Talisman Kinderziektes


Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Tall, ik moet me niet veel mengen op dit vlak omdat ik echt geen expert ben. Integendeel... De radar in het logo zal ongetwijfeld onderdeel zijn van de technologie, maar dan hebben ze in onze Talismannen het instapmodel geïnstalleerd denk ik;)

Vele merken zijn natuurlijk druk bezig om dit voor elkaar te krijgen en ik geloof ook dat Renault het serieus neemt. Ze moeten wel, het is de nabije toekomst. Mijn kritiek richt zich vnl. op Rlink2. Dit voldoet echt onder de maat en is helaas het zenuwcentrum van de auto...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Nou Pasen en Pinksteren moet wel op 1 dag vallen voordat ik ooit in een zelfrijdende Renault stap. Als ze anno 2017 de parkeersensoren nog niet op orde hebben.......

Ik heb gewoon een buts in mn bumper omdat ie een paaltje niet zag. Midden achterop en gaf geen kik dat ding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Die verantwoordelijkheid kan je moeilijk bij Renault leggen hè, het is nog steeds geen zelfrijdende wagen, tot nader order zit je zelf nog aan het stuur. Ik wed trouwens dat bij eender welk merk blutsen in de bumpers worden gereden ook al zijn er sensoren aanwezig. Ik snap trouwens niet in welke zin de parkeersensoren niet goed zouden werken. Ik heb er geen problemen mee, vroeger had ik er geen, nooit ergens tegen gereden, nu gebruik ik ze als indicatie. Om ze te leren kennen zou je eens moeten uitstappen als ze beginnen te piepen en gaan zien wat de afstand is tussen uw wagen en object. Zo krijg je een idee wat de marge nog is.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Goede avond en de beste wensen iedereen.

Het is jammer om te lezen dat er zoveel ontevreden Talisman rijders zijn. Toch ben ik het met Tall eens als het gaat hoe sommige iets als probleem ervaren. Ernstige tekortkomingen wil ik niet bagataliseren, maar wat sommige mensen van de parkeer sensoren verwachten zit volgens mij net op de S klasse en Audi A8. Als het aankomt op de automaten bak dan moeten we onze ooster buren bedanken (gevolg van de samenwerking tussen Daimler en Renault). Mijn auto is tip top in orde geen scheve naden lekkende rubbers of slecht Dab ontvangst (zoals het ook hoort). Maar mensen die zeggen ik ben klaar met Renault en ga voortaan weer Zweeds (lees Chinees) of Duits rijden. Dan kan ik dat ook niet serieus nemen want die auto's (en dealers) hebben ook zo hun problemen. Dit wou ik toch even zeggen :wink:
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Sorry Gert Jan, maar ik zou iedereen hier serieus nemen. Iedereen zit hier om zijn ervaringen te delen en helaas zijn deze bij sommigen negatief. Ik merkte op dat het verwachtingspatroon van “nieuwe Renault rijders” misschien anders is omdat je gaat vergelijken. Als ik voor mezelf spreek, dan kijk ik naar de Renault als een bloedmooie grote ruime auto voor relatief weinig geld.

Ga ik weer voor een Renault? Nee, mijn auto heeft sinds mei 4 of 5 keer bij de dealer gestaan. Net zoveel als mijn Volvo in 4 jaar tijd. De klantenservice van Renault vind ik ongelooflijk klant onvriendelijk. Bovendien word ik door hen voorgelogen over bestaande problemen. Dit ben ik niet gewend en das jammer voor Renault, maar aan mij hebben ze geen nieuwe klant verdiend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Hoi Knippie, uiteraard neem ik iedereen op het forum serieus, ook al zou ik zelf sommige zaken die als tekortkoming worden genoemd ook onder gebruikers ervaring kunnen scharen. Een goed en nu veel besproken voorbeeld vindt ik de sensoren. Zelf is dit mijn eerste Renault mijn laatste Franse auto was een Simca uit 1973.

Ik ben ook voor de looks gegaan, dat het een Nederlander is die de auto getekend heeft vindt ik extra leuk. Gelukkig heb ik geen problemen met mijn auto.

Vindt ik het normaal dat een auto vaak bij de garage komt? Nee absoluut niet, en dan inderdaad hoe gaat een dealer er mee om en met jouw problemen. Ik neem je niks kwalijk als je zegt voor mij geen Renault meer. Maar als ik nu hoor hoe de Volvo XC 90 het doet op electronisch gebied wordt het daar niet veel beter.

Misschien is met al die snufjes op auto's het verwachtings patroon ook wel iets te hoog, omdat er van alles op en aan zit wil niet zeggen dat je als bestuurder geen verantwoordelijkheid meer hebt :wink:
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Tall schreef:Helemaal mee eens nebur634, een auto moet rijden en niet in de garage staan, of toch zo weinig mogelijk. Ik begrijp de frustraties dan ook wel van diegenen die teveel problemen hebben met hun wagen. Zelf zou ik hetzelfde reageren als ik van merk zou veranderen en dergelijke problemen zou hebben. Aan de andere kant, testrijder zijn we allemaal, of je dat nu wil of niet.
Hier kan ik mij bij aansluiten.
Ben ik fout door te zeggen dat de "eerste Talisman-rijders" de meeste problemen hebben...? Die eerste model (test)rijders betalen heel vaak het gelag en zitten bij veel merken met de frustratie van kinderziektes.
Perfecte wagens (van deze prijsklasse) bestaan niet dus probleempjes (relatief natuurlijk) zullen er altijd wel zijn.
Een vriend van mij had een Duitse wagen (met die ringen :wink:) en van ellende weg gedaan, opnieuw een ander model van hetzelfde merk gekocht en hij zegt nu na drie jaar "nooit meer!"
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

Elk merk heeft problemen, check de andere forums eens.
Voor zijn prijs biedt renault een prachtige auto aan.
Spijtig dat er verdelers zijn die hun job niet ernstig nemen.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

[quote=Spijtig dat er verdelers zijn die hun job niet ernstig nemen.[/quote]

Belangrijk om dit ook aan Renault te melden.
Weet zeker dat, als een dealer verschillende opmerkingen krijgt op zijn vingers getikt wordt.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Hiervoor een megane 110 dci nooit bij de dealer geweest alles heeft 150k km gefunctioneert.
Sinds ze samen werken met mercedes zijn deze klachten ontstaan , maar mercedes heeft wel een perfecte motor gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Shoppie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:41
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Shoppie »

Ik speel met de gedachten om een Talisman aan te schaffen.
Voor mij is dit, uiterlijk, gewoon de mooiste auto die er rondrijdt is zijn klasse!
Maar nu lees ik hier ontzettend veel negatieve reacties, maar volgens mij zijn dat vooral met de eerste levering wagens. (Begin 2016)
Klopt dat? Is het "niveau" de laatste maanden verbeterd?
Twijfel nog tussen de diesel 130pk handmatig of automaat.
Alle advies, ook positief, is welkom!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Hi Shoppie, die van mij is van Augustus 2017....
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Welkom schoppie.
Heerlijke wagen die je nu gerust mag kopen volgens mij. De uitrusting is compleet dus er kan ergens makkelijker iets mis gaan maar daar is de uitgebreide garantie voor. :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Bij twijfel niet oversteken is mij geleerd. Pagina 93 over kinderziektes en zijn nog veel meer topics en klachten zijn veelal hetzelfde. Moet je een rode draad uit kunnen halen lijkt me. Daarnaar eindigt ie in de tests steevast al laatste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

De mijne is uit mei 2017. En hoewel ik in het begin erg tevreden en probleemloos heb rond gereden, begint zich nu een haat liefde verhouding te ontwikkelen. De "haat" wordt voornamelijk gevoed doordat in mijn ogen basale zaken/technieken niet goed werken. De liefde blijft vanwege de looks en ruimte. Motorisch is er niks mis mee..

Voor mij blijft het toch de 1e en laatste Renault.
Succes met je keuze!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

November 2016 stockwagen, gekocht in juni 2017, en toch behoorlijk wat probleempjes gehad waaronder een nieuwe versnellingsbak...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Goedemiddag Shoppie,

Prima auto niks mis mee, mijn auto is van half 2017.
Auto rijd en zit perfect, uiteraard is een forum meergeschikt om problemen te bespreken dan constant de lof trompet te spelen. Dus iets meer negativiteit op een forum zegt niet altijd iets. De auto test's waar aan gerefereerd wordt zijn mijn inziens niet serieus (gaat vaak over de ouwe Rlink en 4 control).
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik zou voor de automaat gaan. Puur genot!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Als één van de ongelukkigen (of ongelukkigste) kan ik je alleen maar adviseren om uitgebreid te gaan testrijden (neem een goede rit).
Dàn pas zou ik vergelijken en een conclusie maken. Met welke wagen of merk rij je nu?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Heb je nog een shortlist of staat alleen de Talisman op de lijst?

Had gisteren een nieuwe Scenic mee als leenauto. Net als tijdens de proefrit in de Talisman viel me wederom op hoe omslachtig het R-Link systeem werkt. Dat zou mij echt gaan irriteren... dat had echt beter gemoeten.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Shoppie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:41
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Shoppie »

Thomas84 schreef:Heb je nog een shortlist of staat alleen de Talisman op de lijst?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Peugeot 308 GT Line, maar kun je eigenlijk niet vergelijken. Hyundai i40 wagon, Opel Insignia (maar heb zelf heel veel problemen gehad met de Astra uit 2014) Skoda superb maar die is dan weer duurder. Qua uiterlijk is er geen twijfel dan wordt het de Talisman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Shoppie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:41
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Shoppie »

Ghia schreef:Als één van de ongelukkigen (of ongelukkigste) kan ik je alleen maar adviseren om uitgebreid te gaan testrijden (neem een goede rit).
Dàn pas zou ik vergelijken en een conclusie maken. Met welke wagen of merk rij je nu?
Rij nu in een Mondeo 2.0CDTi Break uit 2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Had gisteren een nieuwe Scenic mee als leenauto. Net als tijdens de proefrit in de Talisman viel me wederom op hoe omslachtig het R-Link systeem werkt. Dat zou mij echt gaan irriteren... dat had echt beter gemoeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Shoppie schreef:
Ghia schreef:Als één van de ongelukkigen (of ongelukkigste) kan ik je alleen maar adviseren om uitgebreid te gaan testrijden (neem een goede rit).
Dàn pas zou ik vergelijken en een conclusie maken. Met welke wagen of merk rij je nu?
Rij nu in een Mondeo 2.0CDTi Break uit 2010
Hoewel mijn Mondeo niet probleemloos was (nooit grote defecten gehad) mis ik die wagen nog steeds. Niet alleen qua rijgedrag maar ook qua afwerking. Mijn eerste garagebezoek met de Talisman was na 30km. Verder kan ik wel begrijpen dat dit kan gebeuren maar werkelijk steeds is er iets nieuws of raken euvels nu niet opgelost. Moest ik het geweten hebben... het was een gok en dus een verkeerde gok.
Verder moet je het misschien vergelijken met een vrouw? Op schoonheid kom je (meestal) bedrogen uit. En misschien de wat minder mooie heeft een goed karakter (of zit degelijk(er) in elkaar ;) ) Aan jou de keuze, succes! :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik geef toe. Ik heb ook al op de site van Ford zitten configureren met een Mondeo Clipper Vignale. Maar ik begrijp iets niet? Op andere merken sites staat altijd catalogusprijs vermeld bij een wagen. En bij Ford staat daar nettoprijs?? Geven ze bij Ford dan geen kortingen Ghia?? Indien niet, is hij wel € 15.000 duurder dan een Talisman Grandtour IP...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ze geven zeker korting. Bij mij was ie zelfs net iets goedkoper toen. Maar had het ook wat gehad ermee (onterecht achteraf).
Ford kan ook met grote kortingen gooien. De aanblik van de middenconsole kan/kon me niet bekoren. Het verschil van de Mondeo MK4 en MK5 vond ik toen ook te klein, vandaar m'n keuze gesteund door de looks. Uitkomst was dus de Talisman ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Daarvoor heb ik ook gekozen voor de Talisman. Eigenlijk hadden mijn vrouw en ik afgesproken voor een Renault Megane Grandtour GT. Eerst en vooral bleven we daar gaan omdat het een heel goeie dealer is dus.... Maar toen we daar aan kwamen voor de Megane te bestellen stond er ook een Talisman binnen. En wij moesten daar eens gaan inzitten. En die looks... En ja binnen gegaan voor een Megane GT en buitengekomen met een bestelbon van dewelke ik nu heb. Eigenlijk gelijk gij voor hebt met de Uwe, dat zou ik NIET pikken, maar ik begrijp dan ook de problemen met Uwe kleinen... Algemeen gezien mag ik van de mijne na 6 maanden niet klagen. Zogoed als alle problemen zijn opgelost. Wat overblijft nu nog is de R-Link 2 en het beetje olieverbruik. Voor de rest rijd hij heel goed. Geen last meer met de nieuwe bak, welke er nu toch al langer in zit dan de 1e. Die sensoren tja... volgens mij werken die bij mij normaal. De carrosserie is top. De 4- control is afkloppen, daar heb ik nu met de winter ook geen problemen mee. Geen gekraak niks als je door putten rijd, zacht in comfortstand en hard in sportstand. Mijn vrouw ziet nu graag de nieuwe Koleos... ik heb geantwoord als zij hem betaald dan gaat de Talisman er uit. Maar er kwam geen antwoord terug, dus blijven we lekker verder rijden met de Talisman.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Shoppie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:41
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Shoppie »

Heb bij Autoweek 2 testen gelezen. Talisman tegen de Mondeo en tegen de Superb. Telke malen kwam de Talisman als winnaar uit de bus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

De Koleos heb ik nog "overwogen" door veel bij de dealer te staan omdat die beter afgewerkt is en misschien wat meer vertrouwen wekt (Nissan)
Maar als ik heel eerlijk mag zijn, dan staat de Espace IP te blinken, damn. Dan verbleekt die Koleos voor mij maar dan zit ik weer in hetzelfde straatje :P
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ghia schreef:De Koleos heb ik nog "overwogen" door veel bij de dealer te staan omdat die beter afgewerkt is en misschien wat meer vertrouwen wekt (Nissan)
Maar als ik heel eerlijk mag zijn, dan staat de Espace IP te blinken, damn. Dan verbleekt die Koleos voor mij maar dan zit ik weer in hetzelfde straatje :P
Yep! En er zit een vertrouwde motor in. De dCi 2.0. Mijn vrouw ziet de Talisman ook graag hoor maar ze is al 2 maal geopereerd aan haar linker heup en schouder en uitstappen uit de Talisman is net iets moeilijker dan uit mijn Duster welke mijn vorige auto was. Daarom een Koleos. Mocht ik kiezen dan vind ik een Espace V-IP ook wel hard blinken hoorAfbeeldingAfbeelding. En die pulshendel van de automaat en de ruimte...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Voor België zeker en vast een benzine, voor Nederland heb ik geen idee waar je het meeste voordeel mee doet.

Ik denk dat het inderdaad zo is dat het vooral de eerst geleverde Talismannen problemen geven, de auto's die op dit moment geleverd worden
zijn volgens mij veel beter in orde. Dat is althans mijn ervaring, na een half jaar rijden.

Mijn advies is: kopen!
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Shoppie schreef:Heb bij Autoweek 2 testen gelezen. Talisman tegen de Mondeo en tegen de Superb. Telke malen kwam de Talisman als winnaar uit de bus.
In een test van Autobild was t:
1 Passat
2 Insignia
3 Talisman

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Thomas84 schreef:Had gisteren een nieuwe Scenic mee als leenauto. Net als tijdens de proefrit in de Talisman viel me wederom op hoe omslachtig het R-Link systeem werkt. Dat zou mij echt gaan irriteren... dat had echt beter gemoeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Niks omslachtig aan, er zijn gewoon veel mogelijkheden waarvan je de meeste instellingen niet meer verandert eens ze zijn ingesteld, tenminste ik toch niet.

Die test, wat een wonder... 2 Duitse wagens, een Duits blad, moet ik er een tekening bij maken
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ik vind de logica van rlink2 eigenlijk ook totaal niet omslachtig. Je stelt de meeste zaken 1 keer in en daarna doe je er niet veel meer mee. Althans ik heb alles wat ik regelmatig gebruik met snelkoppelingen op de e pagina`s staan.

Dit is natuurlijk allemaal zo persoonlijk. Maar als je niet voor elke rit de kaartinstelingen navigatie, de routeinstellingen, waarschuwingsgeluiden etc. wil instellen dan is het prima werkbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Ohjee, iemand heeft er lange tenen....

Een systeem moet gewoon zo zijn uitgelegd dat het gewoon te bedienen is. Vooral bij een nieuwe auto zoals de Talisman, Espace en Scenic had dit gewoon veel gebruiksvriendelijker gemoeten. Er zijn gewoon teveel handelingen nodig. Ik heb veel auto's gereden en rij nog steeds veel verschillende auto's. Andere merken hebben het op dat punt gewoon beter voor elkaar. Hoeft niet erg te zijn, alleen voor mij zou dit zwaar tellen.

Over de test, beetje kort door de bocht... Een andere test tussen 3 Duitsers en een Koreaan ging de Koreaan aan kop.

Auto testen zijn net als bandentesten. Dezelfde band kan in een andere test ineens als 4e staan. Oordelen op nummer 1, 2 of 3 heeft geen zin. Het gaat om de argumenten waarom een auto meer of minder is en of deze voor jou van toepassing zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Er heeft niemand lange tenen. Wat jij als omslachtig ervaart, ervaar ik niet zo en ik gebruik het elke dag. Ik hoop dat ik die mening mag hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht