. Maar ik voel mijn eigen een beetje genaaid voor die prijs. Kaartlezer doet het ook niet erg best. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat je voor 3 mnd garantie 495€ moet betalen en 695€ voor 6 mnd garantie. Terwijl de Bovag bij een auto boven de 4500€ 3 mnd garantie voorschrijft. Die handelaren doen maar wat. Maar de remmen vind ik het belangrijkst.
Wat roest op de schijf is niet meteen apk afkeur. Schijf mag over de volledige omtrek tot voor 49,99% verroest zijn. Echter toegestane roest op de schijf zou normaal een ac5 punt op het keuringsformulier moeten zijn.
Van roest op de schijf krijg je ook geen abs problemen,dat het slordig is is zeker waar!
Als je nu rondom de schijven en blokken vervangt ben je er voor een hele poos vanaf,achter roest het wat sneller daar de remkracht een stuk minder is. Hebben de remblokken op roest geremd zullen deze niet vlak meer zijn,opschuren kan maar voor de geringe meerkosten beter ze te vervangen.
Ja dat doe ik ook die blokken kosten ook geen drol maar voor en achter is echt erg geen gezicht. Linksachter is zelf de roest erin gekropen. Deze auto heeft volgens mijn meer stil gestaan dan dat ermee is gereden. Gezien de facturen die erbij zitten. Er stond ook remcilnder gangbaar maken links en rechtvoor. Maar goed gaan gewoon nieuwe blokken op dan zit er alles nieuw op. Ben ik gelijk klaar. Bedankt voor de info.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
net een clio uit 2005 gekocht, 199k op de teller en een testritje naar Duitsland en terug gemaakt. Ging helemaal prima, niks aan de hand, rijdt heel fijn etc etc. Vandaag wat zware spullen erin vervoerd en door harde regen/plassen...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik woon op Curaçao en heb bij mijn moeder een Renault Modus 2005 staan. Er wordt iedere maand sowieso wel een stuk in gereden.
Onlangs bij de garage heeft men het lampje: 'onderhoudsbeurt'...
Renault Kangoo I 1.2 16V 2005, D4F730 (facelift versie)
Mijn homokineet aan de wielzijde links voor tikt. Ik wil deze vervangen, maar als ik op verschillende onderdelen websites kijk is het mij niet duidelijk welke ik moet hebben. De verwarring zit...
Hallo ik heb sinds kort een clio 2 ph 2 2005 een 1.4 16v.Hij kraakt behoorlijk in de voorwielophanging en ik voel speling aan voorwiel in verticale richting en ook links - rechts, dus ik denk zowieso fuseekogel en stuurkogel. Als ik op kenteken zoek...
Laatst een megane grandtour station uit 2005 gekocht.
Niks mis met de auto en loot perfect.
Enige wat nu blijkt is dat als ik de ruitensproeier functie voor voorruit wil gebruiken er niks gebeurd en als ik die voor achter gebruik...
beste forum leden ik heb sinds twee weken een grand modus 16 16v automaat.
nu heb ik eens onder de auto gekeken toen zag ik op de naat van de carter van de automaat eigenlijk niks geks maar toen ik met mijn vinger over de naat ging was mijn vinger...
hallo, na een jaar goed gereden te hebben is er weer een slang van de CVT automaat gebarsten, nu weer alle olie eruit en maar afwachten hoe de bak nu is maar de slangen zijn nergens meer te krijgen zegt de garage. wie kan mij eventueel wel helpen??...