R-Link en type telefoon

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Als je bedoelt dat hij me niet begrijpt, dat is niet zo. Hij zegt dat er voor het adres dat ok heb gekozen geen telefoonnummer is. En resetten betekent opnieuw alle updates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door DHL »

Nee, als je reset met on knop moet je niets updaten of zo. Lang duwen op de on knop tot hij opnieuw opstart. Je bent ook geen instellingen kwijt. Onlangs liep mijn gps vast en heb dat zo opgelost.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RubenL
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mar 2016 13:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door RubenL »

Theo heeft wel een R-Link 1. We zouden 1 en 2 echt beter uit mekaar moeten houden in threads...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door DHL »

Ja, nu je 't zegt... had het kunnen zien aan zijn schermafbeelding maar niet bij stil gestaan.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RubenL
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mar 2016 13:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door RubenL »

Nik en wi-au, al meer nieuws over de update van W17 / 30 april?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door larsdijkstra 16v »

ik heb net op mijn Megane IV dci GT Line de Rlink laten updaten, omdat mijn Xiaomi Mi4S net Android 7 had gekregen als onderdeel van de miui ROM en de Bluetooth telefoon connectie niet werkte (media wel). na updaten werkt het perfect!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



motteke17
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:07
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door motteke17 »

ik heb een samsung galaxy 5 Neo en die werkte de eerste maanden perfect. sinds vorige jaar september maakt hij verbinding en flitst de verbinding er binnen 10 sec uit.
Mijn man zijn huawei doet het prima.

Wat kan ik eraan doen aub?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door larsdijkstra 16v »

update laten uitvoeren zoals je kunt lezen in mijn post hierboven ;-)
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



motteke17
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:07
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door motteke17 »

En dat kan enkel via de garage vermoed ik?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door larsdijkstra 16v »

Ja alleen via garage
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Vertrokken - 29839

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Vertrokken - 29839 »

Na de update naar ios11 is er geen connectie meer mogelijk met mijn carkit in mijn Renault. Verbinding valt om de paar seconden uit en komt weer terug. Alle tips uitgeprobeerd: tot volledige verse fabrieksinstellingen toe.
Er lijkt iets met de bluetooth in IOS 11 gewijzigd te zijn waardoor de carkit in mijn renault zich verslikt.
Zijn er soortgelijke ervaringen?
Wanneer fix update R-link (bleutooth) Renault ?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

ook problemen met ios 11.0.3 Bluetooth verbinding met telefoon valt elke paar seconden even weg en komt dan weer terug. Uitermate irritant.
Bij de dealer geweest. Volgens deze heb ik de laatste update van de Rlink (1) en i.o.m. een reset naar fabrieks instellingen. Alles weer opnieuw ingesteld, maar probleem is niet verholpen.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Gl1800 »

L’Histoire d’O had je dit ook al met IOS11.02 ? Ik heb hiermee nl geen last, maar wil updaten naar 11.03. Dan kan ik daar beter even mee wachten lijkt me ?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

Hoi Gl1800 weet ik niet, heb n.l. nieuwe Iphone 8 gekocht en daar stond ie reeds op volgens mij. Als je geen last heb, zou ik maar even wachten want dit is flut. Heb wel op internet gezien dat er heel veel problemen zijn met IOS11. Ook op Rlink 2
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door puccini »

Waar maken jullie je nou druk over, inderdaad het BT signaal geeft af en toe een kleine onderbreking, Nou So What !
Voor de rest functioneert IOS 11.1 prima met R-link2.

Overigens met IOS 11.1.(beta) 5 ook nog steeds.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

Waar ik me druk overmaak is iets wat ik zelf bepaal en geweldig dat jij al met 11.1.5 draait, want volgens mij is ios 11.0.3 nog steeds het laatste besturings systeem.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Theo-R-link »

Renault lijkt hier dan toch vertegenwoordigt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Vertrokken - 29839

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Vertrokken - 29839 »

wachten op update r link dus niet updaten naar ios 11.03
wat beteft waar maakje druk om BT plaats liever niet zon reactie het moet gewoon werken hiervoor heb je eigenlijk betaald
ik blijf dus klantenservice reanault bellen wanneer update vanr link komt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

karper65 schreef:wachten op update r link dus niet updaten naar ios 11.03
wat beteft waar maakje druk om BT plaats liever niet zon reactie het moet gewoon werken hiervoor heb je eigenlijk betaald
ik blijf dus klantenservice reanault bellen wanneer update vanr link komt
Graag hoor ik van je als je hierover iets verneemt. m.v.g.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Gl1800 »

Ik gebruik Ios11.02 zonder problemen op een iphone 7
Maakt misschien ook nog uit de combinatie tst en ios versie?
Voor de zekerheid wacht ik maar ff tot ik hier meer lees over de werking van ios11.03
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

Gl1800 schreef:Ik gebruik Ios11.02 zonder problemen op een iphone 7
Maakt misschien ook nog uit de combinatie tst en ios versie?
Voor de zekerheid wacht ik maar ff tot ik hier meer lees over de werking van ios11.03
Durf ik niet te zeggen, we hebben beide de 8 met de laatste ios versie. Dus afwachten maar even, zal wel een keer opgelost worden.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door puccini »

l'Histoire d'O schreef:Waar ik me druk overmaak is iets wat ik zelf bepaal en geweldig dat jij al met 11.1.5 draait, want volgens mij is ios 11.0.3 nog steeds het laatste besturings systeem.
Neen, er is ook een beta 4 en beta 5 en die lossen jou probleem ook niet op.
Maak je niet druk ! (Ik weet dat maak je zelf wel uit) :)
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door Gl1800 »

Mijn Iphone was tot mijn schrik vanochtend toch geupdated naar Ios 11.03.
Dus vreesde dat mijn Iphone 7 niet meer zou linken met de auto.
Maar alles werkt nog steeds prima, dus bij mij geen problemen met Ios 11.03
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

Gl1800 schreef:Mijn Iphone was tot mijn schrik vanochtend toch geupdated naar Ios 11.03.
Dus vreesde dat mijn Iphone 7 niet meer zou linken met de auto.
Maar alles werkt nog steeds prima, dus bij mij geen problemen met Ios 11.03
Bij mij nog steeds af en aan. Ik heb wel het idee dat als je een gesprek voert via de R-link dat de verbinding dan blijft werken en het alleen voorkomt in 'rust stand'
Gemeld bij Renault NL en daar kreeg ik antwoord terug hoe ik mijn R-link moet updaten. Was dus duidelijk iemand die in de mail 2 woorden had gelezen R-link en update en gelijk met knippen plakken een nietszeggend antwoord heeft gestuurd.
Heb maar gevraagd of ze de mail goed willen lezen en een passend antwoord willen geven.
Het is nu stil aan het front. Dus maar weer afwachten.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pluxy
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2018 21:26
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door pluxy »

Hoi,
Captur januari 2018, iphone 6s met update heeft ook een paar weken goed gewerkt en nu niet meer. Bluetooth media dan weer wel.
Krijg deze ook niet gewist uit menu.en die van vrouw heeft zelfde kuren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door l'Histoire d'O »

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Het bleek dat de BT verbinding met mijn Pebble horloge en de BT van de RLink elkaar dwars zaten. Na een IOS update was het probleem opgelost. Wel een hele tijd aan het zoeken geweest. Dus als je meer BT verbindingen in je Iphone hebt deze even stuk voor stuk verwijderen en kijken of het probleem is opgelost. Ik heb nu de allerlaatste IOS update
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pluxy
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2018 21:26
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door pluxy »

Zullen proberen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hmroep
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2016 09:17
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door hmroep »

Wat is dat toch met Renault. Gisteren onze nieuwe Captur met R-Link opgehaald. Waarom werken er maar een beperkt aantal telefoons? Android 9, moet het dan toch gewoon doen. Ik ben nu aan het uitproberen. Om Android Auto (ingebouwd) op je telefoon te krijgen moet je een illegale download doen. Dat lukt mij wel, maar als de USB kabel wordt aangesloten (dat moet om Android Auto te kunnen gebruiken) dan nog zit je met welke commando's je moet gebruiken. Maar stukje bij beetje krijg ik het met mijn onbekende UMIDIGI F1 Play steeds beter onder de knie. Kost wel weer veel tijd. Mijn vorige auto, een Clio, had Media Nav, en dat was echt een drama. Navigatie PRUT!!!! Wordt, nu ik mijn auto heb ingeruild, wel beaamd! Voorlopig staat TomTom standaard in het systeem en heb ik via mijn (niet ondersteunde) telefoon wel al Google Maps met spraakherkenning kunnen gebruiken. Bellen met spraakherkenning is ook al gelukt. Al met al een hele vooruitgang. Nu nog uitdokteren hoe ik muziek kan streamen vanaf mijn telefoon met Spraakbesturing. Een universitaire studie is geen overbodige luxe... Desondanks ben ik erg blij met R-Link en Captur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link en type telefoon

Bericht door larsdijkstra 16v »

hmroep schreef:Wat is dat toch met Renault. Gisteren onze nieuwe Captur met R-Link opgehaald. Waarom werken er maar een beperkt aantal telefoons? Android 9, moet het dan toch gewoon doen. Ik ben nu aan het uitproberen. Om Android Auto (ingebouwd) op je telefoon te krijgen moet je een illegale download doen. Dat lukt mij wel, maar als de USB kabel wordt aangesloten (dat moet om Android Auto te kunnen gebruiken) dan nog zit je met welke commando's je moet gebruiken. Maar stukje bij beetje krijg ik het met mijn onbekende UMIDIGI F1 Play steeds beter onder de knie. Kost wel weer veel tijd. Mijn vorige auto, een Clio, had Media Nav, en dat was echt een drama. Navigatie PRUT!!!! Wordt, nu ik mijn auto heb ingeruild, wel beaamd! Voorlopig staat TomTom standaard in het systeem en heb ik via mijn (niet ondersteunde) telefoon wel al Google Maps met spraakherkenning kunnen gebruiken. Bellen met spraakherkenning is ook al gelukt. Al met al een hele vooruitgang. Nu nog uitdokteren hoe ik muziek kan streamen vanaf mijn telefoon met Spraakbesturing. Een universitaire studie is geen overbodige luxe... Desondanks ben ik erg blij met R-Link en Captur.
een klein rondje op Google levert al genoeg info om het systeem te leren kennen. veel Android telefoonfabrikanten bouwen hun eigen schil rondom Android, daarom werkt het niet altijd per type telefoon even goed. heeft niet altijd wat met Renault te maken
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht