BREAKING NEWS: Gisteren (vrijdag 18 augustus) heeft de eerste batterij upgrade plaatsgevonden van 22kWh naar de ZE40 batterij. Dit als onderdeel van een pilot, waarin Renault het gehele upgradeproces aan het testen is - van aanmelding tot intake en van werkplaatsafspraak tot aflevering. Door Renault Nederland zijn vorige maand voor de pilot 4 mensen geselecteerd die zich allemaal al lang geleden voor de upgrade hadden aangemeld en lid zijn van het Renault Forum - dus deel uitmaken van een groep 'ambassadeurs', één van de selectiecriteria. De gelukkige geselecteerden voor de pilot zijn GertjanVB, Hachy, HarmOtten en MartijnEV. De 4 upgrades worden in de periode van 18 t/m 30 augustus uitgevoerd en door Renault Nederland, RCI en Renault Frankrijk geëvalueerd. Daarna volgt de verdere normale uitrol in volgorde van inschrijving.
Met Renault Nederland gold met ons de afspraak om vanwege de pilot niet op social media te communiceren. Vanaf vandaag mag dat wel, vanwege de eerste succesvolle upgrade, en uiteraard beginnen we met deze post als allereerste op het Renault Forum.
Van de pilot kandidaten was ik de gelukkige om als allereerste in Nederland (en misschien wel in Europa/wereldwijd) de upgrade naar ZE40 te mogen ontvangen (én tevens proefkonijn te zijn).
Gistermiddag (vrijdag 18/8) tegen 6 uur was het dan zo ver: het ophalen van mijn Zoe uit november 2013 met een ZE40 batterij. Het is een geweldige ervaring om bij vertrek nu opeens een getal van bijna 260 km op de teller te zien staan! (Na reset, dus het kan nog hoger worden bij zuinig rijden, wat ik natuurlijk zeker ga proberen - die magische 300 wil ik absoluut ook gaan aantikken!).
De LBC en LBC2 hebben een nieuwe software versie gekregen (beide 580). Tevens geeft Canze voor de BCB nu software versie 00 aan - ben benieuwd wat dat laatste gaat betekenen bij het (snel)laden.
Wordt vervolgd - de komende weken met de upgrades naar ZE40 van de Zoe van Hachy, GertjanVB en HarmOtten. (En een vijfde onbekende naar het schijnt.)
Moge er nog vele mooie upgrade-verhalen komen!
ZE40-groet, MartijnEV
Mede namens Hachy, GertjanVB en HarmOtten.