Normaal koelvloeistof verbruik
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 dec 2017
- Laatste bezoek: 21 mei 2018 12:24
- Actief als: particulier
Normaal koelvloeistof verbruik
Wat is een normaal en niet zorgelijk koelvloeistof verbruik bij een Renault Clio Estate 1.5 DCI ECO?
Ik lees overal op internet dat het systeem van de vloeistof gesloten je, toch hebben al mij auto, nieuw gekocht, altijd wel wat verbruikt. Ook andere merken als Sean en Volkswagen.
Nu mijn auto stond bij 1000 km op de teller bij een koude motor op Max. Nu 1 jaar en 55000 km verder ongeveer tussen Max en minder. Vooral de laaste weken op vakantie naar Duitsland vaak rond de 180 km per uur gereden en lijkt het wat sneller te dalen.
Ik maak me niet direct zorgen, ben wel benieuwd wat een normaal verbruik is, door bijvoorbeeld extra druk bij hoge snelheden.
Ik lees overal op internet dat het systeem van de vloeistof gesloten je, toch hebben al mij auto, nieuw gekocht, altijd wel wat verbruikt. Ook andere merken als Sean en Volkswagen.
Nu mijn auto stond bij 1000 km op de teller bij een koude motor op Max. Nu 1 jaar en 55000 km verder ongeveer tussen Max en minder. Vooral de laaste weken op vakantie naar Duitsland vaak rond de 180 km per uur gereden en lijkt het wat sneller te dalen.
Ik maak me niet direct zorgen, ben wel benieuwd wat een normaal verbruik is, door bijvoorbeeld extra druk bij hoge snelheden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16748
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 22:09
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Normaal koelvloeistof verbruik
Een verbruik in een gesloten systeem is nihil.
Er zal altijd wel wat verdwijnen,tussen de 30dkm beurten in hoort deze niet van max naar onder minimum te komen.
Hoge snelheid of niet staat er verder los van.
Er zal altijd wel wat verdwijnen,tussen de 30dkm beurten in hoort deze niet van max naar onder minimum te komen.
Hoge snelheid of niet staat er verder los van.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 dec 2017
- Laatste bezoek: 21 mei 2018 12:24
- Actief als: particulier
Re: Normaal koelvloeistof verbruik
Hij gaat ook niet tussen de beurten van max naar min. Nu halverwege tussen Max en min en dat op bijna 60.000 km is dus geen raar verbruik?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16748
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 22:09
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 dec 2017
- Laatste bezoek: 21 mei 2018 12:24
- Actief als: particulier
Re: Normaal koelvloeistof verbruik
Bijna al mijn auto's hebben vloeistof verbruikt. Maar goed om te lezen dat dit normaal is.
Is dit systeem dan niet volledig gesloten? Wat is de reden van het beetje verbruik?
Is dit systeem dan niet volledig gesloten? Wat is de reden van het beetje verbruik?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16748
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 22:09
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Normaal koelvloeistof verbruik
Het systeem is gesloten,dat houd in dat het door de waterpomp rondgepompd wordt door de motor,thermostaat,en vervolgens de (kachel)radiateur en dat bij geen lekkage het dus nergens heen kan.
Op het reservoir zit een drukklep in de dop,waardoor kleine beetjes verloren kunnen gaan.
Het gesloten systeem is dus normaliter volledig dicht als er nergens lekkage is,gelijk het remsysteem.
Op het reservoir zit een drukklep in de dop,waardoor kleine beetjes verloren kunnen gaan.
Het gesloten systeem is dus normaliter volledig dicht als er nergens lekkage is,gelijk het remsysteem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1481 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 517 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 420 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 13 Reacties
- 843 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 10 Reacties
- 791 Weergaves
-
Laatste bericht door aarthodo
-
- 1 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 195 Weergaves
-
Laatste bericht door eriktm