Airco
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 29 nov 2017 12:36
- Actief als: particulier
Airco
Hallo. Heb een nieuwe ( nu 4 maanden oud ) Captur. Daarvoor had ik ook een Captur. Bij de oude moest ik de airco handmatig aan en uit zetten. Bij de nieuwe gaat de airco automatisch aan bij het starten van de auto. Is dit ter veranderen?
Hoor het graag,
Groet Coty Teuteberg
Hoor het graag,
Groet Coty Teuteberg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 03 feb 2022 12:49
Re: Airco
Eh ja handmatig uitzetten.
Ik neem aan dat je nu ClimateControl hebt?
Maar hoe weet je dat de airo automatisch aangaat, je kan het namelijk niet zien volgens mij. Wel voelen misschien?
Maar hoe weet je dat de airo automatisch aangaat, je kan het namelijk niet zien volgens mij. Wel voelen misschien?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2018 22:17
De airco in de nieuwe Captur heeft inderdaad 2 standen namelijk: Uit en Automatisch.
Ik heb er bij mijzelf al een automatisme van gemaakt direct de airco uit te zetten bij het starten van de ahto. Tenzij de ramen beslagen zijn
Ik denk dat als je hem op automatisch laat staan dat de auto sneller zal afkoelen/opwarmen binnen.
Ik zet dat altijd uit omdat bij een koude motor de airco nogal veel brandstof vergt.
Ik heb er bij mijzelf al een automatisme van gemaakt direct de airco uit te zetten bij het starten van de ahto. Tenzij de ramen beslagen zijn

Ik denk dat als je hem op automatisch laat staan dat de auto sneller zal afkoelen/opwarmen binnen.
Ik zet dat altijd uit omdat bij een koude motor de airco nogal veel brandstof vergt.
New Renault Captur Intens, dCi 110pk, 81kw. Atacama Oranje met Sterzwart dak. Interieurdecor Orange. Premium pack + parkeersensoren vooraan en achterruitrijcamera. Middenarmsteun.
Hide post links |
-
- Donateur
Ja maar de airco draait niet altijd alleen kun je dat niet controleren, bij onze oude Megane zag je dat het symbooltje oplichten als hij in werking ging.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Hide post links |
-
Axel57 schreef:Eh ja handmatig uitzetten.
Allereerst iedereen bedankt voor de snelle info. Weet inmiddels je moet telkens bij geen gebruik de airco uitzetten.Axel57 schreef:Eh ja handmatig uitzetten.
Op de knop arco gaat bij aan het lampje UIT.
Grt. Coty Teuteberg
teuteberg schreef:Hallo. Heb een nieuwe ( nu 4 maanden oud ) Captur. Daarvoor had ik ook een Captur. Bij de oude moest ik de airco handmatig aan en uit zetten. Bij de nieuwe gaat de airco automatisch aan bij het starten van de auto. Is dit ter veranderen?
Hoor het graag,
Groet Coty Teuteberg
Hide post links |
-
- Donateur
teuteberg schreef:Allereerst iedereen bedankt voor de snelle info. Weet inmiddels je moet telkens bij geen gebruik de airco uitzetten.
Op de knop airco gaat bij aan het lampje UIT.
Grt. Coty Teuteberg
Is het niet zo dat het lampje (op het knopje airco off) aangaat als je de airco handmatig uit zet, dan blijft ie ook uit tot je weer op bv auto (Climat Control) drukt, of de auto opnieuw start.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 31 okt 2019 14:50
Dat schreef teuteberg toch ook?
Lampje aan: airco is uit
Lampje uit: airco is aan
Bij Captur uitvoeringen met Climate control wordt alles automatisch geregeld, airco staat dus per definitie aan (lampje is uit) tenzij je die uitzet.
Wat betreft brandstofverbruik van de airco: vergeleken bij wat anderen op dit forum schrijven over brandstof verbruik van de 120Tce versie , hebben wij een behoorlijk laag verbruik (6.1 - 6.4 l/100 km) en wij hebben de climate control incl. airco altijd op automatisch staan (lampje is dus uit
).
Lampje aan: airco is uit
Lampje uit: airco is aan
Bij Captur uitvoeringen met Climate control wordt alles automatisch geregeld, airco staat dus per definitie aan (lampje is uit) tenzij je die uitzet.
Wat betreft brandstofverbruik van de airco: vergeleken bij wat anderen op dit forum schrijven over brandstof verbruik van de 120Tce versie , hebben wij een behoorlijk laag verbruik (6.1 - 6.4 l/100 km) en wij hebben de climate control incl. airco altijd op automatisch staan (lampje is dus uit

Groeten,
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Hide post links |
-
Ook Frank bedankt.
Klopt helemaal. Dus daar ga ik mee leven.
Ook de andere van het forum mijn dank.
Grt. Coty
Klopt helemaal. Dus daar ga ik mee leven.
Ook de andere van het forum mijn dank.
Grt. Coty
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 10:59
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 341 Weergaves
-
Laatste bericht door Matradjet
-
- 8 Reacties
- 1092 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 1 Reacties
- 94 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 536 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 436 Weergaves
-
Laatste bericht door Hens
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 858 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-