Probleem met de achterklep

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Skyfal2018
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:59
Actief als: particulier

Probleem met de achterklep

Bericht door Skyfal2018 »

Hoop dat mijn topic juist geplaatst is.

Hallo allemaal!

Als eerst zou ik mij kort voorstellen,
Ik ben Mitchell 25jaartjes jong en woon in Utrecht. Sinds kort in het bezit van mijn eerst Renault Megane! mogen er nog vele meer komen (niet teveel :D)

Ben redelijk nieuw met Renault en ook op forums zoals deze, echter heb ik een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Hopelijk lukt dit samen met jullie wel!


Bij het kopen van mijn Megane II grandtour uit 2005 bleek de achterklep niet te werken via de drukknop aan de buitenzijde. Toen ik de verkoper (particulier) hierop aansprak, vermelde hij mij dat de knop kapot was, bij de sloop kon ik wel een nieuwe krijgen voor 20euro,-. Als alternatief, hadden ze een "tijdelijke" drukknop binnen in de auto gemaakt. Als ik deze indrukte, ging de kofferbak inderdaad open. Dus het moest vast wel die achterklep knop zijn dacht ik toen.

Ondertussen heb ik een nieuwe drukknop gehaald en een nieuw slot, ik heb de kabels opnieuw aangelegd (zie afbeelding).

Afbeelding

Echter niets helpt, het probleem blijft. Ik kan de kofferbak altijd openen van buitenaf... Als de auto op slot staat, kan de kofferbak nog steeds via de drukknop opengemaakt worden. De kofferbak springt dan van zijn vergrendeling af en iedereen kan de auto via de achterkant in.

Om de een of andere reden, wilt de kofferbak dus niet geheel op slot.

Ik zet mijn auto altijd tegen een muur aan, zodat niemand via de kofferbak erin kan. Maar het probleem gaat me ondertussen irriteren en zelf kom ik er maar niet uit :? .

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.


Groetjes
Mitchell

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door mechanic »

Heb je de draden in de doorvoer van auto naar kofferklep ook gecontroleerd? Vaak zijn er bij dit soort klachten een (of meerdere) rotte draden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Skyfal2018
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door Skyfal2018 »

Ja zeker, ik kon alleen niets meer vinden. Er waren inderdaad wat kabels niet goed, ik heb ook nieuwe kabels aangelegd zoals beschreven staat bij de afbeelding. Daarmee sla ik de kabelboom dus over, maar dit maakte ook geen verschil.

Verder werkt trouwens gewoon alles. De auto herkent ook gewoon de kofferbak en ziet wanneer deze dicht of open is. Alleen lijkt het wel, alsof er altijd constante stroom op de drukknop zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door kaleido 1 »

Je hebt toevallig niet de kaart in de buurt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Skyfal2018
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door Skyfal2018 »

Meestal wél, maar ook paar keer zonder geprobeerd. Maakte helaas geen verschil, zelf heb ik ook geen keyless entry. Dus dan zou het geen verschil moeten maken toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Skyfal2018
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door Skyfal2018 »

Niemand nog een oplossing?? Het gaat vervelend worden om steeds een juiste plek te vinden om mijn auto te kunnen parkeren, zodat de kofferbak niet bereikbaar is :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Probleem met de achterklep

Bericht door kaleido 1 »

Heb je al eens wat gemeten , qua spanning en massa , en je weet zeker dat alle draden heel zijn in de doorvoer tussen klep en carrosserie , soms is de isolatie nog heel maar de kern gebroken , even goed er aan trekken .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht