Centrale deurvergrendeling!

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
pimmaij
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017 17:26
Actief als: particulier

Centrale deurvergrendeling!

Bericht door pimmaij »

Wel na veel ijver, bloed, zweet en tranen, heb ik het slot mechaniek van de rechter portier gedemonteerd, en het geheel gereviseerd tot op het elektro motortje aan toe!

Uiteindelijk alles weer gemonteerd, dit overigens zonder werkplaatshandboek of andere gegevens, en het goede nieuws is dat het slot mechaniek weer perfect functioneert!

Helaas is het slechte nieuws dat het mechaniek contra werkt met de rest, dus alles vergrendelen dan schiet de rechter portier open, alles ontgrendelen dan schiet de rechterportier op slot!

Ik heb dus ergens een fout gemaakt! Nu zegt mijn boeren verstand, dat als je de + en de - omdraait dat het goed zou moeten komen, maar zeker weten doe ik het niet want van elektra heb ik het minste verstand!

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout gedaan heb, en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Pim Maij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



marcjm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2018 10:58
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling!

Bericht door marcjm »

Beste Pimmaij,

Het is voor je al een jaar geleden. Ik hoop dat jij je probleem hebt opgelost!

Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Espace: alle portieren gaan open als ik druk op de knop 'dicht' en andersom. Voor de achterklep blijft de originele werking in tact. Dit allemaal is ontstaan, nadat de linkervoorportier open is geweest voor repareren van het raammechaniek.
Ook als je in de auto de vergrendeling (middenboven) van de deuren bedient werkt het contra met de instructie.

Heb jij je probleem opgelost, of weet iemand anders hoe dit aangepakt/opgelost moet worden!

Marcjm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



marcjm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2018 10:58
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling!

Bericht door marcjm »

het probleem is nu opgelost door het centrale computersysteem te vernieuwen. Dit was erg duur, maar de garage zag geen andere weg.

groet,

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Centrale deurvergrendeling!

Bericht door de mon »

Op de achterklep in het slotmechaniek zit een plastik nokje dat wegslijt. Het doet je binnenverlichting werken. Bij sleet blijft het binnenlicht branden en de cv loopt dan in het honderd.
Ik heb een apart schakelaartje op de klep gezet, let wel de draadkleuren verspringen naar het slot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht