Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door Ren00 »

Eerste post :D

Ik heb deze week mijn nieuwe Megane ontvangen en ben er zeer mee in mijn nopjes. Het is een Estate 110 EDC Bose. Berlijns Blauw van kleur met de pakketten: Cruising, Easy Life, Vision Comfort, R-Link 8.7" en Elektrisch schhuifdak.

Ik wilde een grotere SD kaart kopen omdat de huidige versies in huis niet groter gaan dan 2GB.
Ik zie ze in allerlei smaken. Gezien het updaten van kaart informatie ook via SD kaart zal gaan, heb ik wel baat bij een snelle. Nu is de vraag: Wat voor SD kaart interface gebruikt de R-Link? Standaard SD(HC)(XC) of een snellere vorm UHS (1, 2 of 3)?

Is er iemand die verschillende UHS kaarten heeft geprobeerd en hier duidelijke verschillen in heeft gemerkt?
Voor afspelen van geluid/video zal de snelheid geen struikelblok zijn maar voor updaten misschien wel. Ik ben benieuwd.

Voor wat technische info:

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN UHS-I U1 / U3 EN UHS-II U3?
UHS staat voor Ultra High Speed en is de nieuwe definitie voor SDHC en SDXC kaarten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen UHS snelheidsklasse en het type UHS interface.
Dit kan verwarrend zijn. Met betrekking tot snelheid wordt deze in U1 of U3 weergegeven. U1 staat voor een minimale schrijfsnelheid van 10MB/s, waar deze U3 minimaal 30MB/s is.
Wanneer er UHS-I staat, slaat dit op het type interface (aansluiting). Bij UHS-I is er 1 rij connectoren op de geheugenkaart aanwezig. De geheugenkaarten met type UHS-II zijn er 2 rijen met connectoren op de kaart aanwezig. De maximale snelheden van UHS-II kaarten liggen hierdoor veel hoger, waar de maximale snelheid van kaarten met een UHS-I interface op 95MB/s (lees) en 90MB/s (schrijf) liggen. UHS-II kaarten zijn downwards compatible met UHS-I. De prestaties van UHS-II kaarten zullen bij gebruik in een UHS-I slot altijd lager zijn.

bron: https://www.dataio.nl/veelgestelde-vrag ... en-uhs-u3/
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door TheWizardbc »

Updaten gaat via de USB poort, dus dat scheelt . De specs zijn niet openbaar, maar ga er maar vanuit dat het de standaard is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door MaHeDu »

De Espace heeft twee USB poorten. Ik adviseer een Scandisk USB stick te nemen (en voor gebruik te formateren) bij het updaten. Zelf heb ik een 16GB kaartje.

De twee USB sticks die ik nog had liggen (o.a. Philips en een onbekend merk) gaven storing bij de update.

Zelf gebruik ik voor muziek een Scandisk USB stick (16GB). Deze even verwijderen voor het updaten. Mijn ervaring is dat er anders ook een conflict ontstaat.

De laatste update die ik heb gedraaid is van dit voorjaar (Update naar TT versie 2015.06).
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door Ren00 »

Bedankt voor de informatie.
Mijn vraag gaat echter over het type SD-kaart. Niet USB. Maar goed, ik begrijp dat updates alleen via USB gaan. Ik dacht dat het niet uit maakte. Weet ik ook gelijk de reden waarom mijn systeem niet wilde updaten. :D

Overigens heb ik sinds gisteren een 32GB SDHC UHS-1 van SanDisk klaar liggen om te gebruiken.

@MaHeDu: Waarom maak je geen gebruik van een SD kaart voor muziek? Die neemt tenminste geen ruimte in en zit dus nooit in de weg.
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door MaHeDu »

@Cimarron
Bij de Espace zitten de usb-poorten en SD poort onder de armsteun (zie foto) dus zit nooit in de weg.

Afbeelding
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door Ren00 »

:thumb:
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mornix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017 11:33
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door Mornix »

Voor muziek voldoet zelfs de traagste sd-card. De 32 GB Sandisk kaartjes werken prima trouwens. Voor de updates gebruik ik een Sandisk usb 3.0 stick. Ondanks dat de auto een usb 2 aansluiting heeft gaat het beschrijven van de stick op de pc dan toch sneller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sjoerdkrijger
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2020 20:36
Actief als: particulier

Re: Max snelheid SD kaart slot R-Link 2

Bericht door sjoerdkrijger »

Ik ben benieuwd.. Doet de SD kaart het? Ik heb net een Espace gekocht en vraag me ook af welke SD kaart ik het beste kan aanschaffen... Qua prijs maakt het allemaal niet heel veel uit maar er is zoveel keuze... De gewenste capaciteit is 32GB maar de snelheid??? En SD of SDHC?? Kan iemand mij hierbij helpen?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht