Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb dit ook op het Renault 25 forum gepost, maar maak mij ernstig zorgen dus post ik het hier ook:
Tijdens het rijden viel opeens mijn stuurbekrachtiging weg. Ik heb de motor even afgezet en weer gestart in de hoop dat het over was maar helaas. Sturen is bijna niet meer te doen, dus thuis aangekomen (was een paar honderd meter van huis) toch maar gaan kijken en tot mijn grote schrik lekt hij rode vloeistof en is de voorkant helemaal nat!
Blijkbaar heeft het er behoorlijk uitgespoten, maar ik weet niet precies wat voor vloeistof het is, waar het hoort en wat er stuk kan zijn.
Ik weet nu zeker dat het stuurbekrachtigingsvloeistof is, want het reservoir is leeg en daar zat een roodkleurig olie-achtig product in.
Het vreemdste is dat dat reservoir helemaal links zit (als je voor de motorkap staat) en het lek helemaal rechts is, over de dynamo heen en de hele rechter voorkant.
Wat de oorzaak is heb ik zelf helaas niet kunnen vinden. Iemand ideeën?
een defecte slang met een klein gaatje misschien?
Die kleine gaatjes hoef je niet gelijk te zien met het blote oog en zeker niet zoals het bij jouw nu er uit ziet dat alles onder de olie zit.
Dus ik zou goed de slangen van de stuurbekrachtiging eens heel erg goed inspecteren.
dat is geen klein gaatje
Het zal wel door ouderdom komen dat het rubber uitdroogd en gaat schreuren.
Hopelijk heeft de renault dealer nog zo`n slang voor je of de automaterialenzaak.
En anders zou je het op de sloop moeten gaan zoeken voor zo`n slang.
De slang voelt en ziet er uit als bijna nieuw. Eerder 1-2 jaar dan 10-20 jaar oud. Het gat moet er in geslagen zijn door de propellers van de dynamo die er vlak onder zit. Ik weet alleen nog niet hoe dit precies is gebeurd.
Ik rij morgen even (in mijn andere auto die nog niet verkocht is, nu achteraf gelukkig maar ) naar de automaterialenzaak, ik neem aan dat ze wel slangen hebben die ze op maat kunnen snijden voor me. En dan natuurlijk meteen een fles olie, ik weet inmiddels dat ik D2 ATF moet hebben.
Denk er aan dat wanneer je hem weer gevuld hebt, het stuur een paar keer rustig helemaal naar links en naar rechts moet laten draaien, en dan het vloeistof niveau weer moet controleren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vandaag kreeg ik een gele sleutel en gele melding electrische systemen controleren. Maar er verscheen ook een rode auto (contour) met daarin een rood uitroepteken. Klein onopvallend icoontje. Deze vind ik niet in de handleiding, wie weet wat dat...
Goedendag!
Komende donderdag ga ik mijn allereerste R5 ophalen, ondanks dat hij nog gekeurd is verwacht ik wel een aantal verbeterpunten.
Daarnaast zijn er alvast wat leuke upgrades die op termijn mogen.
Ik ben fan van gele koplampen en weet dat ze...
Na enkelzijdig opkrikken auto ivm L/R voorwiel balanceren loopt er versnbakolie uit linkerhoes.
Tussen de hoesvouwen zit een scheur (ineens;-).
Helaas paar dagen voor vakantie.
Bij mijn espace 2.0 T is er een irritant zoemend/fluitend geluid. Dit loopt mee met het toerental. Zowel als de versnelling in vrij of in een versnelling.
De garage gaf aan dat het een versleten/kapot lager is van de stuurbekrachtigingspomp. Is er...
Goedendag mede Masterrijders.
Zeer naar tevredenheid mijn derde (camper)jaar met de Master L3H2 2.3dCi
Sinds een aantal maanden heb ik het volgende:
Bij aankomst na een tijd rijden, dus warme motor, snelheid laag, piept het sturen af en toe...