Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Vandaag even bij de dealer langs geweest of ze iets hebben gehoord over de updates en dat hadden ze inderdaad.
Het blijkt wel dat je carrosserie nummer moet opgegeven zijn bij een bepaald email adres van Renault, zo ook moet dit gebeurt zijn voor 3 juli jongst leden. Als je niet op die lijst staat krijg je geen updates.
Updates die overigens alleen door de dealer kunnen worden geïnstalleerd.
Hij heeft me nu op de lijst gezet waardoor met geluk ik in september mijn updates kan laten doen.

Vervolgens zijn dan verkeersinformatie verbetering, radio tekst en de mogelijkheid tot kaarten updates voor 2016.06 mogelijkheid ingevoerd.

Ongekend, heb je een nieuwe auto (maart dit jaar) en dan moet je op een lijst komen voor 3 juli om in aanmerking te komen voor updates welke niet naar mij zijn gecommuniceerd om er überhaupt op te komen. Stelletje prutsers daar.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Ongekend, heb je een nieuwe auto (maart dit jaar) en dan moet je op een lijst komen voor 3 juli om in aanmerking te komen voor updates welke niet naar mij zijn gecommuniceerd om er überhaupt op te komen. Stelletje prutsers daar.

Schijnbaar heb je dan ook nooit problemen ondervonden ........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 13
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door TheWizardbc »

aldoevers schreef:Ongekend, heb je een nieuwe auto (maart dit jaar) en dan moet je op een lijst komen voor 3 juli om in aanmerking te komen voor updates welke niet naar mij zijn gecommuniceerd om er überhaupt op te komen. Stelletje prutsers daar.

Schijnbaar heb je dan ook nooit problemen ondervonden ........
Vreemde opmerking, het is toch niet normaal dat je je moet aanmelden om een update te krijgen?
Ik heb ook gewoon trouw gewacht op de update, net als zovelen. Niet iedereen gaat direct lopen klagen bij de dealer.
Echt de laatste keer dat ik Renault neem, klanten serieus nemen is erg lastig blijkbaar.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

aldoevers schreef:Ongekend, heb je een nieuwe auto (maart dit jaar) en dan moet je op een lijst komen voor 3 juli om in aanmerking te komen voor updates welke niet naar mij zijn gecommuniceerd om er überhaupt op te komen. Stelletje prutsers daar.

Schijnbaar heb je dan ook nooit problemen ondervonden ........
Sorry hoor, je zou haast denken dat jij voor Renault NL werkt....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Huh? Dan zou aldoeoevers zijn collega's prutsers noemen?? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Ik reageer op de laconieke reactie van aldoevers
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Sorry ik las de quote verkeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Als niemand had geklaagd had Renault helemaal niet met een update gekomen vrees ik, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze eerst de mensen gaan updaten die kenbaar hebben gemaakt problemen te hebben en dan als ze daar mee klaar zijn ( en met het tempo waar het nu mee gaat is er dan weer een update vrees ik) gaan ze tijdens de reguliere onderhoudsbeurten de andere auto's updaten.
alle mensen die renault in deze hebben "aangeklaagd" "tekortgesteld" plat hebben gebeld hebben wel degelijk invloed gehad en heeft er voor gezorgd dat er nog iets van snelheid in kwam dus dank aan iedereen hier die wel actie richting Renault heeft ondernomen !
het heeft mij zelf veel tijd en frustratie gekost vandaar mijn wat verbitterde cynische reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Domi1963 »

Klopt niet! Ik heb een half uur geleden een telefoontje gekregen van Renault BeLux om te zeggen dat ik een afspraak mocht regelen met mijn dealer en dit voor de nieuwe systeem-update van de R-Link 2. Ik heb niks gevraagd. Dit heb ik slechts aan 1 persoon te danken: mijn dealer.
Hij zorgt voor zijn klanten en heeft waarschijnlijk met Renault gebeld. De update wordt (zoals ik reeds zei) gefaseerd uitgerold sinds 4 augustus (BeLux). En we zijn vandaag 10 augustus. Renault wist mij wel te vertellen dat klanten met R-Link 2 problemen eerst aan de beurt zijn. Ze wisten mij ook te vertellen dat mijn VIN-nummer al sinds juli doorgezonden werd naar Frankrijk en dit om te checken dat mijn wagen in aanmerking komt voor de update 2.2.18.590...


Renault Talisman Grandtour Initiale Paris TCe 200 EDC
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 Plus met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Renault NL zou een voorbeeld kunnen nemen aan Renault BeLux dus
Gisteren weer een half uur met het serviceventer aan de telefoon gehangen, op basis van de volgorde van de aanmeldingen gaan ze de Vin nummers aan en af melden. Ze kunnen dus niet vertellen wanneer iemand aan de beurt is ...........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Elmac »

aldoevers schreef:Renault NL zou een voorbeeld kunnen nemen aan Renault BeLux dus
Gisteren weer een half uur met het serviceventer aan de telefoon gehangen, op basis van de volgorde van de aanmeldingen gaan ze de Vin nummers aan en af melden. Ze kunnen dus niet vertellen wanneer iemand aan de beurt is ...........
Mails vanuit Renault NL Klantrelaties komen nu los.... geklaagd eind maart, een week na ontvangst van mijn Talisman...

Afspraak gemaakt voor de 24e, blanco USB-stick ligt al klaar voor het "nieuwste" kaartmateriaal :roll:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Ik zou er nog maar niet te enthousiast over raken. Na de update kan ik nog steeds de nieuwe kaarten laden via rlink store. Hier wordt een Duitse variant getoond.... Deze moet je dus niet gaan downloaden, want werkt niet volgens RN. Hoe ik dan wel de juiste update krijg wordt voorgelegd aan een expert in Frankrijk. Hiervoor moet ik mijn vingerafdruk vd auto en inloggegevens mailen. Dat laatste ga ik natuurlijk niet doen. Raar verzoek ook...

Eigenlijk vind ik het niet te geloven hoe slecht je zoiets simpels kunt uitrollen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

Maar werkt de file info en omleiding nu wel eindelijk naar behoren ??
Kreeg gisteren weer een onmogelijke omleiding vanwege een afgesloten weg pfff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Heb gister van oost naar west en weer terug gereden en heb geen meldingen gehad. Had ook geen files. Wat me wel opviel is dat live traffic, geen meldingen gaf terwijl ik toch wel wat vertragingen heb gehad. Voor de update werd zelfs extra reistijd in seconden aangegeven.

Overigens mag ik nu ineens wel de Duitse update proberen van Renault. Zonder mijn inloggegevens kunnen ze me niet helpen... vreemd verhaal. Toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

nog iemand iets vernomen over de kaartupdate 12/16 ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door aldoevers »

het enige wat ik heb vernomen is omdat Authuis munsterhuis mijn klachten niet hebben geregistreerd in het systeem ik pas eind august opgevoerd wordt voor de update en ik dan hopelijk eind september aan de beurt ben. Als ik zelf geen contact had opgenomen met Renault Nl ( die me wel steeds netjes te woord stonden zoals afgesproken terug belde) had er dus helemaal niks gebeurd
Top zaak dat Munsterhuis !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door MaHeDu »

Net op mijn TomTom Rider 410 met lifetime wereldkaarten, traffic en flitsers(!) versie 9.95 van augustus 2017 gezet. :dance: Deze kan ik ieder kwartaal downloaden.
Met mijn vorige auto, een Renault Megane met Carminat, was ik ook heel blij met de kwartaalupdates die ik rechtstreeks bij TT kon downloaden.

Blijft erg jammer dat Renault niet in staat blijkt Rlink2 fatsoenlijk te ondersteunen. Onze Clio IV met TT Rlink komt niet verder dan 9.85 maar ja dat is beter dan de Rlink2.

Ik lees helaas nog geen berichten dat er een nieuwe kaart is uitgerold (2016.12 ?). Wel dat het "binnenkort" gaat gebeuren. Dat "binnenkort" is ook een rekbaar begrip. :cry2:

Als er iemand is die een kaartupdate heeft voor de Rlink2 dan lees ik dat graag in dit draadje terug.

Noot: Je weet niet wat versie 9.95 exact inhoudt maar het zal altijd recenter zijn dan 2015.6..........
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Ik had van Renault Nederland een e-mail ontvangen met de navolgende inhoud:

Wij zijn blij u te kunnen melden dat de software update van het R-link systeem gefaseerd beschikbaar komt en vanaf nu
beschikbaar is voor het R-link systeem in úw Renault.

In tegenstelling tot eerdere berichten, ontvangt u hiervan geen ‘push’ bericht in uw auto. In verband met de recente cyber-
aanval wordt hier om veiligheidsredenen tijdelijk vanaf gezien. Er is daarom voor gekozen om de software update van
het R-link systeem door uw Renault dealer te laten installeren.

U kunt hiervoor een afspraak maken met uw Renault dealer.
Aansluitend kan dan de laatste kaartupdate via de R-link store worden gedownload.


En dus afspraak gemaakt voor update installatie bij mijn dealer. Afgelopen vrijdag zou het gaan gebeuren. Nadat mijn Megane aan de computer van de dealer gehangen had kwam men met de mededeling dat er voor mijn Megane nog geen update te vinden was. Kennelijk wordt dit gechecked aan de hand van het chassisnummer. Ik vind dit toch wel een slechte zaak van Renault Nederland. Volgens mijn dealer is dit al vaker voorgekomen en zal Renault Nederland om een reactie vragen. Wachten dus op nieuwe uitnodiging.

Voor wat betreft de nieuwe kaarten wist ook mijn dealer te vertellen dat die binnenkort beschikbaar komen. Die update moet men echter zelf doen, dus ook zelf van tijd tot tijd de R-Link website in de gaten houden. Zoals al gezegd weet ik dat dit soort toezeggingen geen waarde hebben en het best nog wel eens heel lang kan gaan duren. Dat betekend dus nog veel in niemandsland rijden op het traject A1 en A6.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 25
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door puccini »

Guglielmo schreef:Ik had van Renault Nederland een e-mail ontvangen met de navolgende inhoud:

Wij zijn blij u te kunnen melden dat de software update van het R-link systeem gefaseerd beschikbaar komt en vanaf nu
beschikbaar is voor het R-link systeem in úw Renault.

In tegenstelling tot eerdere berichten, ontvangt u hiervan geen ‘push’ bericht in uw auto. In verband met de recente cyber-
aanval wordt hier om veiligheidsredenen tijdelijk vanaf gezien. Er is daarom voor gekozen om de software update van
het R-link systeem door uw Renault dealer te laten installeren.

U kunt hiervoor een afspraak maken met uw Renault dealer.
Aansluitend kan dan de laatste kaartupdate via de R-link store worden gedownload.


En dus afspraak gemaakt voor update installatie bij mijn dealer. Afgelopen vrijdag zou het gaan gebeuren. Nadat mijn Megane aan de computer van de dealer gehangen had kwam men met de mededeling dat er voor mijn Megane nog geen update te vinden was. Kennelijk wordt dit gechecked aan de hand van het chassisnummer. Ik vind dit toch wel een slechte zaak van Renault Nederland. Volgens mijn dealer is dit al vaker voorgekomen en zal Renault Nederland om een reactie vragen. Wachten dus op nieuwe uitnodiging.

Voor wat betreft de nieuwe kaarten wist ook mijn dealer te vertellen dat die binnenkort beschikbaar komen. Die update moet men echter zelf doen, dus ook zelf van tijd tot tijd de R-Link website in de gaten houden. Zoals al gezegd weet ik dat dit soort toezeggingen geen waarde hebben en het best nog wel eens heel lang kan gaan duren. Dat betekend dus nog veel in niemandsland rijden op het traject A1 en A6.

@Guglielmo,

Ik heb precies hetzelfde ervaren vorige week dinsdag.
Na ca. 1,5 uur wachten kreeg ik dezelfde mededeling, en dat het wel half september zal worden meldde de garage, maar het jaartal hebben ze er niet bij vermeld.
Lekker zooitje daar bij Renault !
Heb meteen mijn grieven kenbaar gemaakt bij RN, maar volgens mij is dat vergeefse moeite.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Ook ik heb mij klacht neergelegd bij klantrelaties@renault.nl. Benieuwd of en vooral wat ze gaan reageren. (mijn dealer vertelde mij al dat ik niet de enigste was die een uitnodiging van Renault Nederland had ontvangen voor het installeren van een update, die echter bij de dealer voor het betreffende chassisnummer niet beschikbaar bleek.)
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Zojuist gebeld door afd. klantrelaties van Renault Nederland, over de door hun aan mij verstuurde e-mail betreffende een R-Link2 update (zie berichten hiervoor) Ze boden mij hun excuus aan voor de door hun gemaakte fout. De door hun verstuurde e-mail betrof de R-link2 van mijn vorige auto (Kadjar) die ik echter sind januari 2017 niet meer in bezit heb. Ze gaan nu dealers instrueren om bij het maken van afspraken met klanten voor het installeren van updates, eerst het chassisnummer van de auto te controleren om vast te stellen of die software update voor die R-link wel daadwerkelijk beschikbaar is. Hierdoor zit je straks niet voor niets bij de dealer aan de koffie. Ze hebben mij toegezegd dat voor mijn huidige auto zij per direct een update bij Renault Frankrijk gaan opvragen en verwachten met zo'n 6 - 8 weken dat deze beschikbaar is en zij mij een nieuwe uitnodiging gaan sturen. Als die update gedaan is, pas dan kan de navigatie ge-update worden (die dan wellicht ook wel beschikbaar zal zijn). Omdat de geldigheid van mijn navigatie nog slechts 1 jaar is terwijl dat tegenwoordig 3 jaar zou zijn, gaan ze uit coulance mijn navigatie abonnement met een extra jaar verlengen om de pijn van een onnodig bezoek aan de dealer te verzachten. Toch netjes. :clap:
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Netjes? Je vindt dat netjes?

Het is een pure schande wat Renault (niet) doet!

Je over een periode van enkele maanden de mogelijkheid bieden om een recentere kaart dan meer-dan-2-jaar oud te krijgen is wel het aller-aller-aller-minste wat ze mogen doen, me dunkt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Bert O. Ja, ik vind dat netjes van Renault Nederland. Ik ben er tenminste wel blij mee. Niet altijd alles is negatief als er Renault op staat. Goede en positieve zaken mogen ook op dit forum benoemd worden. :naughty:
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Butcher47
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2017 19:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Butcher47 »

Vanmorgen Flink update gehad, vanavond stond de update Navi klaar, 2016-6......staat er inmiddels op.
Kadjar 1.2 intens zwart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Zie je, ook positieve berichten. Dat doet goed.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

Guglielmo schreef:Zie je, ook positieve berichten. Dat doet goed.

Sorry hoor, ik heb mijn verwachtings patroon voor zoveel geld toch iets hoger liggen.
2016-06 hebben we het over terwijl het vandaag 2017-08 is hoor. Ik verwacht op zijn minst dan toch 2017-03 of -06.
Er zit nog steeds TomTom onder en die brengen netjes per kwartaal een update uit.

Enne netjes een jaar extra coulance ? Mijn TomTom Rider heeft LifeTime updates.

Hou me ten geode, Ik vind mijn Kadjar een heerlijke auto, ik ben tevreden over mijn Dealer maar de Service en de smoesjes van Renault kunnen echt niet door de beugel.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Heerlijk, dat geklaag. Denk je nu echt dat het bij andere merken beter is. Hoe naief kan je zijn om te denken dat je "bij zoveel geld" een perfect functionerende navigatie krijgt. Nou ik kan je zeggen bij andere merken is het bepaald niet beter hoor. Neem VW bijvoorbeeld. In mijn familie rijdt iemand rond met een VW e-passat van ruim € 55.000,00 en die moet na een jaar voor een update zo'n € 200,00 schuiven Nou dan vindt ik Renault zo slecht nog niet hoor. Overigens is de licentietermijn bij Renault tegenwoordig 3 jaar. Ach en als je dan toch klaagt, dan kan een paar honderd euro extra bij aankoop van zo'n auto er ook wel af om een losse TOMTOM te kopen. Dan kan je elk kwartaal tenminste een gratis update ophalen. Jongens, wordt toch eens wakker. Waar hebben we het over? Mopperen jullie azijnpissers maar lekker door. Ja, ik ben tevreden. :dance:

Overigens, ik was niet tevreden over mijn Kadjar. Mooie auto, maar die 130Tce motor in de Kadjar was een ramp. (Lees in dit forum onder Kadjar het onderwerp Horten en stoten maar eens).
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

Ik vind die opmerking van azijnpissers volkomen onterecht. Je kan niet voor een ander oordelen wat iemand al of niet belangrijk moet vinden. De een vind een up to date navigatie heel belangrijk de ander gaat al klagen als hij niet in de 6de versnelling 30 km per uur kan rijden......
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Wat ik bedoelt heb te zeggen is dat het heel gemakkelijk is om altijd maar te klagen en te wijzen naar de leverancier die niet aan de verwachting voldoet. Ik heb in mijn eerdere reactie geprobeerd om nu eens positief over Renault Nederland te zijn door, ondanks dat zij een fout hebben gemaakt en dat ook onmiddellijk hebben toegegeven, de fout ongevraagd herstellen en mijn Navigatie licentie hebben verlengt. Daar ben ik oprecht blij mee. Maar dan lees ik meteen daarop weer een reactie in dit forum van iemand die het daar niet mee eens is. Dat mag natuurlijk, maar ik vind dat weer niet terecht. Jongens, geen enkel automerk heeft volgens mij een optimaal navigatiesysteem dat elk kwartaal kostenloos geupdate wordt. Volkswagen rekent voor elke update ruim € 200,00 en dan krijg je ook een slecht functionerende, niet kloppende navigatie. De beste oplossing is dan gewoon een losse TOMTOM kopen en deze gaan gebruiken, maar ook dat is niet de meest fraaie oplossing. Als ik met het gebruik van het woord Azijnpisser iemand gekwetst heb, sorry, mijn excuus. Maar laten we nu niet gaan zeggen dat je verwachtingspatroon voor de aanschaf van een auto voor zoveel geld anders ligt. Je hebt een fantastische auto die (naar ik aanneem) je uitstekend bevalt maar waar alleen de navigatie wat minder is dan verwacht. Maak er niet zo'n groot punt van en geniet van je Renault.

Benieuwd wie hier nu weer op gaat reageren. Ik geniet wel van deze discussie. :lol:
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jan1956
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jul 2016 07:48
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jan1956 »

jansh schreef:Enfin, na 3,5 uur update in de garage..... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$
R-Link Store kaart update 2015-06.jpg
Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Dus je USB stick geformateert .... met USB stick naar de auto. 2 minuten later met USB Stick naar de PC... er is een kaart update 2015.16..... 1 uur later naar de auto..... 1 uur later update klaar !

Goed nieuws denk je dan ..... maar nee, je hebt R-Link2 van Renault !! @#!@!#$@#%$

Toch maar gestopt....
Wat een K product is dit van Renault zeg.
Ik zou mijn garage eens vragen of de update wel goed verlopen is. 2 uur na de update stond bij mij de 2016.06 kaart klaar in de Rlinkstore. Installeren in de auto duurde 35 minuten. Het kan dus wel!
Renault Kadjar dCi 110 Intens - januari 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

De update naar Europa kaarten 2015.06 verloopt succesvol.
Via veel gedoe is de kaart versie in het systeem wel te achterhalen en staat daadwerkelijk de 2015.06 versie op het systeem.

R-Link blijft echter hardnekkig volhouden dat de kaart update 2015.06 er nog op moet en dwingt het upgrade proces af.
Renault blijft hardnekkig volhouden dat dit opgelost wordt met de nieuwe software.
Na 8 maanden lijdzaam afwachten zonder communicatie heb ik afgedwongen dat de nieuwe software snel in mijn auto gezet zou worden zodat mijn probleem eindelijk opgelost zou worden.
Het installeren van die software duurde niet een uur maar een halve dag en het resultaat was bedroevend.
R-Link geeft nog altijd aan dat de 2015.06 kaart update erop moet en is daar nog net zo hardnekkig in als met de oude software.

Overigens staat mijn auto nu na een formele ingebrekestelling met fatale termijn en aangekondigde ontbinding van het koopcontract, bij de dealer om dit probleem op te lossen.

Men gaf aan dat hier een halve dag voor nodig was, dat zit wat tegen, hij staat er al 2 dagen en er is nog geen oplossing in zicht.

Om deze klucht verder op te leuken heb ik een mooie Talisman leenauto mee gekregen. Daarin zit ik nu met een koptelefoon op te bellen....... de R-Link carkit wil niet verbinden met mijn Android 6 telefoon. Renault heeft klanten vorig jaar 6 maanden laten wachten op de fix hiervoor, ook al zo'n ergernis en beledigend dossier, maar het is renault nog niet gelukt om die update in de leen Talisman te zetten.
Hoezo lomp ?

Zodra ik betere berichten heb dan laat ik het wel weten, vooralsnog lukt het Renault niet om het probleem op te lossen.
Kan zijn dat het betere bericht is dat ik toch nog een keer een nieuwe BMW ga rijden.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

Renault zou heel wat tijd (garages) en ergenis (klanten) kunnen besparen door de nieuwe systeem software gewoon via de rlink store aan te bieden (is er geschikt voor en volgens mij was dat ook altijd de bedoeling). Voor een operating system update van je tablet, pc of telefoon word je toch ook niet verwacht in de winkel waar je deze heb gekocht?
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Guglielmo schreef:Heerlijk, dat geklaag. Denk je nu echt dat het bij andere merken beter is. Hoe naief kan je zijn om te denken dat je "bij zoveel geld" een perfect functionerende navigatie krijgt. Nou ik kan je zeggen bij andere merken is het bepaald niet beter hoor. Neem VW bijvoorbeeld. In mijn familie rijdt iemand rond met een VW e-passat van ruim € 55.000,00 en die moet na een jaar voor een update zo'n € 200,00 schuiven Nou dan vindt ik Renault zo slecht nog niet hoor. Overigens is de licentietermijn bij Renault tegenwoordig 3 jaar. Ach en als je dan toch klaagt, dan kan een paar honderd euro extra bij aankoop van zo'n auto er ook wel af om een losse TOMTOM te kopen. Dan kan je elk kwartaal tenminste een gratis update ophalen. Jongens, wordt toch eens wakker. Waar hebben we het over? Mopperen jullie azijnpissers maar lekker door. Ja, ik ben tevreden. :dance:

Overigens, ik was niet tevreden over mijn Kadjar. Mooie auto, maar die 130Tce motor in de Kadjar was een ramp. (Lees in dit forum onder Kadjar het onderwerp Horten en stoten maar eens).
Mijn ervaring is wel bij VW dat je voor 200 euro nieuwe kaarten ipv oude kaarten krijgt. Tevens hebben ze de nav software prima voor elkaar, want een firmware update zit op de nav dvd, dus geen gepruts bij een dealer...
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Guglielmo schreef:Bert O. Ja, ik vind dat netjes van Renault Nederland. Ik ben er tenminste wel blij mee. Niet altijd alles is negatief als er Renault op staat. Goede en positieve zaken mogen ook op dit forum benoemd worden. :naughty:
Sorry, maar voor een auto van 30000 € verwacht ik toch net een tikkeltje meer dan wat een mobieltje van 300 € ook kan. Het is misschien even niet negatief, maar in het hele R-link-verhaal is niks positief te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Thomas84 »

zandbak schreef:
Guglielmo schreef:Heerlijk, dat geklaag. Denk je nu echt dat het bij andere merken beter is. Hoe naief kan je zijn om te denken dat je "bij zoveel geld" een perfect functionerende navigatie krijgt. Nou ik kan je zeggen bij andere merken is het bepaald niet beter hoor. Neem VW bijvoorbeeld. In mijn familie rijdt iemand rond met een VW e-passat van ruim € 55.000,00 en die moet na een jaar voor een update zo'n € 200,00 schuiven Nou dan vindt ik Renault zo slecht nog niet hoor. Overigens is de licentietermijn bij Renault tegenwoordig 3 jaar. Ach en als je dan toch klaagt, dan kan een paar honderd euro extra bij aankoop van zo'n auto er ook wel af om een losse TOMTOM te kopen. Dan kan je elk kwartaal tenminste een gratis update ophalen. Jongens, wordt toch eens wakker. Waar hebben we het over? Mopperen jullie azijnpissers maar lekker door. Ja, ik ben tevreden. :dance:

Overigens, ik was niet tevreden over mijn Kadjar. Mooie auto, maar die 130Tce motor in de Kadjar was een ramp. (Lees in dit forum onder Kadjar het onderwerp Horten en stoten maar eens).
Mijn ervaring is wel bij VW dat je voor 200 euro nieuwe kaarten ipv oude kaarten krijgt. Tevens hebben ze de nav software prima voor elkaar, want een firmware update zit op de nav dvd, dus geen gepruts bij een dealer...
Onzin, bij Volkswagen kan je gewoon gratis updates downloaden. Mijn Pa rijdt namelijk een Passat en aan de hand van je versie nummer kan je op de Volkswagen site gewoon nieuwe kaarten downloaden. Een auto leven lang...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Overigens mag je mij gerust een azijnpisser noemen, maar ik vind bovendien niet dat we maar voor lief moeten nemen dat Renault dure navigatie verkoopt die op geen ****** trekt omdat het bij andere merken niet beter is.
Het is toch niet omdat Pepsi niet te drinken is dat ik moet accepteren dat Coca-Cola ook bagger mag verkopen?

In mijn geval is het een bedrijfswagen, en die ziet er heel leuk uit en rijdt acceptabel en nadat je 8 keer bij Renault teruggeweest bent om alles te laten rechtzetten, vastvijzen,... heb je best een leuke auto. Je krijgt best veel spul voor je geld als je vergelijkt met de Duitsers, maar mijn volgende auto zal toch geen Renault meer zijn. Dan maar geen fluo-lampjes in m'n interieur, en geen 17"-velgen,... enkel de essentiële spullen maar dan met een ander logootje op de grille/motorkap...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht