Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Inderdaad was me vergeten voor te stellen...excuseer mij ...Dit is de eerste keer voor mij op een forum ooit.....thanks voor deze info ik ga kijken of ik hier als leek wijzer van wordt.
Over het algemeen tel je vanaf de distributiezijde eerst links (voor naar achteren), dan rechts (idem). Je blok ligt dwars, met de distributie aan passagierszijde, dus dat zou betekenen dat als je voor de auto staat, dat het de voorste bank, meest rechtse bobine is.
plorie schreef:Over het algemeen tel je vanaf de distributiezijde eerst links (voor naar achteren), dan rechts (idem). Je blok ligt dwars, met de distributie aan passagierszijde, dus dat zou betekenen dat als je voor de auto staat, dat het de voorste bank, meest rechtse bobine is.
De blok ligt niet dwars...m.a.w. De voorste 3 bobines kom ik zo bij bij maar de andere 3 die zitten achter de inlaatspruitsuk verborgen...en bij achterste 3 kom je niet makkelijk bij...maar de hamvraag is : begin je eerst vooraan te tellen en dan de achterste 3. Of andersom....en dan ook nog vanaf bakzijde of zoal jij aangeeft distributiezijde ?
Goed lezen
Het blok ligt dwars (het is een voorwielaandrijver). Blok ligt aan bijrijderskant, bak ligt aan bestuurderskant. De 'voorkant' van de motor zit dus aan de zijkant aan bijrijderskant. Vanaf die kant gezien is bank 1 (cilinder 1-2-3) aan schutbordzijde, bank 2 (cilinder 4-5-6) aan bumperzijde.
Je telt van voor naar achteren (vanaf de zijkant van de auto gezien dus). Je moet de achterste cilinder op bank 2 hebben, dat is dus de voorzijde van de auto, aan de bakzijde.
Mits de Japanners/Fransen deze standaard telling ook hanteren
Je hebt geluk !!! cilinder #6 bevindt zich aan de VOORZIJDE en wel aan de kant van de versnellingsbak. Deze motor heeft een afwijkende nummering, om het compleet te maken ;
Voorste rij cilinders van links(distributiezijde) 2-4-6 Achterste rij dus helemaal onder achter het inlaatspruitstuk 1-3-5.
Bougies gaan 120.000 km mee, bobine's korter.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct...
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand
Ik denk dat mijn voorveren hun beste tijd hebben gehad. Heb al verschillende keren gehad dat tijdens het rijden de auto aan de voorkant zo diep inveerde dat ik en ‘bonk’ voelde, alsof de voorveren helemaal ingedrukt waren. En dat terwijl ik als...
Ik heb nu sinds een paar maanden een Espace V TCe 200, 200 PK benzine. Hele fijne auto tot nu toe echter begint zijn automaat bij het wegrijden vervelend te doen. De ene keer schokt hij en de andere keer pakt hij erg laat. Erg...
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?