De nieuwe ZOE R110
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 6
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
De nieuwe ZOE R110
Hier alvast een nieuw onderwerp waar alles over de nieuwe ZOE R110 geplaatst kan worden.
Tot nu toe bekend:
https://pushevs.com/2018/01/30/new-rena ... rive-july/
https://www.autocar.co.uk/car-news/moto ... motor-show
Tot nu toe bekend:
https://pushevs.com/2018/01/30/new-rena ... rive-july/
https://www.autocar.co.uk/car-news/moto ... motor-show
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 11
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
R = tot Max 22kW laden, daarvoor heb je geen CCS stekker nodig, dat kan met je mennekes type2.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Voor mensen die heel veel km's rijdenCCS capability combined with 3-phase 22 kW on-board charger is the perfect combination for European customers.
en daarom VAAK SNELLER willen opladen dan mogelijk met 22 kW AC.
Ik vraag me af hoeveel er dat nog zullen zijn als over een poosje de benzine/diesel-accijns niet meer genoeg opbrengt
en dus de overheid NOODGEDWONGEN zal gaan overstappen naar een km-heffing.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
<Puur speculatie, geen enkele inside info>
- de 110 zal de standaard, huidige R motor hebben, waar ze wat slimmer thermisch management op hebben kunnen toepassen;
- omdat elders is gemeld dat de Q niet meer besteld kan worden per maart a.s. "moet" er een >22 kW alternatief komen. Ik zet dat "moet" tussen aanhalingstekens omdat niks moet, maar zelfs met de beperkt toegevoegde waarde van > 22kW kunnen laden met de ZE40 batterij, zal het in de markt niet best worden ontvangen als dat er niet meer is. Nu dan, per definitie is dat CCS of 43 kW AC. Alle signalen tot nu toe wijzen naar CCS in 2019 en logica dicteert dan 43 kW AC. Dat past ook wel met de eerste bullet (getweakte motor);
- ik kan me moeilijk voorstellen dat binnen anderhalf jaar na introductie van de ZE40 batterij er al een nieuw model batterij komt die wel met hoge(re) vermogens kan laden. Met als kanttekening dat ik moeilijk kan begrijpen waarom de huidige batterij zo enorm is geknepen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 6
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: De nieuwe ZOE R110
De huidige R-modellen kunnen inderdaad maar tot een vermogen van 22kW opladen, maar deze beperking zit puur in het AC gedeelte! De gelijkricht-elektronica (die gebruik maakt van de elektromotor) kan bij de R-modellen "slechts" 22kW aan.GertjanVB schreef:R = tot Max 22kW laden, daarvoor heb je geen CCS stekker nodig, dat kan met je mennekes type2.
CCS, dat met DC laadt, hoeft niet meer gelijkgericht te worden, en die twee dikke pennen zitten rechtstreeks met de batterij verbonden. Daardoor zou een R-model ZOE met een CCS-aansluiting dus ook kunnen snelladen met bv 50kW.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 11
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
Ach so.... 
@zoe2goe; dat afknijpen snap ik ook niet. Ik begrijp dat de Leaf tot 80% gewoon full speed laad, ook in koude omstandigheden. Die wordt vervolgens dan wel weer te warm, wat het laden weer wel vertraagd, maar met een beetje koeling zoals in de ZOE.....
.

@zoe2goe; dat afknijpen snap ik ook niet. Ik begrijp dat de Leaf tot 80% gewoon full speed laad, ook in koude omstandigheden. Die wordt vervolgens dan wel weer te warm, wat het laden weer wel vertraagd, maar met een beetje koeling zoals in de ZOE.....
.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
De nieuwe ZOE R110
Ik lees dat er allerlei kristallen bollen tevoorschijn worden gehaald.
We’ll see: Geneve begin maart, dan weten we het!
Toch mijn kristallen bol dan nog even delen: [ChrystalBallOpen] Geneve 2018: R110 met 22kW AC én CCS met 50kW DC laadvermogen, idd direct aan batterij dus motor is geen beperking meer in laadsnelheid, kleine facelift; 2020: compleet nieuwe Zoe als zustermodel van de nieuwe Nissan Leaf, met vergelijkbare specs, dus ook 60kWh batterij + ook in 2020 een nieuw kleiner model ter grootte van de huidige Zoe. [ChrystalBallClose]

Toch mijn kristallen bol dan nog even delen: [ChrystalBallOpen] Geneve 2018: R110 met 22kW AC én CCS met 50kW DC laadvermogen, idd direct aan batterij dus motor is geen beperking meer in laadsnelheid, kleine facelift; 2020: compleet nieuwe Zoe als zustermodel van de nieuwe Nissan Leaf, met vergelijkbare specs, dus ook 60kWh batterij + ook in 2020 een nieuw kleiner model ter grootte van de huidige Zoe. [ChrystalBallClose]
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 nov 2018 15:55
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Vandaag in het nieuws:
https://insideevs.com/renault-zoe-r110- ... mmer-2018/
Kon maar zo eens waarheid worden......
https://insideevs.com/renault-zoe-r110- ... mmer-2018/
Kon maar zo eens waarheid worden......
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Mwah, die refereert gewoon dit artikeltje van eind januari: https://pushevs.com/2018/01/30/new-rena ... rive-july/
Met andere woorden, geen echte aanwijzingen maar gewoon speculaties.
Met andere woorden, geen echte aanwijzingen maar gewoon speculaties.
Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
De 40 kWh batterij kan slechts in een heel beperkt gebied SOC vs temperatuur aan 43 kW geladen worden. Ik stel me dan de vraag hoe een CCS-laadmogelijkheid iets zou bijdragen.
Aangezien temperatuur en SOC duidelijk invloed hebben, is het de batterij en niet de gelijkrichter of Cameleonlader die de beperking veroorzaakt. CCS-laden zal bijgevolg tegen dezelfde limieten aanbotsen.
Aangezien temperatuur en SOC duidelijk invloed hebben, is het de batterij en niet de gelijkrichter of Cameleonlader die de beperking veroorzaakt. CCS-laden zal bijgevolg tegen dezelfde limieten aanbotsen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar

www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
^DAT!!!^. Natuurlijk is de toekomst CCS en zullen we voor SNELLADEN snel meer CCS dan AC punten zien, dus als het gerucht klopt is het fijn *). Maar sommige mensen lijken CCS als een soort snellaad walhalla te zien en snappen niet dat voor de ZE40 de batterij (althans nu, wie weet wat nieuwe software gaat doen) de beperking is.
*) tot nu toe ben ik persoonlijk niet overtuigd. Ik zie alleen maar napraten van een wensenlijstje van een blogger. Als het wel waar is het natuurlijk hartstikke mooi.
*) tot nu toe ben ik persoonlijk niet overtuigd. Ik zie alleen maar napraten van een wensenlijstje van een blogger. Als het wel waar is het natuurlijk hartstikke mooi.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
De vraag is of het aan de batterij ligt of aan de software. Hoe kan het anders dat een vrijwel identieke batterij met gelijksoortige of slechtere conditionering in andere EV modellen wel efficiënt kan snelladen? Misschien is de LBC software van de ZE40 batterij al “voorgesorteerd” op een max. AC22kW laadprofiel, en komt er bij de komst van CCS gewoon een veel gunstiger DC snellaadprofiel bij, misschien zelfs wel op meer dan 50kW, wellicht 70kW? - CrystalBallMartijnEV
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Dat vind ik persoonlijk niet logisch. Die batterij wordt nu (ten minste tot nu toe) geleverd in auto's met 22 kw of 43 kw lader. En dan bouw je een profiel alleen voor 22 kW (dus niet 43) met de gedachte om zometeen 50 te doen. Bovendien, de Q versie laadt wel degelijk 40+ kW, alleen in een relatief smal temperatuur / SOC bereik. Ik ben niet overtuigd van het argument. Maar ik zeg ook heel eerlijk dat ik het waarom dat smalle bereik niet begrijp.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 27 dec 2010
- Laatste bezoek: 07 apr 2022 22:37
- Actief als: particulier
- Locatie: Liemers/Achterhoek
Re: De nieuwe ZOE R110
Persbericht valt net in de mailbox:
Nieuwe elektromotor voor Renault ZOE: meer kracht, snelheid en rijplezier voor Europa’s bestverkochte EV
• Nieuw ontwikkelde 80 kW elektromotor debuteert in Renault ZOE
• ‘R110’-motor met meer vermogen voor snellere acceleratie
• 2018 modeljaar aanbod uitgebreid met Android AutoTM en nieuwe carrosseriekleur Bleu Violette
SCHIPHOL-RIJK – Renault presenteert de ZOE voor modeljaar 2018. Behalve het licht gewijzigde aanbod is Europa’s bestverkochte elektrische auto ook voorzien van een nieuwe elektromotor. Deze R110-motor die debuteert in de Renault ZOE levert 80 kW (109 pk) en staat garant voor een krachtigere acceleratie en meer rijplezier.
De nieuwe R110-motor is even groot als de R90, maar levert 12 kW (16 pk) meer vermogen. Daarmee accelereert de ZOE bijna twee seconden sneller van 80 naar 100 km/u, wat vooral op provinciale wegen en snelwegen het rijplezier en de souplesse vergroot. Bij lagere snelheden presteert de R110 hetzelfde als de R90. Het maximumkoppel van 225 Nm is onmiddellijk vanaf stilstand beschikbaar, wat zorgt voor een felle reactie bij het wegrijden.
Nieuwe R110-motor: expertise van Renault
De R110-motor is het nieuwste resultaat van het ontwikkelingswerk van Renault en demonstreert de expertise van Europa’s grootste fabrikant van elektrische auto’s. De ‘zero emission’-krachtbron is ontwikkeld in het Technocentre van Renault ten zuidwesten van Parijs en wordt geproduceerd in de fabriek Cléon. De R110 is compleet nieuw en in slechts twee jaar tijd ontwikkeld op basis van de R90. Dankzij innovatieve elektronica wordt de uitzonderlijk hoge energie-efficiency van de R90-motor gekoppeld aan een 12 kW hoger vermogen, zonder dat de elektromotor groter en zwaarder geworden is.
Met de lancering van de R110-motor komt het aantal motorvarianten voor de Renault ZOE, Kangoo Z.E., Master Z.E. en Daimlers Smart Electric Drive op vijf, met vermogens van respectievelijk 44, 57, 60, 68 en 80 kW.
Android AutoTM voor de Renault ZOE
Behalve de nieuwe elektromotor is het R-LINK multimedia- en navigatiesysteem van de Renault ZOE nu ook compatible met Android AutoTM. Als een Android-smartphone met R-LINK gekoppeld is, zijn verschillende apps (waaronder Waze, Deezer, Spotify, TuneIn, Skype, Messenger en Audible) te bedienen via de touchscreen in de ZOE.
Nog meer verfijning
Verder is de Renault ZOE leverbaar in de nieuwe exterieurkleur Bleu Violette. In het interieur kan gekozen worden voor het ‘Color Pack Purple’. Dit sluit aan op de nieuwe carrosseriekleur met een satijnglanzend paarse afwerking voor de sierstrip op het dashboard, de ventilatieopeningen, de omlijsting van de luidsprekers en de omlijsting van de versnellingspook. De paarse kleurstelling komt ook terug in het stikwerk en delen van de stoelbekleding.
De Renault ZOE met R110-motor, Android AutoTM en ‘Color Pack Purple’ is in Nederland te bestellen vanaf mei. De prijzen volgen in een later stadium.
Nieuwe elektromotor voor Renault ZOE: meer kracht, snelheid en rijplezier voor Europa’s bestverkochte EV
• Nieuw ontwikkelde 80 kW elektromotor debuteert in Renault ZOE
• ‘R110’-motor met meer vermogen voor snellere acceleratie
• 2018 modeljaar aanbod uitgebreid met Android AutoTM en nieuwe carrosseriekleur Bleu Violette
SCHIPHOL-RIJK – Renault presenteert de ZOE voor modeljaar 2018. Behalve het licht gewijzigde aanbod is Europa’s bestverkochte elektrische auto ook voorzien van een nieuwe elektromotor. Deze R110-motor die debuteert in de Renault ZOE levert 80 kW (109 pk) en staat garant voor een krachtigere acceleratie en meer rijplezier.
De nieuwe R110-motor is even groot als de R90, maar levert 12 kW (16 pk) meer vermogen. Daarmee accelereert de ZOE bijna twee seconden sneller van 80 naar 100 km/u, wat vooral op provinciale wegen en snelwegen het rijplezier en de souplesse vergroot. Bij lagere snelheden presteert de R110 hetzelfde als de R90. Het maximumkoppel van 225 Nm is onmiddellijk vanaf stilstand beschikbaar, wat zorgt voor een felle reactie bij het wegrijden.
Nieuwe R110-motor: expertise van Renault
De R110-motor is het nieuwste resultaat van het ontwikkelingswerk van Renault en demonstreert de expertise van Europa’s grootste fabrikant van elektrische auto’s. De ‘zero emission’-krachtbron is ontwikkeld in het Technocentre van Renault ten zuidwesten van Parijs en wordt geproduceerd in de fabriek Cléon. De R110 is compleet nieuw en in slechts twee jaar tijd ontwikkeld op basis van de R90. Dankzij innovatieve elektronica wordt de uitzonderlijk hoge energie-efficiency van de R90-motor gekoppeld aan een 12 kW hoger vermogen, zonder dat de elektromotor groter en zwaarder geworden is.
Met de lancering van de R110-motor komt het aantal motorvarianten voor de Renault ZOE, Kangoo Z.E., Master Z.E. en Daimlers Smart Electric Drive op vijf, met vermogens van respectievelijk 44, 57, 60, 68 en 80 kW.
Android AutoTM voor de Renault ZOE
Behalve de nieuwe elektromotor is het R-LINK multimedia- en navigatiesysteem van de Renault ZOE nu ook compatible met Android AutoTM. Als een Android-smartphone met R-LINK gekoppeld is, zijn verschillende apps (waaronder Waze, Deezer, Spotify, TuneIn, Skype, Messenger en Audible) te bedienen via de touchscreen in de ZOE.
Nog meer verfijning
Verder is de Renault ZOE leverbaar in de nieuwe exterieurkleur Bleu Violette. In het interieur kan gekozen worden voor het ‘Color Pack Purple’. Dit sluit aan op de nieuwe carrosseriekleur met een satijnglanzend paarse afwerking voor de sierstrip op het dashboard, de ventilatieopeningen, de omlijsting van de luidsprekers en de omlijsting van de versnellingspook. De paarse kleurstelling komt ook terug in het stikwerk en delen van de stoelbekleding.
De Renault ZOE met R110-motor, Android AutoTM en ‘Color Pack Purple’ is in Nederland te bestellen vanaf mei. De prijzen volgen in een later stadium.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Super dat je het post!
Niks over een nieuwe batterij, meer laadvermogen of een nieuwe laadpoort. Android Auto zat uiteraard al verborgen aanwezig in RLink, want sommigen hebben met een gemodificeerde OBD-kabel dit voor elkaar gekregen op bestaande modellen. Dus puur een evolutie van de R90, plus een nieuwe lak- en interieurkeuze.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tikkeltje teleurgesteld ben
Niks over een nieuwe batterij, meer laadvermogen of een nieuwe laadpoort. Android Auto zat uiteraard al verborgen aanwezig in RLink, want sommigen hebben met een gemodificeerde OBD-kabel dit voor elkaar gekregen op bestaande modellen. Dus puur een evolutie van de R90, plus een nieuwe lak- en interieurkeuze.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tikkeltje teleurgesteld ben

Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 apr 2017
- Laatste bezoek: 26 dec 2018 12:48
- Actief als: professional
Re: De nieuwe ZOE R110
Bijzonder in ieder geval dat het accu-pakket NIET wordt opgewaardeerd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
Haha. Ik heb bewust niet gereageerd op alle speculaties. Dit was te verwachten, de ZOE moet interessant blijven d.w.z. "in de spotlight" zonder dat Renault er nu nog heel veel ontwikkelingsgeld in moet stoppen. Een opvolger is namelijk al binnen een tot anderhalf jaar te verwachten.
NB in deze techsheet (https://media.group.renault.com/global/ ... d/21204255) Staat overigens een fout. Bij het kopje laadtijden staat keurig dat de R110 van 2 tot 22 kW 3-fase kan laden. Maar bij de laadtijden staat vervolgens ook nog een laadtijd bij 43 kW genoemd. Maar dat kan de R110 dus helemaal niet.
NB in deze techsheet (https://media.group.renault.com/global/ ... d/21204255) Staat overigens een fout. Bij het kopje laadtijden staat keurig dat de R110 van 2 tot 22 kW 3-fase kan laden. Maar bij de laadtijden staat vervolgens ook nog een laadtijd bij 43 kW genoemd. Maar dat kan de R110 dus helemaal niet.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
@Jopie66: dat accupakket is net opgewaardeerd. Ze blijven niet aan de gang. 

Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Oei... dat vind ik toch wel een lelijke misser, hoor. Renault wil toch dat er geen enkele verwarring kan ontstaan over zoiets? Ik heb het gevoel dat lang niet het hele bedrijf is doordrongen van het strategische belang van de elektrische auto.renault15.17 schreef: Maar bij de laadtijden staat vervolgens ook nog een laadtijd bij 43 kW genoemd. Maar dat kan de R110 dus helemaal niet.
Goed gevonden trouwens

Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Of ze kan het WEL.renault15.17 schreef:Maar dat kan de R110 dus helemaal niet.
Edit: Nee toch niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 6
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: De nieuwe ZOE R110
Hier ook de link naar het persbericht.
Mooi kleurtje!
Mooi kleurtje!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 19 sep 2017
- Laatste bezoek: 16 okt 2020 17:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Terneuzen
Re: De nieuwe ZOE R110
Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik rijd juist veel rustiger in mijn Zoe!! Mooi dat ie 110 pk krijgt maar voor mij ben ik toch zeer tevreden met de 90pk van mijn R90.
Zoe Life R90 rijder.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 11
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
Helemaal waar.
Die transformatie kwam nadat je ging rijden met een EV. Eerst moet je in een EV terechtkomen en daarom moet er geconcurreerd worden met waarden die in de ICE-wereld als belangrijk worden ervaren. Dit is een klein lokkertje daarvoor. Voor de rest nutteloos want sportiever/agressiever rijden zal je bereik verkleinen. Voor soms stiekem toch wel leuk om nog sneller bij dat stoplicht weg te trekken, of bij een inhaal manoeuvre net even wat vlotter weg te komen. Topsnelheid is volgens mij identiek. Dus idd geen reden om je huidige ZOE in te ruilen, meer om nieuwe EV-rijders te trekken.
Die transformatie kwam nadat je ging rijden met een EV. Eerst moet je in een EV terechtkomen en daarom moet er geconcurreerd worden met waarden die in de ICE-wereld als belangrijk worden ervaren. Dit is een klein lokkertje daarvoor. Voor de rest nutteloos want sportiever/agressiever rijden zal je bereik verkleinen. Voor soms stiekem toch wel leuk om nog sneller bij dat stoplicht weg te trekken, of bij een inhaal manoeuvre net even wat vlotter weg te komen. Topsnelheid is volgens mij identiek. Dus idd geen reden om je huidige ZOE in te ruilen, meer om nieuwe EV-rijders te trekken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
Je kunt het als positief lokkertje beschouwen, maar vrees voor het negatieve effect. Rijd je de Zoe met ICE-snelheden gaat het bereik snel achteruit. Ga je met nog meer power optrekken en accelereren wordt dat nog erger. Ergo: het verschil tussen theoretisch bereik en praktisch bereik wordt groter. De negatieve reacties dus ook (kijk nu bijvoorbeeld al onder fb advertenties voor de Zoe), dus minder mensen zullen geneigd zijn om een EV te kopen. Je hoopt dat dit niet de bedoeling is van Renault...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 11
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
Nee, maar bij het begin van de BMWi3 werkte dat ook zo; rijden als een BMW leverde zeer beperkt bereik op. Ze verkopen er nu genoeg van. Hoopjes commentaar (we zijn per slot van rekening Nederlanders) maar stiekem wel ervaren hoe lekker zo’n EV rijd. Er blijven er altijd een paar hangen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
https://insideevs.com/renault-zoe-at-th ... tos-video/
Geneve, met wat nieuws.
In de commentaren veel huilie over geen CCS.
Geneve, met wat nieuws.
In de commentaren veel huilie over geen CCS.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25 dec 2017
- Laatste bezoek: 29 mei 2018 10:19
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Ah eindelijk foto's. Tot nu toe waren er alleen illustraties beschikbaar van die nieuwe kleur. Het paars valt iets meer donker uit dan ik dacht, maar nog steeds très chique.
Renault Zoe Q90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Ben benieuwd wanneer ze met een compleet nieuw model komen. Ik heb ondertussen mijn ZOE verkocht en rij voorlopig een E-tron (jajaja ik weet het) Een 100% EV komt er zeker weer dus ik volg het nieuws nauwlettend. Voor nu wacht ik de markt nog even af wat er nog komt.
Tijd zal het leren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tijd zal het leren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
De nieuwe Nissan Leaf komt eind dit jaar in een 60kWh batterij uitvoering. Die batterij komt van dezelfde leverancier als die van de Zoe batterijen. (De batterij van de 40kWh (nieuwe) Leaf komt nog van Nissan’s eigen AESC fabriek.)
Zou de komst van de 60kWh Leaf kunnen betekenen dat rond die tijd ook het Zoe zusje van de nieuwe Leaf uit zal komen? Ofwel de opvolger van de huidige Zoe? Of zou die Renault evenknie van de Leaf een Mégane electrique gaan worden? Eind 2018. We zullen het zien. Misschien de lancering op de Mondial de l’Auto in Oktober?
Zou de komst van de 60kWh Leaf kunnen betekenen dat rond die tijd ook het Zoe zusje van de nieuwe Leaf uit zal komen? Ofwel de opvolger van de huidige Zoe? Of zou die Renault evenknie van de Leaf een Mégane electrique gaan worden? Eind 2018. We zullen het zien. Misschien de lancering op de Mondial de l’Auto in Oktober?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Een van mijn bronnen meldde dat begin 2019 er GEEN CLIO BEV komt (ws wel hybride), and dat de volgende ZOE, nou ja, dus een ZOE zal zijn. Even onder de aanname dat dat zou kloppen, zie ik in 2019 geen Megane BEV komen. Hmpf, dat had ik stiekem eigenlijk wel verwacht.
Kortom, op dit moment speculeer ik op jouw optie 1 Martijn
Met iets van 60kWh en CCS indeed. Maar denk wel iets later dan einde 2018.
Kortom, op dit moment speculeer ik op jouw optie 1 Martijn

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 apr 2017
- Laatste bezoek: 26 dec 2018 12:48
- Actief als: professional
Re: De nieuwe ZOE R110
Is het nu volledig zeker dat de Zoë R110 geen CCS laadmogelijkheid zal krijgen??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De nieuwe ZOE R110
De R110 kan tot 22 kW AC laden. Geen CCS.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Overwegingen bij AC met Caméléon (3,7 / 11 / 22 kW)
of DC (50 / ? / ? kW )
1.
Toen ik begon met mijn Zoë (1 juli 2014) waren de openbare oplaadpalen 3,7 kW.
Tegenwoordig zijn ze (vrijwel) allemaal 11 kW.
Als straks mijn accu is gewisseld voor 40 kWh dan kan ik minstens 200...300 km rijden voor ik weer moet opladen.
Dat is vrijwel altijd genoeg om ergens HEEN te rijden.
Als ik dan in de buurt kan opladen met 11 kW, dan kom ik na het bezoek meestal ook wel in één keer weer thuis.
En anders zoek ik onderweg een goed restaurant met een 22 kW paal.
Dan moet ik dus alleen 'vaak' stoppen voor de vakantie of zo.
Heb ik dan voor die enkele keer een CCS nodig ???
Of ga ik in de vakantie lekker 'onthaasten' !!!
2.
Als mensen met een benzine- of dieselauto veel korte ritjes maken,
dan moeten ze voor ALLE gereden km’s toch altijd weer tanken bij een tankstation.
Via de accijns betalen ze dan naar rato mee aan het onderhoud van het wegennet.
Maar als mensen met een EV veel korte ritjes maken,
dan komen ze NOOIT bij een (DC-snel)laadstation.
Hoe lang zal het dan nog duren voor er een km-heffing komt?
En wie zit dan nog te wachtten op een accu van 60 kWh en CCS ?
of DC (50 / ? / ? kW )
1.
Toen ik begon met mijn Zoë (1 juli 2014) waren de openbare oplaadpalen 3,7 kW.
Tegenwoordig zijn ze (vrijwel) allemaal 11 kW.
Als straks mijn accu is gewisseld voor 40 kWh dan kan ik minstens 200...300 km rijden voor ik weer moet opladen.
Dat is vrijwel altijd genoeg om ergens HEEN te rijden.
Als ik dan in de buurt kan opladen met 11 kW, dan kom ik na het bezoek meestal ook wel in één keer weer thuis.
En anders zoek ik onderweg een goed restaurant met een 22 kW paal.
Dan moet ik dus alleen 'vaak' stoppen voor de vakantie of zo.
Heb ik dan voor die enkele keer een CCS nodig ???
Of ga ik in de vakantie lekker 'onthaasten' !!!
2.
Als mensen met een benzine- of dieselauto veel korte ritjes maken,
dan moeten ze voor ALLE gereden km’s toch altijd weer tanken bij een tankstation.
Via de accijns betalen ze dan naar rato mee aan het onderhoud van het wegennet.
Maar als mensen met een EV veel korte ritjes maken,
dan komen ze NOOIT bij een (DC-snel)laadstation.
Hoe lang zal het dan nog duren voor er een km-heffing komt?
En wie zit dan nog te wachtten op een accu van 60 kWh en CCS ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 6
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: De nieuwe ZOE R110
Luc, graag je bericht naar een nieuw onderwerp verplaatsen, want dit heeft niets met de ZOE R110 te maken. Dank!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: De nieuwe ZOE R110
Harm, ik had deze overwegingen geschreven (off-line, voor mezelf)
naar aanleiding van de post van zoe2goe hierboven
Na lang aarzelen heb ik mijn overwegingen toch maar (hier) 'in de groep gegooid'.
Als je denkt dat het de moeite waard is om er een nieuw onderwerp van te maken dan vind ik dat best.
En anders leest iedereen er maar omheen.
naar aanleiding van de post van zoe2goe hierboven
Geneve, met wat nieuws.
In de commentaren veel huilie over geen CCS.
Na lang aarzelen heb ik mijn overwegingen toch maar (hier) 'in de groep gegooid'.
Als je denkt dat het de moeite waard is om er een nieuw onderwerp van te maken dan vind ik dat best.
En anders leest iedereen er maar omheen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 103 Weergaves
-
Laatste bericht door Anoukvn55
-
- 3 Reacties
- 720 Weergaves
-
Laatste bericht door Robert_B
-
- 15 Reacties
- 1294 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 1 Reacties
- 251 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 0 Reacties
- 212 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 280 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 0 Reacties
- 191 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone