Stuurbekrachtiging weg, rode vloeistof lekt.

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
irix
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Stuurbekrachtiging weg, rode vloeistof lekt.

Bericht door irix »

Ik heb dit ook op het Renault 25 forum gepost, maar maak mij ernstig zorgen dus post ik het hier ook:

Tijdens het rijden viel opeens mijn stuurbekrachtiging weg. Ik heb de motor even afgezet en weer gestart in de hoop dat het over was maar helaas. Sturen is bijna niet meer te doen, dus thuis aangekomen (was een paar honderd meter van huis) toch maar gaan kijken en tot mijn grote schrik lekt hij rode vloeistof en is de voorkant helemaal nat!
Blijkbaar heeft het er behoorlijk uitgespoten, maar ik weet niet precies wat voor vloeistof het is, waar het hoort en wat er stuk kan zijn.

Hier foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik hier voor de foto's in volledig formaat

Kan iemand mij helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
irix
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door irix »

Ik weet nu zeker dat het stuurbekrachtigingsvloeistof is, want het reservoir is leeg en daar zat een roodkleurig olie-achtig product in.

Het vreemdste is dat dat reservoir helemaal links zit (als je voor de motorkap staat) en het lek helemaal rechts is, over de dynamo heen en de hele rechter voorkant.

Wat de oorzaak is heb ik zelf helaas niet kunnen vinden. Iemand ideeën?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Quint1981
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Bericht door Quint1981 »

een defecte slang met een klein gaatje misschien?
Die kleine gaatjes hoef je niet gelijk te zien met het blote oog en zeker niet zoals het bij jouw nu er uit ziet dat alles onder de olie zit.
Dus ik zou goed de slangen van de stuurbekrachtiging eens heel erg goed inspecteren.
Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
irix
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door irix »

Nou laat dat klein maar weg, ik heb het gevonden:

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Quint1981
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Bericht door Quint1981 »

dat is geen klein gaatje :shock:
Het zal wel door ouderdom komen dat het rubber uitdroogd en gaat schreuren.
Hopelijk heeft de renault dealer nog zo`n slang voor je of de automaterialenzaak.
En anders zou je het op de sloop moeten gaan zoeken voor zo`n slang.
Renault 19 1.7i Beverly uit 1994.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
irix
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door irix »

De slang voelt en ziet er uit als bijna nieuw. Eerder 1-2 jaar dan 10-20 jaar oud. Het gat moet er in geslagen zijn door de propellers van de dynamo die er vlak onder zit. Ik weet alleen nog niet hoe dit precies is gebeurd.
Ik rij morgen even (in mijn andere auto die nog niet verkocht is, nu achteraf gelukkig maar :P ) naar de automaterialenzaak, ik neem aan dat ze wel slangen hebben die ze op maat kunnen snijden voor me. En dan natuurlijk meteen een fles olie, ik weet inmiddels dat ik D2 ATF moet hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3524
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 12 jun 2025 15:25
Actief als: particulier
Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Denk er aan dat wanneer je hem weer gevuld hebt, het stuur een paar keer rustig helemaal naar links en naar rechts moet laten draaien, en dan het vloeistof niveau weer moet controleren.

Zal nog best wat lucht in kunnen zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht