Helaas is er nu wat met mijn antenne aan de hand. Ik zal het proberen uit te leggen, vergeef me mijn lekenpraat

In de achterbak lopen aan weerszijden antennekabels via de scharnierelementen van de achterklep, ze zitten daar met een soort bandjes aan vast. Ze lopen dan naar een gat in de plaat die aan de binnenzijde van de achterklep zit en ik kan verder niet zien wat daar achter zit.
Nu zijn die bevestigingsdingetjes los (vergaan of zo), en aan de rechterzijde is de antennekabel uit het gat gekomen. Links zit hij nog wel in het gat en ik heb die bevestigingsdingetjes weer geprobeerd vast te zetten. Ik kan nu nog één radiozender ontvangen en 75% van de tijd stoort die ook.
Ik heb foto's gemaakt maar die staan op mijn telefoon, zal proberen om ze hier geplaatst te krijgen.
Kan ik de antennekabels zelf beter bevestigen en kan ik die rechterkabel zelf op de 1 of andere manier weer vastzetten? Kan die plaat van de achterklep er af? Ik heb echt geen verstand van dit soort dingen maar ben niet bang om iets uit te proberen dus met een goede uitleg moet dat mij prima lukken.
Graag jullie reacties!