Hallo allemaal!
Als eerst zou ik mij kort voorstellen,
Ik ben Mitchell 25jaartjes jong en woon in Utrecht. Sinds kort in het bezit van mijn eerst Renault Megane! mogen er nog vele meer komen (niet teveel

Ben redelijk nieuw met Renault en ook op forums zoals deze, echter heb ik een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Hopelijk lukt dit samen met jullie wel!
Bij het kopen van mijn Megane II grandtour uit 2005 bleek de achterklep niet te werken via de drukknop aan de buitenzijde. Toen ik de verkoper (particulier) hierop aansprak, vermelde hij mij dat de knop kapot was, bij de sloop kon ik wel een nieuwe krijgen voor 20euro,-. Als alternatief, hadden ze een "tijdelijke" drukknop binnen in de auto gemaakt. Als ik deze indrukte, ging de kofferbak inderdaad open. Dus het moest vast wel die achterklep knop zijn dacht ik toen.
Ondertussen heb ik een nieuwe drukknop gehaald en een nieuw slot, ik heb de kabels opnieuw aangelegd (zie afbeelding).

Echter niets helpt, het probleem blijft. Ik kan de kofferbak altijd openen van buitenaf... Als de auto op slot staat, kan de kofferbak nog steeds via de drukknop opengemaakt worden. De kofferbak springt dan van zijn vergrendeling af en iedereen kan de auto via de achterkant in.
Om de een of andere reden, wilt de kofferbak dus niet geheel op slot.
Ik zet mijn auto altijd tegen een muur aan, zodat niemand via de kofferbak erin kan. Maar het probleem gaat me ondertussen irriteren en zelf kom ik er maar niet uit

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groetjes
Mitchell