Aangezien mijn huidige Alcatal Idol 3 - waar ik zeer tevreden over ben - na de (automatische) upgrade vorig jaar van Android 5.1 naar 6.0 niet meer communiceert met de R-Link 2 ben ik van plan een nieuwe Android telefoon aan te schaffen.
Het updaten van de R-Link 2 naar 2.2.18.590 waar ik mijn hoop op had gevestigd heeft helaas ook niet geholpen

Nu vraag ik mij af welke nieuwe (Samsung) telefoons wel prima met de R-Link 2 (met 2.2.18.590) werken?
Ik weet dat de volgende werken (getest met telefoons van vrienden/bekenden):
- Samsung A3 (2015) met Android 6.x ?
- Samsung A5 (2017) met Android 7.0
- Samsung S6 met Android 6.1 en 7.0
Nu twijfel ik tussen de A5 (2017), de S7 en de hagelnieuwe A8 met als eventuele outsider de Moto G5S (S8 met afgerond scherm vind ik niet mooi/handig), welke allen draaien op Android 7.x.
Zijn er hier op het forum Kadjar-rijders met ervaring met de Samsung S7 met Android 7.x (met R-Link 2.218.590, dus zonder Android Auto), de nieuwe A8 of de Moto G5S?
Ik weet dat de A8 nog maar net uit is maar er zijn altijd 'early adaptors'.

Leukste vraag is natuurlijk wat er gebeurt als de telefoon wordt geupdate naar Android 8 (Oreo) wat geldt voor de A5, de S7 en natuurlijk de A8. Zijn er hier al mensen die Oreo hebben op een ander merk telefoon (Google / Moto etc)?
De (nog verkrijgbare) S6 krijgt deze update waarschijnlijk (?) niet en zou dus misschien daarom de veilig(st)e keuze zijn?
Bedankt voor jullie reactie(s)!
Met vriendelijke groet,
Kadjar-Apie