Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mijn megane is geproduceerd na week 16 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

N.a.v. de berichten hier heb ik maar weer eens contact opgenomen met Renault Nederland.
Dat onderwerp en het soort gesprekken met Renault is niet goed voor mijn bloeddruk en mening over Renault.

In dat gesprek werd duidelijk dat er inderdaad binnenkort, 4 augustus wilde de dame niet bevestigen, een update komt voor R-Link2 systemen met software versie 2.2.16.xxx. Ze kon mij niet vertellen wat er in de update zou zitten.

Omdat ik in mijn Espace (okt. '16) versie 2.2.17.803 heb, kon ze mij niet vertellen of deze update ook voor mij beschikbaar zou komen.
Daar moest ze een hulpvraag voor indienen, aldus haar instructie vanuit Renault ?
Ik zou het antwoord daarop nog horen, ze wilde niet vastleggen op welke termijn ik iets zou horen. @?#$?$@?

Daarna mijn dealer maar weer gebeld.
Zij bevestigde dat de uitrol van de update vanaf 4 augustus zou beginnen. Voor 2.2.16.xxx versie via de store en voor 2.2.17.803 op initiatief van en door de dealer. De dealer zou een lijst met VIN nummers krijgen maar had deze nog niet gekregen en had dus ook nog niemand gebeld.
Maar instructie over de update en wat erin zit, hadden ze niet gekregen.
Na een minder prettig deel in het gesprek is mijn dealer met Renault gaan bellen om uit te zoeken of mijn auto voor de update in aanmerking zou komen.

Een paar uur later, ik merkte dat ook mijn dealer nogal tekeer was gegaan tegen Renault Nederland, werd ik teruggebeld om een afspraak in te plannen voor de update van mijn 2.2.17.803 versie R-Link2 systeem in mijn Espace. Die staat nu voor maandag 7 augustus in de agenda. Naar verwachting hebben ze een uur nodig, dat weten ze nog niet zeker want ik ben de eerste die ze gaan doen.

De dealer kon mij niet vertellen wat er in de update zat, ze hebben hem nog niet gezien en informatie vanuit Renault is er niet.

Het is dus zover, de gewraakte update is er, nu nog even kijken wat erin zit en of ik er blij (minder boos) van ga worden.
Als je de update snel wilt hebben dan moet je denk ik je dealer bellen.

Ik hoop dat Max Verstappen ook zijn gewraakte update op 4 augustus krijgt. Daarmee kan hij Spa 2017 op 28 augustus dan meteen winnen :-)
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Ik heb dus versie 3, maar ben ook uitgenodigd voor een update.

Ik stoor me ook aan de onduidelijke en vage communicatie vanuit Renault Nederland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Ik heb net een paar minute gelden deze mail ontvangen met weer hetzelfde nietszeggende verhaal zoals bijna ierdereen hier hetzelfde heeft ontvangen volgens mij.... grappig is wel dat verteld word voor uw R-Link2 system en een regel verderop vragen ze wat ik er eigenlijk in heb zitten.....


Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 2 augustus 2017 ontvingen, waarin u aangeeft dat de navigatie in uw Renault Kadjar niet goed werkt. De kaart is verouderd en de routeinformatie klopt vaak niet.

Op dit moment wachten wij op een software update voor uw R-Link 2 systeem. Naar verwachting zullen hiermee verschillende problemen worden opgelost. Zodra u deze softwareupdate geinstalleerd zult hebben komt de nieuwe navigatiekaart beschikbaar,

Zodra de R-Link 2 software update voor uw auto beschikbaar komt, zullen wij contact met u opnemen en kan deze update via de Renault dealer worden uitgevoerd. Hiervoor vernemen wij graag over welke software versie uw Renault nu beschikt. Wilt u dit aan ons doorgeven? U kunt dit vinden op het scherm van uw R-link navigatiesysteem via: Menu > Systeem > naar 2e pagina >Systeeminformatie
> Versie informatie.

Na ontvangst van deze gegevens hopen wij u voor eind augustus concreet te kunnen informeren. Nogmaals dank voor uw geduld.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Wat voor update is dit. Ik heb al versie 3.3 op mijn nieuwe Mégane. Welke software gaat dit om?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Van de 3.3.xx.xxx reeks zijn er ook al verschillende versies. Ik dacht dat deze met 946 achteraan de recentste moet zijn.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Mijn Kadjar is van afgelopen Maart maar zit nog met 2.2.17
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door gertjuh19 »

Ik heb inderdaad de 3.946 versie. Auto is van juni 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Ja Renault maakt er een echte warboel van met hun software versies. In de plaats dat ze eens één enkele software versie zouden schrijven geschikt voor alle R-Link 2 modellen. En deze bijtijds updaten. Dat zou hun waarschijnlijk veel goedkoper uitkomen ook. Een deftige versie. En niet te vergeten: nieuwer kaartmateriaal, maximaal 6 maand oud!
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Dat kan niet, omdat de software hoort bij de hardware... En sinds wk 16 is er nieuwe hardware ivm Carplay. Aanvankelijk dacht Renault dat het geen verschil zou maken, maar kennelijk dus wel. Zo lang de 2 software versies onderling geen verschil maken, vind ik het geen probleem. Het is voor Renault ook makkelijker bij te houden dan ivm updates. Hoewel ik verwacht de volgende update in 2029 ofzo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Heeft er volgens mij totaal niets mee te maken de hardware. Ik weet niet of je een Apple product bezit?? Vorige week is er een software-update uitgekomen nl IOS 10.3.3. van Apple.
Das één software versie waarmee ze verschillende iPads (hardware), iPhones met verschillende hardware en iPods updaten. En toch is er slechts één software versie?? Het is niet moeilijk: ik heb een iPhone 7 plus, een iPad Pro, mijn vrouw een iPhone 6S en mijn dochter en schoonzoon elk een iPhone SE allen met verschillende hardware en toch slechts één software versie.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Ik heb verschillende Apple producten. Wat jij noemt zijn mini f meer vergelijkbare producten die werken op dezelfde iOS. Maar heb je een mac, dan is het al weer een ander verhaal. Maarrr Renault heeft mij zelf aangegeven dat de nieuwe software 3.3 niet compatible is met de oude Rlink systemen zonder CarPlay... vandaar ook o.a. een vertraging.

Sowieso mag je Renault natuurlijk niet vergelijken met Apple denk ik. Das echt Apples met Peren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



arjens
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mar 2016 08:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door arjens »

Mijn iPad 2 kan ik echt niet overweg met iOS 10.
Onderaan een overzicht van compatible devices
Geen idee wat voor hardware er nu in zit maar als de oude 32 bits is en de nieuwe 64 dan kan het heel goed kloppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Inderdaad 32 bits wordt niet meer ondersteund, maar ik dacht pas vanaf de lancering van iOS 11??
Maar nu weer ON-Topic.
Ik gaf het Apple voorbeeld enkel maar aan om te zeggen dat er met 1 software versie wel verschillende hardware toestellen kunnen geüpdatet worden.
@Knippie: het klopt wat Renault zegt over de compatibiliteit van hun software met hun Hardware. Maar daarom net dat ik aanhaalde dat ze hun software schrijvers zouden moeten 1 software laten schrijven die WEL compatibel is met de verschillende soorten Hardware van hun R-Link 2 systeem in plaats van tig aantal software versies. Mss een investering maar het betaald zichzelf terug door meer tevreden klanten...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Je bent niet helemaal goed op de hoogte van de Apple OS versies.

Ieder device van Apple heeft een eigen versie, Apple geeft ze echter allemaal dezelfde naam (OSX 10.3.3 bijvoorbeeld) maar de data files zijn voor ieder device verschillend, kan ook niet anders want de CPU's, modems, displays etc zijn verschillend. Iedere nieuwe OS versie moet opnieuw gecompileerd worden voor iedere device.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Sowhat. Dat Renault het voorbeeld zou volgen dan zouden er veel minder complicaties zijn. De mensen raken er nu al niet meer wijs uit met tig aantal versies van software, om nog maar te zwijgen over de communicatie van Renault er over...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Ik ben het met je eens dat Renault er een totale fuckup van maakt.

Verouderde hardware uit Korea, Nav besturingssoftware uit Tjechie en een "ontwikkelteam" in Portugal, waarschijnlijk alles gestuurd vanuit Frankrijk.

De Espace is ook zo'n voorbeeld, deze auto is bijna 3 jaar na de eerste pers introductie op de markt gekomen, mijn auto is van 8 maanden na de eerste leveringen en is in de afgelopen 1,5 jaar (60K KM) 5 weken in de garage geweest voor herstel en nu is nog niet alles goed.

Fransen zijn prutsers en dit is ook mijn eerste en laatste Renault, nog 15 maanden en de auto gaat er uit.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Vanochtend de update gekregen.
Was een uur aangegeven, duurde uiteindelijk 3,5 uur.
Versie is nu 2.2.18.590

Geen verschil merkbaar. Nog steeds de oude kaart :(

Nu thuis wil de kaart update eerst niet werken en na 3 pogingen komt hij met een kaart update ...... 2015.06
Wat een afgang.

Ik probeer die kaartupdate nog maar eens (2,5 uur verder), kan zijn dat deze nu wel succesvol is en hij daarna een recentere update ziet.

Tot nu toe lijkt het een volledige verspilling van tijd.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Met deze nieuwe systeemversie zou je nu intellitext bij je DAB radio moeten hebben en is de bug gefixt voor de omleidingen in de Navi.

De nieuwere kaart is dan 2016-6 die je kan gaan downloaden voor de r-link toolbox, zal wel een paar dagen duren voordat de systemen onderling in sync zijn. Je krijgt dan een melding op je radio in de auto (rechts bovenin waar nu meestel het vierkantje staat met de 1 erin, daar staat dan 2).
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fschuurman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door fschuurman »

jansh schreef:Vanochtend de update gekregen.
Was een uur aangegeven, duurde uiteindelijk 3,5 uur.
Versie is nu 2.2.18.590

Geen verschil merkbaar. Nog steeds de oude kaart :(

Nu thuis wil de kaart update eerst niet werken en na 3 pogingen komt hij met een kaart update ...... 2015.06
Wat een afgang.

Ik probeer die kaartupdate nog maar eens (2,5 uur verder), kan zijn dat deze nu wel succesvol is en hij daarna een recentere update ziet.

Tot nu toe lijkt het een volledige verspilling van tijd.
Wat nog kan is dat deze update van RTLINK nodig is, om de compatibiliteit met de nieuwe kaarten te verzorgen. Ik hoop het eerder anders is inderdaad deze actie nodeloos. En dan ook slecht gecommuniceerd dat de dealer niet weet waarom dit zo is geregeld. Ik heb mij ook opgegeven bij mijn dealer, dus afwachten maar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

@jansh: zo snel werkt het systeem bij Renault niet hoor. Je zal nu minstens 48 tot 72 uur moeten wachten totdat uw wagen gelinkt is met de server. En dan wordt de nieuwe kaart 2016.06 pas naar Uw R-Link Store doorgestuurd. Ik zou zeggen nog even geduld...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Enfin, na 3,5 uur update in de garage..... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$
R-Link Store kaart update 2015-06.jpg
Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Toch maar gestopt....
Wat een K product is dit van Renault zeg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Domi1963 schreef:@jansh: zo snel werkt het systeem bij Renault niet hoor. Je zal nu minstens 48 tot 72 uur moeten wachten totdat uw wagen gelinkt is met de server. En dan wordt de nieuwe kaart 2016.06 pas naar Uw R-Link Store doorgestuurd. Ik zou zeggen nog even geduld...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Ik breng morgen mijn Espace naar de dealer en neem een andere Espace mee. Ze zoeken het maar uit daar met elkaar bij Renault. Ik kom deze pas weer ophalen als hij goed werkt inclusief R-Link2. :discuss: :fp:
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

jansh schreef:Enfin, na 3,5 uur update in de garage..... met USB stick naar de auto.

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

KNIP

Toch maar gestopt....
Wat een K product is dit van Renault zeg.
Bekende bug, de store blijft een update aangeven, ondanks dat de kaart al geïnstalleerd is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Frankko »

Had eerlijk gezegd niet anders verwacht van dit merk. Prutsers zijn 't.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Domi1963 schreef:@jansh: zo snel werkt het systeem bij Renault niet hoor. Je zal nu minstens 48 tot 72 uur moeten wachten totdat uw wagen gelinkt is met de server. En dan wordt de nieuwe kaart 2016.06 pas naar Uw R-Link Store doorgestuurd. Ik zou zeggen nog even geduld...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Leuk is dat .... 'de nieuwe kaart 2016.06' ... dat mag ik hopen van niet, dan lopen we nog steeds een jaar achter !!!! :discuss:
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Toch is het zo, in het najaar komt 2016-12 volgens Renault.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

rvdgaag schreef:Toch is het zo, in het najaar komt 2016-12 volgens Renault.
Geweldig, tegen 2017-12 krijgen we de kaarten van 2016-12 die dan eigenlijk de kaartinhoud heeft van 2016-06 of zo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Noem mij eens 1 merk waar de kaarten actueel zijn met VANDAAG?? Dat vind je nergens. Er wijzigen in Europa dagelijks wegenisomstandigheden dus de kaartenmakers gaan niet dagelijks nieuwe kaarten maken. Navtec doet dit zesmaandelijks en dan moet het nog naar de merken van de voertuigen welke er gebruik van maken om deze kaarten aan te passen naar hun navigatie systeem dus minstens 9 maand zit er tussen de verschillende kaart-updates...


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Warry
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 20:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Warry »

Kreeg zojuist deze mail:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij zijn blij u te kunnen melden dat de software update van het R-link systeem gefaseerd beschikbaar komt en vanaf nu
beschikbaar is voor het R-link systeem in úw Renault.

In tegenstelling tot eerdere berichten, ontvangt u hiervan geen ‘push’ bericht in uw auto. In verband met de recente cyber-
aanval wordt hier om veiligheidsredenen tijdelijk vanaf gezien. Er is daarom voor gekozen om de software update van
het R-link systeem door uw Renault dealer te laten installeren.

U kunt hiervoor een afspraak maken met uw Renault dealer.
Aansluitend kan dan de laatste kaartupdate via de R-link store worden gedownload

Mégane Estate, Sep 2016


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Domi1963 schreef:Noem mij eens 1 merk waar de kaarten actueel zijn met VANDAAG?? Dat vind je nergens. Er wijzigen in Europa dagelijks wegenisomstandigheden dus de kaartenmakers gaan niet dagelijks nieuwe kaarten maken. Navtec doet dit zesmaandelijks en dan moet het nog naar de merken van de voertuigen welke er gebruik van maken om deze kaarten aan te passen naar hun navigatie systeem dus minstens 9 maand zit er tussen de verschillende kaart-updates...


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk

Sorry hoor maar TomTom heeft per kwartaal een update. In mijn vorige Megane met Carminat had ik dus per kwartaal netjes een update en geen gesodemieter met omleidingen etc. En uiteindelijk zit er in de achtergrond wel degelijk TomTom in de R-Link, dus.......
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door rvdgaag »

Dit is puur een licentie verhaal, aan de frequentie van updates en de"versheid" zit een prijsmodel verbonden. Hoe nieuwer en frequenter de updates hoe hoger de kosten per auto voor de autofabrikant.

Het is een verdienmodel van TomTom en Renault.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Ook mijn BMW had elk kwartaal een update, was duur maar werkte prima. Meestal was de kaart info max. 6 maanden oud, dat is prima.
De TomTom voor de camper heeft levenslang keurig elk kwartaal een update met maximaal 3 maanden oude informatie.

Maar als ik straks de 2016.06 R-link2 kaart kan downloaden en weer een uurtje voor de deur in de auto moet zitten, zover moeten we nog maar zien te komen, dan heb ik kaarten die 4 maanden ouder zijn dan mijn 10 maanden oude auto. Hoe knullig wil je het hebben. :oops:
Enig idee wat die updates van Renault kosten.... precies ja, €99,= per jaar. :fp:

Vandaag heb ik mijn dealer in Woerden, die overigens uitstekend werk levert en kort op de bal zit, geïnformeerd dat ik ze in gebreke stel. Met mijn bedrijfsjurist een brief opgesteld die ze via mail en aangetekende post ontvangen. Zij zetten die ingebrekestelling door naar Renault. Ook bij Renault wederom een klacht ingediend, die komen niet verder dan mij beloven dat ze mijn klacht binnen 10 dagen, terwijl ik al 10 maanden op een oplossing wacht, in behandeling zullen nemen. Renault heb ik een afschrift van de aangetekende brief gestuurd.

Ik ben nu echt zover dat we hiermee naar de rechtbank gaan.
Op een bepaald moment is het genoeg en wordt het een principe kwestie, dan kost het maar geld, dan kost het maar energie.

Overleg met mijn leasemij leverde op dat zij ook achter deze stap staan, het aantal klachten in hun bestand over Renault is zo groot dat ze een toeslag op het leasetarief voor Renault zetten. Op die manier wordt het probleem vanzelf kleiner grapte zij.

We zullen zien.... juridisch gezien heeft Renault na een ingebrekestelling nog 1 fatale termijn om tot herstel te komen.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Elmac »

Luc001 schreef: Sorry hoor maar TomTom heeft per kwartaal een update. In mijn vorige Megane met Carminat had ik dus per kwartaal netjes een update en geen gesodemieter met omleidingen etc. En uiteindelijk zit er in de achtergrond wel degelijk TomTom in de R-Link, dus.......
Hiervoor 2x een Laguna gehad met Carminat TomTom Live, updates waren ook niet gratis maar je kon er wel op rekenen dat ze ieder kwartaal kwamen. De nieuwe A4 tussen Delft en Schiedam was al langer dan een halfjaar in gebruik voordat deze zichtbaar werd in een update, dus 100% up to date was dat ook niet (idem voor alle wijzigingen in de A1), maar het voelde wel actueler :) Maar de file-info en alternatieve routes met een TT Live-abonnement waren ongeëvenaard goed, wat dat betreft is RLink een flinke stap terug. Om nog maar niet te spreken van de actualiteit van de POI's, sommige restaurants die daar vermeld worden zijn al 3 jaar geleden gestopt....

Hierover geklaagd bij Renault NL maar daarop werd begin april, dus vier maanden geleden, gemeld dat er binnenkort een grote update aankwam, dat binnenkort heeft dus 4 maanden geduurd. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn, vind sowieso het updateproces veel omslachtiger dan hoe het met de Carminat ging (SD card uit de auto, update via de computer erop zetten en rijden maar weer). Geen verplichte rit van een uur met de kans op nablijven :doh:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Domi1963 schreef:@jansh: zo snel werkt het systeem bij Renault niet hoor. Je zal nu minstens 48 tot 72 uur moeten wachten totdat uw wagen gelinkt is met de server. En dan wordt de nieuwe kaart 2016.06 pas naar Uw R-Link Store doorgestuurd. Ik zou zeggen nog even geduld...

Renault Talisman Grandtour initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn SM-935FG met Tapatalk
Nou... Mijn auto staat nog bij de dealer, maar ik kan nu al nieuwe kaarten updaten via de rlink store...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Vandaag even bij de dealer langs geweest of ze iets hebben gehoord over de updates en dat hadden ze inderdaad.
Het blijkt wel dat je carrosserie nummer moet opgegeven zijn bij een bepaald email adres van Renault, zo ook moet dit gebeurt zijn voor 3 juli jongst leden. Als je niet op die lijst staat krijg je geen updates.
Updates die overigens alleen door de dealer kunnen worden geïnstalleerd.
Hij heeft me nu op de lijst gezet waardoor met geluk ik in september mijn updates kan laten doen.

Vervolgens zijn dan verkeersinformatie verbetering, radio tekst en de mogelijkheid tot kaarten updates voor 2016.06 mogelijkheid ingevoerd.

Ongekend, heb je een nieuwe auto (maart dit jaar) en dan moet je op een lijst komen voor 3 juli om in aanmerking te komen voor updates welke niet naar mij zijn gecommuniceerd om er überhaupt op te komen. Stelletje prutsers daar.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht