ZE ready installateur belangrijk?
-
Joverbee
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
ZE ready installateur belangrijk?
Ik verwacht binnenkort een Zoe, maar breek mijn hoofd momenteel over de installatie van een laadpaal. De bedrijven die ik aanschreef reageren zeer traag en komen met zeer dure oplossingen waar ze liefst ook nog een soort abonnement instoppen. Daarom ging ik zelf op zoek naar een geschikte paal en kwam bv bij de wallbox pulsar die ik dan via mijn elektricien professioneel zou laten installeren. Die merkte echter in de kleine lettertjes dat volgens Renault de lader moet geinstalleerd worden door een ZE ready certified installateur. Is dit nog relevant nu Renault niet meer vereist dat je een ZE ready laadpaal MOET gebruiken? Als ik dit niet doe riskeer ik dan later bij defecten dat Renault begint te zeuren over de laadpaal?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
NeufegliseThierry
- Lid

Re: ZE ready installateur belangrijk?
Als je nagaat dat de bulk van de openbare laadpalen in NL waar we onze Zoe's opladen niet geïnstalleerd zijn door een ZE installateur zou ik me hier niet druk over maken.
Wandlader (die aan gevel bevestigd wordt) hoeft maar rond de 450 tot 650 te kosten (afhankelijk van het vermogen) en erkende installateur heeft voor 150 euro de aanleg verzorgd bij mij.
Wandlader (die aan gevel bevestigd wordt) hoeft maar rond de 450 tot 650 te kosten (afhankelijk van het vermogen) en erkende installateur heeft voor 150 euro de aanleg verzorgd bij mij.
Na 4 maanden en 16.000 km de Zoe verruild voor een BMW i3.
| Hide post links |
-
Joverbee
Topic author - repeating visitor

Re: ZE ready installateur belangrijk?
Welke lader heb je dan genomen? ik zie niet direct iets onder de 700eur (ik wil wel 22kW mogelijkheid). Als we de handleiding van de Keba P30 raadpleg…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in