Ik heb deze week mijn nieuwe Megane ontvangen en ben er zeer mee in mijn nopjes. Het is een Estate 110 EDC Bose. Berlijns Blauw van kleur met de pakketten: Cruising, Easy Life, Vision Comfort, R-Link 8.7" en Elektrisch schhuifdak.
Ik wilde een grotere SD kaart kopen omdat de huidige versies in huis niet groter gaan dan 2GB.
Ik zie ze in allerlei smaken. Gezien het updaten van kaart informatie ook via SD kaart zal gaan, heb ik wel baat bij een snelle. Nu is de vraag: Wat voor SD kaart interface gebruikt de R-Link? Standaard SD(HC)(XC) of een snellere vorm UHS (1, 2 of 3)?
Is er iemand die verschillende UHS kaarten heeft geprobeerd en hier duidelijke verschillen in heeft gemerkt?
Voor afspelen van geluid/video zal de snelheid geen struikelblok zijn maar voor updaten misschien wel. Ik ben benieuwd.
Voor wat technische info:
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN UHS-I U1 / U3 EN UHS-II U3?
UHS staat voor Ultra High Speed en is de nieuwe definitie voor SDHC en SDXC kaarten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen UHS snelheidsklasse en het type UHS interface.
Dit kan verwarrend zijn. Met betrekking tot snelheid wordt deze in U1 of U3 weergegeven. U1 staat voor een minimale schrijfsnelheid van 10MB/s, waar deze U3 minimaal 30MB/s is.
Wanneer er UHS-I staat, slaat dit op het type interface (aansluiting). Bij UHS-I is er 1 rij connectoren op de geheugenkaart aanwezig. De geheugenkaarten met type UHS-II zijn er 2 rijen met connectoren op de kaart aanwezig. De maximale snelheden van UHS-II kaarten liggen hierdoor veel hoger, waar de maximale snelheid van kaarten met een UHS-I interface op 95MB/s (lees) en 90MB/s (schrijf) liggen. UHS-II kaarten zijn downwards compatible met UHS-I. De prestaties van UHS-II kaarten zullen bij gebruik in een UHS-I slot altijd lager zijn.
bron: https://www.dataio.nl/veelgestelde-vrag ... en-uhs-u3/