TPMS bandenspanning sensor niet (altijd) nodig bij Clio IV Ph2 vanaf 2016 (ivm winter/zomerbandenwissel)

Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels

- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

TPMS bandenspanning sensor niet (altijd) nodig bij Clio IV Ph2 vanaf 2016 (ivm winter/zomerbandenwissel)

Bericht door MaHeDu »

Het is wellicht nog wat vroeg in het jaar, toch ben ik mij al vast aan het oriënteren voor winterbanden op mijn Clio IV die ik begin dit jaar afgeleverd heb gekregen.

Nu is (was) het mij onduidelijk of ik nu wel of geen TPMS sensoren nodig heb.

Mijn garage (Herwers Zevenaar) geeft aan dat indien onderstaande sticker in de portier aan de bestuurderskant aanwezig is (bij de Clio IV Ph2 vanaf 2016) de bandenspanning via de ABS loopt en er géén TPMS bandenspanning sensoren nodig zijn.

Afbeelding


Het gaat hier echt om de Clio IV ph2 vanaf 2016. Hoe het zit me voorgaande modellen weet ik niet. De hierboven weergegeven is een indicatie. Bij twijfel neem contact op met je renault dealer. Het zou jammer zijn als je TPMS sensoren aanschaft als dat niet nodig is.


Verder wijken de bandenprijzen niet zoveel af bij mijn garage (Herwers Zevenaar) en de bandencowboys. Daarom toch gekozen mijn eigen garage. Maar dat is ieder voor zich.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: TPMS bandenspanning sensor niet (altijd) nodig bij Clio IV Ph2 vanaf 2016 (ivm winter/zomerbandenwissel)

Bericht door MaHeDu »

Ik zie dat de link naar de foto het in het voorgaande bericht niet meer doet. Hierbij een nieuwe foto.

Afbeelding
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht