Startproblemen
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Startproblemen
De Twingo (Bj:'99) van mijn vriendin heeft de laatste tijd nogal problemen met starten. De ene keer doet hij het wel en de andere keer weer niet en dan sta je daar soms 10-15 min te proberen..
In de garage zeiden ze dat het nogal moeilijk na te kijken is als hij op dat moment zonder problemen start. Zou het kunnen dat het aan de sleutel ligt? Het is zo een sleutel met een chip in voor de startonderbreking. Ik kan niet testen met de reservesleutel want die hebben we niet meer. En een nieuwe sleutel bestellen is nogal een kostelijke zaak zeker als dat dan achteraf het probleem niet blijkt te zijn.. Ik had hier al wel iets gelezen over een sleutel uitlezen, gaat dat als je maar 1 sleutel meer hebt of hoe gaat dat dan juist?
Ik heb geen idee waaraan het kan liggen en het lijkt me nogal idioot om zomaar vanalles te gaan laten vervangen zonder te weten of het daar wel aan ligt.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
In de garage zeiden ze dat het nogal moeilijk na te kijken is als hij op dat moment zonder problemen start. Zou het kunnen dat het aan de sleutel ligt? Het is zo een sleutel met een chip in voor de startonderbreking. Ik kan niet testen met de reservesleutel want die hebben we niet meer. En een nieuwe sleutel bestellen is nogal een kostelijke zaak zeker als dat dan achteraf het probleem niet blijkt te zijn.. Ik had hier al wel iets gelezen over een sleutel uitlezen, gaat dat als je maar 1 sleutel meer hebt of hoe gaat dat dan juist?
Ik heb geen idee waaraan het kan liggen en het lijkt me nogal idioot om zomaar vanalles te gaan laten vervangen zonder te weten of het daar wel aan ligt.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
Hoi
Klinkt alsof jij het zelfde probleem hebt als ik.
Bij mij is vooral als ik een klein stukje heb gereden, een kilometer of 4, als ik dan weer (na een minuut of 15) weg wil rijden start hij vaak niet. Na 10-15 mins wachten/proberen start hij altijd weer en kan ik weer naar huis. Met koude motor geen start problemen, wel met warme motor.
Erg irritant, maar niet genoeg om de auto in te wisselen. Het lijkt ook dat het probeem zich niet voordoet als ik langere ritten maak.
Ik denk aan injectoren... ga binnenkort maar eens zo'n schoonmaakbusje in mn benzinetank leeggooien.
Klinkt alsof jij het zelfde probleem hebt als ik.
Bij mij is vooral als ik een klein stukje heb gereden, een kilometer of 4, als ik dan weer (na een minuut of 15) weg wil rijden start hij vaak niet. Na 10-15 mins wachten/proberen start hij altijd weer en kan ik weer naar huis. Met koude motor geen start problemen, wel met warme motor.
Erg irritant, maar niet genoeg om de auto in te wisselen. Het lijkt ook dat het probeem zich niet voordoet als ik langere ritten maak.
Ik denk aan injectoren... ga binnenkort maar eens zo'n schoonmaakbusje in mn benzinetank leeggooien.
Hide post links |
-
Bij mij is 't ondertussen al opgelost, we hebben hem in de renaultgarage aan de computer laten hangen en dan hebben ze een stuk vervangen ma 'k weet zo direct de naam ni meer.. ma daarmee was 't wel direct verholpen.Als het mij terug te binnenschiet zal ik het wel posten
veel succes er nog mee.

Hide post links |
-
- repeating visitor
Ja, als je dit opeen of andere manier zou kunnen achter halen zou dat wel super zijn!!
Hide post links |
-
ik weet het weer, 't was de vliegwielsensor..
Hopelijk ben je daar mee geholpen, in elk geval nog veel succes ermee!

Hopelijk ben je daar mee geholpen, in elk geval nog veel succes ermee!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-