Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wel een test van autoweek.

Die hebben het sowieso niet zo op franse auto's. Waarbij de VAG groep altijd de hemel in word geprezen, terwijl dat mijns inziens niet altijd terecht is. En tuurlijk de Renault laat wat steekjes vallen, maar geloof mij dat doet een Passat, SuperB of een andere VAG wagen ook. Als je perfectie wil zal je naar BMW/Mercedes moeten. Ik zeg hier in dit rijtje geen Audi, na 8 jaar dat te hebben gereden weet ik dat die ook niet "foutloos" zijn.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Nu ja, perfectie. Mercedes heeft lang het imago gedragen van roestbak. Ik weet niet hoe het daarmee momenteel gesteld is. En bij BMW gaat ook wel eens iets fout. In ieder geval, het spreekwoord - wiens brood men eet, wiens taal men spreekt- is zeker ook van toepassing op testorganisaties van auto's. Ik geloof niet dat ze zo onafhankelijk zijn als ze zich voorstellen. Dat is met elke test of onderzoek zo.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Echt geen objectieve journalist!
Zielig geschreven, met een duidelijke “negatieve” ondertoon :naughty:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Consumentenbond: Franse auto's het minst betrouwbaar
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/consu ... etrouwbaar

Toeval Afbeelding?

Ik heb eerder een test gelezen in autoweek tussen de Talisman, passat en de Mondeo. Deze won de Passat en de Talisman werd 2e. Nu verliest hij er ruimschoots van dus da’s opmerkelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Kijk maar eens op You Tube, weinig objectieve verslagen! Je merkt onmiddellijk dat, bij verschillende testen, de verslaggever het negatieve naar bovenhaalde. In bovenstaande test ook “in sportstand is de auto niet comfortabel genoeg...” ja, dan hoef je al niet verder te lezen.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mark_tdm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017 21:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mark_tdm »

Domi1963 schreef:@mark_tdm: Kun je je een beetje nader verklaren in een stappenplannetje aub? Want ik heb geen 2de chauffeur of rijprofiel welke ik kan kopiëren. En welke wijzigingen zitten er dan in Uw dochters profiel tov het Uwe??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Domi,

Ik had in mijn profiel Coyote ge installeerd maar vond dit niet prettig, dus deze weer uit de R-Link gegooid.
Hierna wilde ik de tom tom instellen met flitsers en radar controlle zo als.ik dat op mijn megane had.
Maar toen had ik dus dat er geen geluid was als je in de buurt van flitser kwam, alleen geluid fluctueerde.
Had het er over met.mijn dochter en in haar profiel was het met geluid vertelde ze.
Heb toen alle waarschuwing etc proberen in te stellen maar dat werkte niet, muziek bleef fluctueren.
Van daar dat ik het gekopieerd heb.
Dus nu ik er over na den kan ook coyote het probleem zijn. Had moeite om die te deinstalleren kwam telkens weer terug met melding dat deze geactiveerd moet worden.

Het aanmaken van een profiel is makelijk te doen, gewoon naar profiel gaan en daar kiezen, kleur,multisense etc. En naam geven en alles in dat profiel wordt bewaard voor jou.

Hoop dat het je helpt.
Talisman Grandtour TCe150 intens Blue Cosmos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Beste mark_tdm, het heeft inderdaad geholpen. Ik heb naast mijn huidig profiel een 2de aangemaakt. Dan heb ik mijn origineel gereset en daarna het 2de naar het eerste gekopieerd en daarna het 2de weer verwijderd, en het lijkt toch te werken nu. Maar in het huidig profiel welke ik nu overhoud staan risicozones op OFF. En ik durf dat niet weer op te zetten uit schrik dat de muziek weer gaat fluctueren...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Domi1963 schreef:Hallo,

8) de sfeerverlichting fluctueerde constant. Is opgelost met software-update > ok

Heb jij dat de sfeerverlichting knippert soms? Dit heb ik ook, ik draai op de oude software (2.2.17.803).
Ook bij mij is de bak vervangen vanwege het whoop geluid. Schakelt inderdaad veel beter en rustiger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Inderdaad het fluctueren van de sfeerverlichting is bij mij verdwenen sinds ik de nieuwe update 2.2.18.590 heb gekregen en mijn nieuwe bak doet het nu ruim 1500 km heel goed. :P
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mark_tdm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017 21:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mark_tdm »

Domi1963 schreef:Beste mark_tdm, het heeft inderdaad geholpen. Ik heb naast mijn huidig profiel een 2de aangemaakt. Dan heb ik mijn origineel gereset en daarna het 2de naar het eerste gekopieerd en daarna het 2de weer verwijderd, en het lijkt toch te werken nu. Maar in het huidig profiel welke ik nu overhoud staan risicozones op OFF. En ik durf dat niet weer op te zetten uit schrik dat de muziek weer gaat fluctueren...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Domi, goed te horen dat het werkte.

Gewoon een 2e profiel aan maken om mee te spelen met de instellingen, als niet goed gaat kan je deze gewoon verwijderen.

Ben er ook achter gekomen dat als je in een zone van snelheids controle rijd en deze geeft telkens een pong geluidje, kan je de icon die op navigatie scherm komt (bij mij onder het snelheid bord) 1 keer aan tikken en dan is de pong uit tot de volgende snelheids controlle of filtspaal. Werkt goed.(want elke pong gaat geluid van de muziek wat zachter)


Mark
Talisman Grandtour TCe150 intens Blue Cosmos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik ben al blij dat het weer pong doet ipv fluctueren van de muziek. Maar het werkt weer zoals voorheen en kan ik weer naar muziek luisteren zoals het hoort. :P
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Haha wie neemt auto journalisten nou serieus?
Ik heb dat stukje ook gelezen uit de autoweek.
Maar ik herkende de meeste min punten niet.
Zeker niet van de 4 wiel control, wat mijn inziens zo ir zo een plus punt is.
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

MFB schreef:Een heel weekend met de Talisman eens bezig geweest. En heb toch wel wat "puntjes".

- Bestuurdersportier dien je relatief hard dicht te trekken, anders pakt die niet goed (deur open signaal).
- Ontdekte toch dat de beide voorportieren niet helemaal 100% zitten, loopt niet lekker gelijk met ander plaat materiaal. Het is niet zo erg als ik hier op foto's heb gezien maar toch voor mij reden om er even over te gaan klagen.
- Achterklep daar zat een stuk plastic los. (zelf opgelost)
- Bij de voorpassagier in de stijl zit de bekleding er niet goed in, je ziet een naad zichtbaar terwijl aan de bestuurderskant het er prima zit.
- De binnenspiegelhouder, of in ieder geval de hele plastic stellage zat niet goed. (zelf opgelost)
- Rammel in dashboard, heb alles nagekeken en het vermoeden is dat het in het dashboard moet zitten.

Dan iets waar Renault niet iets aan kan doen, maar de dealer (VKV) wel. De wagen was zeer matig gepoetst en opgeleverd. Kwam overal wax tegen en ook binnen in was het met name achterin matig gepoetst :( Het is dat ik graag auto's poets en op showroom niveau breng. Maar ik had hier wel wat meer van verwacht. Overigens komt de wagen niet meer bij VKV aangezien dat voor mij niet handig is. Ben benieuwd hoe Stam dealer gaat reageren.

Nog een algemeen vraagje.

De massage als je die selecteert dient die dan continu te masseren tijdens een rit, of is er een tijdslimiet aangekoppeld?
Rammel in het dashboard zelf verholpen. Gisteren eens onder het dashboard gekeken, en zat onder het handschoenenkastje een plastic plaat los. Die op zijn plaats gezet en vast geklikt en verdomd de rammel/trilling is weg. Ik vraag mij wel af hoe die eind controle gaat bij Renault? Franse slag komt al direct in mij op.

Of dient de dealer dit te controleren?
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Lijkt mij een combinatie van beide die hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Als de auto de fabriek verlaat, mag je verwachten dat er geen grove naden zijn etc. De dealert moet uiteraard voor aflevering ook de boel nog eens nalopen. Het is natuurlijk voor de dealert niet mogelijk om uitgebreid te gaan rijden om alle rammels op te lossen... Bij mij zat/zit ook een stuk van de A stijl aan de binnenkant niet goed vast. Niet echt storend, maar ongelooflijk slordig.

Op basis van mijn ervaringen met mijn huidige dealert in vergelijking met mijn vorige Volvo dealer ben ik wel ontevreden over de proactieve behulpzaamheid.. je moet echt alles specifiek aangeven anders wordt er niet naar gekeken of zelf melding van gemaakt. Als mijn Volvo voor een beurt ging, hadden ze ook altijd de hele auto doorlopen en waar nodig dingen vastgezet en/of vervangen. Dat geeft wel een prettig gevoel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Inmiddels van onze dealer te horen gekregen dat er wederom een terugroepactie is voor de ophanging aan de voorkant? Zegt iemand dit iets?
De auto is zichzelf al aan het onderhouden met al die terugroepacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Geldt de terugroep actie voor alle Talisman typen?
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Misschien voor de rammelende spoorstangen?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Gister geweest moet een boutvervangen worden.
Subframe moet los waarna de auto opnieuw uitgelijnt dient te worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

berenburg: Kun je ook te weten komen welke Talismannen het betreft?? Mijn dealer zegt dat dit niet geld voor mijn wagen want in de ICM staat hiervoor niets vermeld voor mijn VIN-nummer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ik kreeg het bericht van de dealer, hij was voor de r-link update en dit werd er gelijk bij uitgevoerd.
Misschien ook gefaseerd, verder heb ik geen ideen voor welke uitvoeringen.
Ik weet wel dat ik tekorte bouten had wat in eerste instantie opgelost is met ringen, misschien nu opgelost met nieuwe bouten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Hoe wil je te korte bouten met ringen op gaan lossen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Thomas84 schreef:Hoe wil je te korte bouten met ringen op gaan lossen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dat begrijp ik ook niet, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Hopelijk nemen ze hun verantwoordelijkheid en doen ze een terugroepactie.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Heb het aan mijn dealer ook gevraagd en momenteel staat er nog niets vermeld in de ICM voor mijn VIN-nummer m.b.t. het onderstel. :wink:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

De schroefdraad was te kort, waardoor de moer niet vast kon.
Maar ik verzin dat niet, en als renault een terugroep actie heeft vind ik het prima.
De reden was dat de banden harder zouden slijten door deze afwijking volgens de garage.
En ik moet wel zeggen dat mijn voorbanden na 20 k op waren dus ik ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

En weer een nieuw issue erbij.

Sinds een tijdje houdt de massagefunctie er soms mee op. Na herstart doet deze het weer. Dealer meende dat na update Rlink2 dit was opgelost maar helaas. Ik kan dus weer terug. Daar bovenop komt nu dat vanmorgen ik plots een plof voelde onder in de rugleuning waarop duidelijk merkbaar was dat de onderste rechter balg t.b.v. massage onderrug, niet meer werkt. Nog vergeleken met passagierszijde maar duidelijk verschil.

Het is zwaar triest dat dit wederom de kwaliteit van de Talisman aantoont.... ik word er moedeloos van. Ene is nog niet opgelost en ik heb alweer een probleem terug erbij. Ik ga de dealer maar wederom contacteren. Wordt bezoekje nr. 12.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door CerielK »

@RCupra, helaas bekend probleem, tenminste bij mij en enkele anderen...ik voel toevallig ook dat rechteronderkant lendensteun minder naar voren komt...misschien hierdoor fout in circuit ? Renault NL stelt voor alle motoren van de stoel uit te bouwen en een voor een te testen, moet stoel en middenconsole eruit... hard hoofd in... dacht zelf ook dat t met update beter zou zijn, maar niet dus... en bij enkele andere Talismanrijders was t een niet goed vastzittende connector, maar dat was t bij mij ook niet... je moet ook maar ns testen op moment dat massage niet meer werkt (waarna melding stoelverstelling op r-link verschijnt) of je via instellingenmenu van de stoel de bijrijdersstoel nog vanuit bestuurderstoel kunt verstellen, gaat bij mij dan ook nl niet als massage (na 1x werken per dag) kaduuk is...

De mijne gaat hier volgende week 3 dagen voor naar de garage, samen met veerkraak, windruis linker buitenspiegel, trilling hoofdsteunen, trilling achter stuur etc... recentelijk hier nog bijgekomen dat voicecontrol voor navi niet meer werkt (vóór update erg goed vond ik), dus nadeel van update, onhandig... dit weekend nog knop van navi-'muis' ineens verkeerde weerstand, kraakte en voelde alsof iets afgebroken was van binnen, ook meteen maar laten nakijken :cry2:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

@CerielK

Ik had al een afspraak staan voor trillende hoofdsteunen. Nu dus weer massagefunctie en inderdaad ook navi functie die niet meer werkt. Laatste heb ik Renault NL voor benaderd aangezien de dealer dit waarschijnlijk niet kan oplossen.

Veel overeenkomstige issues dus.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Weet iemand waar die (eventueel) slecht verbonden connector zit voor de massagestoelen?? Dan kan ik er meteen eens naar kijken. Want het kan zijn door het slecht verbonden zijn van de connector dat de motortjes verbranden. Is typisch ook bij een huishoudelijke elektrische installatie, als er stekkers of draden niet goed vast zitten, dan branden deze in met alle gevolgen vandien...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Mijn post is hier blijkbaarbaar verdwenen? Enfin..
Mijn "bezoeken naar de garage teller" staat op 18 en still going. En niet voor pietlulligheden. Er is altijd iets.
Ergens heb ik er me al bij neergelegd dat het een doorn in mn oog blijft die wagen. Maar ik doe 'm niet weg. Heb andere wensen dan weer een andere wagen te kopen. En ook andere zorgen waarbij die wagen het minste van m'n zorgen dan blijkt te zijn.
Verder merk ik een een harde 'tik' in de massage van m'n zetel. Zowel hoor als voelbaar. Ik laat ze er nu niet naar kijken want de garage had al m'n passagierszetel ook al fors beschadigd. Ondertussen heb ik een andere garage op het oog, maar eerst wil ik reactie van RN BE maar das al helemaal een ramp...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Onlangs met 4 collega’s gecarpoold en zet er 1 af welke achterin zat. Ze stapt uit en alarm gordel ontgrendeld blijft loeien.

Ik lach er maar om maar wel als een boer met kiespijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ondertussen voor mij na 2000km een tweetal issues erbij, waarvan 1 bekend bij meerdere mensen:

1. Bluetooth verbinding is soms weg bij iphone
2. Rempedaal zit speling op
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Speling rempedaal heb ik ook.. van links naar rechts. Schijnt geen kwaad te kunnen. De bluetooth is idd ook een dingetje omdat hij continue wegvalt en opnieuw synchroniseert. Maar er is nog geen gesprek weggevallen hierdoor... apart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rudi63 »

Na 2500km volgende kleine probleempjes vastgesteld:
-vervelende dreun uit dashboard bij koudstart en bij 1200 à 1500 toeren.
-Indien de wagen in de regen heeft gestaan loopt er water langs het plafond binnen in de kofferruimte tijdens het rijden (waarschijnlijk slecht afsluitende kabelrubbers)
-Bagagescherm rammelt tegen achterklep.
-Bestuurdersdeur gaat moeilijk dicht.
Binnenkort bij 3000km aan eerste controlebeurt toe, hopelijk dan alles opgelost.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

- Die dreun heb ik ook, hij komt ergens van achter het stuur/dash-gedeelte. Ik stoor me daar iedere keer aan (bij het wegrijden)
- bij mij slaan de portieren tegen elkaar aan, het stuk met het chrome-gedeelte bovenaan. De rubbers van beide achterdeuren scheuren door kloppende chromelijsten van de voorportieren. De chromelijsten zijn al gefixeerd (dotjes lijm) Zero resultaat. Is bij megane en Scenic ook zo. Daarbij zetten ze er een schroefje in heb ik vernomen. Maar eigenlijk iedere nieuwe Renault heeft geen mooi lopende chroomlijsten (tegen de dakrand)
Echt bagger inelkaar gezet, dat dit nog kan (en al helemaal voor zo'n bedrag!)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Sorry dat ik het zeg Ghia, maar met jou problemen had ik die auto allang bij de dealer neer gezet met de sleutels erbij. Zo kan en mag een auto nooit geleverd worden. Is er geen mogelijkheid om deze in te leveren en een andere te nemen? Het gaat nota bene om een IP.
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht