Nieuwe kaarten Europa

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Bert O. »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Overigens mag je mij gerust een azijnpisser noemen, maar ik vind bovendien niet dat we maar voor lief moeten nemen dat Renault dure navigatie verkoopt die op geen ****** trekt omdat het bij andere merken niet beter is.
Het is toch niet omdat Pepsi niet te drinken is dat ik moet accepteren dat Coca-Cola ook bagger mag verkopen?

In mijn geval is het een bedrijfswagen, en die ziet er heel leuk uit en rijdt acceptabel en nadat je 8 keer bij Renault teruggeweest bent om alles te laten rechtzetten, vastvijzen,... heb je best een leuke auto. Je krijgt best veel spul voor je geld als je vergelijkt met de Duitsers, maar mijn volgende auto zal toch geen Renault meer zijn. Dan maar geen fluo-lampjes in m'n interieur, en geen 17"-velgen,... enkel de essentiële spullen maar dan met een ander logootje op de grille/motorkap...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Frankko »

Slaat de spijker op z'n kop. Mooie auto bomvol opties maar je krijgt er ook een waslijst aan problemen bij kado. Wellicht als je altijd Renault hebt gereden dat je merktrouw bent maar als je vanuit Audi en BMW komt valt het echt zwaar tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Warry
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 20:02
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Warry »

Mail gekregen dat er een update was voor mn Mégane.
Afspraak gemaakt, bij dealer 40 min gewacht...
Resultaat: auto is niet aangemeld
Eind oktober bent u aan de beurt....

Renault klantrelaties gebeld: wij zetten de update nu alsnog voor u klaar.
Binnenkort dus poging 2


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mornix
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017 11:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Mornix »

Gisteren de r-link 2 update verkregen bij de dealer (op Megane Estate gt-line, de versie zonder Android auto). Helaas werd de update van de kaart niet zichtbaar in de r-link store. Net gebeld met Renault Nederland en een stappenplan gekregen om de juiste kaart toch te installeren. Het probleem werd veroorzaakt door de verlengde updates naar 3 jaar. Dit zat oorspronkelijk niet bij mijn auto (voorraadmodel van voor 1-1-2017). Zodra ik thuis ben ga ik ermee aan de slag en zal ik hier een update plaatsen.
Als terzijde wil ik graag vermelden dat ik de negatieve reacties op het r-link 2 systeem niet deel. Zijn er foutjes en zouden dingen beter kunnen? Zeker wel maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over (bijna 14k km gereden in Frankrijk, Oostenrijk en Hongarije en Duitsland). De verkeersinformatie is over het algemeen zeer goed gebleken (ook in het buitenland). De opdeling van het scherm in 3 stukken bij een afslag is super duidelijk. Snel coördinaten invoeren in decimale graden(Doe dat bijvoorbeeld maar eens bij een Seat Leon) én vlekkeloos Flac bestanden afspelen. Alternatieve routes zuigt daar ben ik het helemaal mee eens. Dat gezegd hebbende ik maak er ook maar zelden gebruik van simpelweg omdat op de routes die ik rij de alternatieven meestal zodanig lang zijn dat je net zo goed kunt aansluiten. Kortom ik heb dit uitgezet. De frequentie en manier van kaartupdates verdient zeker geen schoonheidsprijs maar ik heb in de praktijk ook weinig nadelen ondervonden van de "oude" kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Nou, ik ben het volledig met Mornix eens. Ik heb welliswaar nog geen update van het R-link2 systeem gekregen maar RN heeft mij op de lijst voor de volgende ronde gezet en ik heb er alle vertrouwen in. Navigatie onlangs in Duitsland en Denemarken gebruikt en die functioneert ook daar uitstekend.Enigste hinderlijke is soms als er weg opstoppingen voor me zijn dat hij dit continu blijft melden als ik niet voor een alternatieve route kies. Ga eens kijken of ik dat uit kan zetten.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mornix
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2017 11:33
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Mornix »

Dat kun je dus uitzetten en dat heb ik ook gedaan. Vooral omdat je nog altijd handmatig om een alternatieve route kunt vragen mocht je daar behoefte aan hebben. De hoeveelheid meldingen die anders blijven volgen zijn ook echt absurd en te plaatsen in de categorie bug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Guglielmo »

Mornix, OK, bedankt voor de tip. Ga vanavond even zoeken hoe dat uit te zetten. Mocht ik het niet vinden (soms is zoeken in R-link2 nog wel eens lastig) dan meld ik me even bij je.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Afgelopen woensdag de Espace teruggekregen.
De nieuwe software 2.2.18.590 zit in het systeem sinds 7 augustus 2017.
De meest recent beschikbare kaarten 2016.06 zit (eindelijk want dit was het grootste probleem) in het systeem sinds 23 augustus.
:dance:
Het aanbieden van alternatieve routes bij verkeersproblemen lijkt nu een stuk beter te werken, mijn eerste ervaring is dat R-Link dit zelfs beter doet dan Google Maps (die heb ik er altijd bij liggen om echt de weg te kunnen vinden en niet in een boerderij oid te crashen :fp: ).

De oorzaak voor het update probleem (kaart update 2015.06 blijf hij doen terwijl hij er echt al op stond) was uiteindelijk de EURONEWS app. Na veel zoekwerk is deze app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd waarna het systeem wel herkende dat de 2015.06 kaart update gelukt was en daarna bood hij de 2016.06 update aan.
Ik hoop dat andere forum lezers met dit probleem hiermee hun voordeel kunnen doen.

Na bijna een jaar sukkelen en diverse kluitjes in het riet is het probleem met de zich herhalende update eindelijk opgelost.
Had dat eerder kunnen en moeten gebeuren, absoluut JA.
Had dat dan ook zin gehad, absoluut NEE want er was toch geen kaart update beschikbaar.

Deze auto is in oktober 2016 geleverd. Deze kaarten van juni 2016 zouden bij aflevering best netjes actueel geweest zijn.
Maar nu bijna een jaar later zijn ze belachelijk oud en heb ik in feite nog geen enkele adequate kaart update ontvangen van Renault.

Verandering bij mij in de buurt staan er niet op terwijl het onkruid al 2 meter hoog staat op de vroegere, tot 3 jaar geleden, sluipweg. De nieuwe A1 tussen Almere en Amsterdam zet mij R-Link technisch nog altijd in het weiland. Over de aansluitingen tussen de A9 en A4 bij Badhoevedorp zullen we het ook maar niet hebben, daar rij ik R-Link technisch nog elke keer diverse boerderijen en stallen in. Hele veestapels gaan er elke dag aan onderdoor op die manier.

En zo zit het hele systeem vol, NAVTEQ geeft aan dat er sinds juni 2016 al 2 miljoen kaart wijzigingen voor Europa zijn doorgevoerd. Die 2 miljoen missen we in de Renault. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen POI updates. In de reclame van Renault roept iemand dat ZOE je met R-Link naar je favoriete restaurant brengt, goede kans dat het nu een failliete pizzeria is geworden.

Dit is en blijft een schandelijke vertoning vanuit Renault, ik heb er werkelijk geen andere woorden voor.
We wachten de volgende kaart update maar af, Renault weet vooralsnog geen betere planning dan "ooit" af te geven.

Greetzzzz
Henk J.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Luc001 »

kudo's voor je verslag jansh
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Elmac »

Mijn vorige auto was een Laguna Iii met Carminat, TomTom Live en kwartaalkaartupdate abonnement.

Wijzigingen A4, A1 etc. verschenen ook nooit binnen een kwartaal. Maar het voelde goed om het idee te hebben up to date te zijn (zeker omdat het betaalde updates waren :D ).

En de nieuwe A4 tussen Schiedam en Delft was zelfs na 2 kaartupdates nog niet als doorgaande weg beschikbaar om te plannen, totdat je er op reed, dan werd de route uiteindelijk wel gepland (en dat terwijl het talud al tientallen jaren klaarlag). Dus zelfs bij TomTom zat een vertraging tussen de actualiteit en de kaarten, hoewel correcties en afsluitingen delen met Mapshare over het algemeen prima werkte.

Terug naar RLink2: heb in ieder geval al gezien dat de POI's zijn bijgewerkt in de 2016_06 update, restaurant dichtbij dat eind 2014 is gesloten stond er voorheen nog vrolijk tussen. Nu staat de opvolger er in ieder geval ook, alleen de oude is nog niet verwijderd. Dat zal vast goedkomen in de update 2017_06 :roll:

Ik denk dat we gewoon teveel verwachten, zal nog wel een tijd duren voordat de kaarten sneller de actuele situatie weergeven. En dat geldt voor alle merken en navigatiesystemen, niet uniek voor Renault!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

Wellicht verwachten we op (rlink2)tehnisch en kaart gebied te veel, maar wat ter zake doende (renault)communicatie is toch niet te veel gevraagd? Dat je een nieuwe rlink2 software versie nodig hebt om betere alternatieve routes te krijgen en de 'laatste' nav kaarten te kunnen installeren heb ik bij het kopen van mijn auto (paar maanden geleden) niets van gehoord (en hoor nog steeds niets)...En zeker slecht als het als reclame/verkoop argument wordt gebruikt ('gratis' 3 jaar update)
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

We verwachten niet teveel als we regelmatige en actuele updates willen voor € 99,= per jaar.

Actueel is dan iets ouder dan een kwartaal.
Regelmatig is dan elk kwartaal of elk halfjaar.

Wij zitten nu op 1x per 1,5 jaar een update en dan 2 jaar oude kaarten.

Kom op zeg, dat is gewoon niet goed !
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Elmac »

Martin Megane schreef:Wellicht verwachten we op (rlink2)tehnisch en kaart gebied te veel, maar wat ter zake doende (renault)communicatie is toch niet te veel gevraagd? Dat je een nieuwe rlink2 software versie nodig hebt om betere alternatieve routes te krijgen en de 'laatste' nav kaarten te kunnen installeren heb ik bij het kopen van mijn auto (paar maanden geleden) niets van gehoord (en hoor nog steeds niets)...En zeker slecht als het als reclame/verkoop argument wordt gebruikt ('gratis' 3 jaar update)
Ik heb ook de 3 jaar gratis updates bij mijn Talisman gekregen.

Communicatie vanuit Renault NL naar gebruikers en naar de dealers kan inderdaad stukken beter, de standaard antwoorden die de helpdesk geeft, daar heb je weinig aan. Evaluatie-verzoek een keer negatief ingevuld en toen werd ik meteen gebeld door een vriendelijke mevrouw. (Ging toevallig ook over de actualiteit van RLink en de (on)mogelijkheid om zelf een set POI's te laden). Gewoon contact zoeken met Renault NL en zorgen dat je de update kan laten installeren.

Mijn klacht heeft er wel toe geleid dat ik begin augustus een mail kreeg van Renault NL om een afspraak te maken bij de dealer om RLink te laten updaten. Bij de dealer hebben ze ook een klantcontactcenter, die meldde me doodleuk dat ik zelf de kaarten van RLink kon bijwerken en geen afspraak hoefde te maken.... dus ook de communicatie naar het dealernetwerk loopt nog niet zo soepel. Toen ik de mail van Renault NL doorstuurde begrepen ze dat zij de update moesten installeren.

En jansh, inderdaad, als je € 99 hebt betaald voor de updates dan mag je ook wat verwachten, helemaal eens.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Martin Megane
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2017 12:32
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Martin Megane »

Elmac schreef:
Martin Megane schreef:Wellicht verwachten we op (rlink2)tehnisch en kaart gebied te veel, maar wat ter zake doende (renault)communicatie is toch niet te veel gevraagd? Dat je een nieuwe rlink2 software versie nodig hebt om betere alternatieve routes te krijgen en de 'laatste' nav kaarten te kunnen installeren heb ik bij het kopen van mijn auto (paar maanden geleden) niets van gehoord (en hoor nog steeds niets)...En zeker slecht als het als reclame/verkoop argument wordt gebruikt ('gratis' 3 jaar update)
Ik heb ook de 3 jaar gratis updates bij mijn Talisman gekregen.

Communicatie vanuit Renault NL naar gebruikers en naar de dealers kan inderdaad stukken beter, de standaard antwoorden die de helpdesk geeft, daar heb je weinig aan. Evaluatie-verzoek een keer negatief ingevuld en toen werd ik meteen gebeld door een vriendelijke mevrouw. (Ging toevallig ook over de actualiteit van RLink en de (on)mogelijkheid om zelf een set POI's te laden). Gewoon contact zoeken met Renault NL en zorgen dat je de update kan laten installeren.

Mijn klacht heeft er wel toe geleid dat ik begin augustus een mail kreeg van Renault NL om een afspraak te maken bij de dealer om RLink te laten updaten. Bij de dealer hebben ze ook een klantcontactcenter, die meldde me doodleuk dat ik zelf de kaarten van RLink kon bijwerken en geen afspraak hoefde te maken.... dus ook de communicatie naar het dealernetwerk loopt nog niet zo soepel. Toen ik de mail van Renault NL doorstuurde begrepen ze dat zij de update moesten installeren.

En jansh, inderdaad, als je € 99 hebt betaald voor de updates dan mag je ook wat verwachten, helemaal eens.

Je hebt gelijk, net een mailtje gestuurd naar renault Nederland, ben benieuwd. Gaat mij niet om de huidige laatste kaart maar om de toekomstige(?) updates. Had verwacht dat je van dealer of RN wel wat zou horen als service(....... :fp: )
Megane 4 Rouge Flamme (ex Laguna 3, ex Megane 2)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 23
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door jansh »

Voor de volledigheid, ik heb van Renault inmiddels wel een jaar langer updates gekregen als compensatie. Eerlijk is eerlijk.

Dat toont voor mij overigens aan dat Renault het echt niet begrijpt.

Ik persoonlijk wordt niet blij(er) van een gratis extra jaar (geen) updates !

Ik wil eigenlijk blij worden van regelmatige en actuele updates.

Alles is betrekkelijk, voor het overige ben ik wel blij met ons ruimte (en luxe) wonder op wielen.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fschuurman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 9
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2017 20:57
Actief als: particulier

Nieuwe kaarten Europa

Bericht door fschuurman »

Kennelijk krijg je alleen maar compensatie als je klaagt. Je kunt zelf beter de Pokémon GO app gebruiken, die weet beter waar je bent.

https://www.dropbox.com/s/zftrcj5d1op57 ... 5.jpg?dl=0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GuusS
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jun 2017 07:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door GuusS »

Ik heb deze week mijn Kadjar gekregen. De software-release is 3.3.16.941 de navi softwareversie is 9.12.133.675708. Tot nu toe ben ik content.
Kadjar Energy TCe 130 Bose voorzien van Pack Winter en Pack Technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wwdv
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2017 16:43
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door wwdv »

Hoi allemaal,

Ben nu een week aan het spelen met mijn R-link/Tomtom navigatie, maar hij kan nog niet tippen aan mijn Tomtom go app.
Bij files wordt er geen snellere route voorgesteld en ik zou ook niet weten waar ik in kan stellen of hij altijd de snelste route moet nemen of dat hij mij moet vragen. Kan dit überhaupt ingesteld worden?

Tot mijn grote verbazing werkt het touchscreen niet tijdens het rijden vanwege de veiligheid en moet je prutsen met het joystick knopje. Dat is veilig!
De ene keer kun je door een lijst lopen door het knopje naar links en rechts te duwen en dan moet je weer draaien aan het knopje om verder in de lijst te kunnen. Beetje vreemd allemaal, maar goed Fransozen hebben een iets andere kijk op logica blijkbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GuusS
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jun 2017 07:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door GuusS »

Ik kreeg de melding dat er voor mij een update klaar srond voor mijn nieuwe Kadjar (week oud). De bestanden heb ik op een USB-stick gezet en al meerdere pogingen gedaan om het te installeren. Ik krijg echter telkens, na ong tien minuten, de melding 'update-pakket is ongeldig'.

Als ik naar mijn systeem kijk, dan zie ik dat ik de volgende versie heb:
NM2014 navigation
9.12.133.675708
Oct 19 2016

Betekent dit dat ik reeds een nieuwer versie heb? Zo ja, waarom geeft de toolbox dan aan dat er een nieuwe versie klaar staat?
Kadjar Energy TCe 130 Bose voorzien van Pack Winter en Pack Technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door hfr »

toen ik vandaag R-link store aanlogde kreeg ik melding dat er updates waren
ik zie 12Monate Karten-update Service Europa staan met daar achter als versie nr "prod"
ik kan updaten , krijg ik bericht wat ik moet doen, maar in de r-link toolbox komt niets binnen
nog mensen die zulke dingen kregen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

Vandaag een afspraak gemaakt om mijn Megane 4 te laten updaten. Let wel, de firmware update. Deze kan zonder tussenkomst van Renault Frankrijk gedaan worden omdat ik versie 15.703 heb. Anders moest er gewacht worden op Renault Frankrijk op vrijgave.
Na deze update zou er binnen enkele dagen nieuw kaartmateriaal beschikbaar moeten zijn,
We gaan t volgende week meemaken, duim duim duim
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ren00 »

Scottie2000 schreef:Vandaag een afspraak gemaakt om mijn Megane 4 te laten updaten. Let wel, de firmware update. ...
Waar vind ik het versienummer van de firmware?
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

Onder systeeminformatie. (Systeem)
Daar staan een aantal nummers, waaronder Software-Release
Bij mij is dit 2.2.15.703

Deze moet naar .18.590 om nieuwe kaarten te kunnen installeren.
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ren00 »

Aha juist, ik dacht al, firmware versie 15.xx? Dat klinkt een stuk hoger dan mijn 3.3.16.946 :lol:
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

Die 16. versie dient vanuit Renault Frankrijk vrijgegeven te worden.
Daar kan je dealer niets aan doen.
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GuusS
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jun 2017 07:59
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door GuusS »

Vandaag ben ik door Renault gebeld. Nadat ze mijn versienummer hoorden werd er meteen gezegd dat er bij deze versie een update door de dealer gedaan moet worden. Ik heb mij ingelpand voor morgen, maar nog geen bevestiging gehad.
Kadjar Energy TCe 130 Bose voorzien van Pack Winter en Pack Technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door PaulZ »

Ik kon de 3.3.16 niet updaten van 2015 naar 6-2016.
Melding in Renault gemaakt en woensdag terug gebeld.

Workaround is : SDkaart of USB in Toolbox uitlezen en dan inhoud SD kaart bekijken.
12Monate Karten-update selecteren en hij begint te downloaden.
Na het insteken van de kaart in de RLink begint de update met een foutmelding dat het stembestand ongeldig is, toch maar even laten zitten, dan begint de update en na 30 minuten staat de nieuwe kaart erop.

Tot heden nog geen fouten kunnen ontdekken, lijkt erop dat de kaart vrij actueel is. :clap: :clap: :clap:
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ren00 »

PaulZ schreef:Workaround is : SDkaart of USB in Toolbox uitlezen en dan inhoud SD kaart bekijken.
12Monate Karten-update selecteren en hij begint te downloaden.
Na het insteken van de kaart in de RLink begint de update met een foutmelding dat het stembestand ongeldig is, toch maar even laten zitten, dan begint de update en na 30 minuten staat de nieuwe kaart erop.
Zou je dit nog eens stap voor stap willen uitleggen? Wat doe je nu precies?
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door PaulZ »

Ren00 schreef: Zou je dit nog eens stap voor stap willen uitleggen? Wat doe je nu precies?
Dit werkt alleen voor de 3.3.16 firmware op de RLink2 met CarPlay!

Allereerst een fingerprint maken door een lege USB of SD in je auto te steken en enkele minuten te wachten.
Daarna in je PC steken en de toolbox opstarten.
In de RLink store naar "Mijn Producten" en kiezen voor het rechtse veld "Mijn Apps beheren" en dan "SD kaarten" -beheren
Hier de "12Monate Karten-update" aanvinken.
Ga nu naar de toolbox en ververe, de update wordt nu op de kaart/stick gezet.
Daarna in je auto steken en minimaal 30 minuten de motor laten draaien tijdens de update.

Suc6
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 38
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Knippie »

Werkt exact zo met de software versie zonder CarPlay.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ren00 »

Bedankt. Ik heb v3.3.16.946. Ik maak zelf gebruik van Android Auto ipv CarPlay. Één pot nat.
Jou methode moet bij mij dus ook lukken.
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ren00
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2017 14:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Ren00 »

Ik heb gedaan wat je beschrijft. En nu? Ik snap niet waar ik in R-Link Toolbox naar "Mijn Produkten" moet gaan. Zie hieronder.
[Edit] Snap het nu. Je bedoelde de website https://nl.rlinkstore.com/myproducts

[verberg]Afbeelding[/verberg]
Renault Megane IV dCi-110-EDC-Bose sinds augustus 2017
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 125KW 2006 sinds mei 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

Zo, update RLINK door dealer uitgevoerd. Van Renault 12 monate kartenupdate gekregen alsdus de dealer.
Bij thuiskomst gelijk de USB stick in de laptop gestoken..... inderdaad, 12 monate update + nieuwe kaart beschikbaar.
Downloading in progress....
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

De gevolgen van oude kaarten kunnen trouwens ook funest uitpakken voor de auto..

http://www.112groningen.nl//nieuws/3128 ... efout.html
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scottie2000
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2016 16:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door Scottie2000 »

Dat lijkt me toch echt meer een user error. Navi is een hulpmiddel, niet heilig.
Zo was er in Eindhoven een vrouw die reed een fietsenkelder in, over een trap, omdat de navi dat aangaf.

Ik kom ook wel "ineens" een rotonde tegen, die mijn Navi pas enkele jaren (Renault) herkent.
In de tussentijd neem ik hem toch als rotonde, niet als kruising.
2016 Renault Megane IV HB Bose DCI 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Nieuwe kaarten Europa

Bericht door zandbak »

Neem mijn post niet te serieus (zoals Renault dat foet met updates) ;-)
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht