Ik ben er ook niet blij mee... Wij moeten soms wel 9x snelladen in een weekend en gemiddeld zijn er 3 weekenden per maand waar wij gebruik maken van Fastned.. Helaas vaak ook met issues (q210)
Fastned zou de pionier moeten zijn waar ALLE elektrische EV's kunnen snelladen. Er werd eerst groot mee geadverteerd en (vooral nu al) kan dat bij de nieuwe locaties niet meer..
Soms is het al wat krap om alles te kunnen halen met snelladen, zeker als het koud is! Ik ben erg teleurgesteld en moet dalijk misschien wel noodgedwongen bij shell gaan laden?.. De wereld op zijn kop..!
Een van de redenen dat er minder word geladen met AC43, is omdat: Tesla heeft superchargers, de Leaf/Ioniq en een hoop andere EV's kunnen niet met 11kW laden bij een normale laadpaal, en zijn (enkel op dit moment, de huidige generatie) dus afhankelijker van snelladers, daar waar de Zoe dat niet (of: minder) is.
Nu staan wij boven aan de lijst voor een accu upgrade (particulier) maar ik betwijfel of dit het nog wel waard is, ik had graag nog 5 a 7jaar in de Zoe kunnen rijden, het is maar de vraag of dat nu nog realistisch is.
(Erg benieuwd wat BB'one zijn gevonden artikel betekend, de verplichting dat iedereen zou moeten kunnen laden)
*EDIT*
BB-One schreef:Hier de reactie van fastned....
https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/115015704988
? Afzet 1e kwartaal 2017 was 190.000 kWh 6% daarvan is afgerond 10.000 kwh, bruto marge per kWh 40 cent(?) is 4.000 euro is 4 22 kwh laadpalen per kwartaal volledig terug verdiend....
10.000kWh ''maar'' enkel ik en mijn vriendin hebben al 700kWh geladen in het afgelopen jaar, dat had 1200-1500 kWh kunnen zijn als er niet zo vaak problemen waren. Als ik even snel zoek in de volledige historie, dan hebben wij soms 1-2% per kwartaal van al het AC laden gedaan
*EDIT 2*
Ik heb zojuist Fastned ook een email gestuurd om mijn teleurstelling te delen