Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik heb hierover met de support desk van RVO gebeld. Die adviseren om de kosten wel in te dienen voor de MIA. Ze zullen de situatie dan bestuderen en bij positief resultaat de MIA toekennen. Geen garantie, wel openheid om het serieus te behandelen.Rationale:
- de accuuwissel betekent een grotere inzetbaarheid van het elektrische voertuig. Daarmee voldoet het in beginsel aan de MIA-uitgangspunten
- het plaatsen van een lithiumaccu tbv een elektrisch voertuig valt onder A 3120
- de accu zelf komt welliswaar niet op de balans van de auto-eigenaar, maar het bedrag (€ 2892,56 ex btw) voor het plaatsen van accu wel.
Dubbeltje op z'n kant dus. En het betreft maar een klein bedrag: 27% als het onder A3120 valt of 36% als het onder G 3110 valt.
hugo-zoe schreef:Hi Olaf, interessante vraag die ik me ook afvroeg. Ik heb het de accountant voorgelegd maar mijne zegt van niet. Het upgrade bedrag van € 2892,56 excl. BTW betaal je namelijk niet voor de aanschaf. Dit omdat je feitelijk de accu niet koopt, maar (net als de oorspronkelijke accu) nog steeds operational leased. Hierdoor ben je zelf ook geen eigenaar. En om in aanmerking te komen voor de MIA moet je dus eigenaar zijn.OlafH schreef:Iets anders, weet iemand of de MIA regeling ook voor de investering van de nieuwe accu geldt?
RCI kan het theoretisch daarentegen wel aanvragen en dat verrekenen in het maandbedrag.