Ik heb een nieuwe Renault gekocht (Koleos) in 2017 en heb er als extra optie een lederpack bij gekocht, echt leer heeft meer voordelen dan PVC
Nu ben ik er achter gekomen dat ze me opgelicht hebben, de zogenaamde lederen bekleding blijkt 100% kunstleer (PVC) te zijn.
Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor van renault, ik ben er ook telefonisch over benaderd en er is het volgende besproken.
Enkel de middenstrook van zitvlak tot rug is een leer achtig product (wat in het echt dus geen echt leer blijkt te zijn) de rest is allemaal PVC, ze geven toe dat ze bij de verkoop van de wagen duidelijk gecommuniceerd had moeten worden over de lederen bekleding van deze wagen, het wordt namelijk aangeboden als leder en staat ook zo beschreven in de folders en koopcontract.
Pak de folder er bij van de nieuwe Koleos op blz. Uitrustingen & opties dan lees ik onder het kopje "zetels" Zetelbekleding stof/imitatieleder Denia of als Lederpack Zwart bruin of lichtgrijs lederen zetelbekleding Riviera.
Er is dus een keuze uit imitatie leder of leder, in mijn geval heb ik de lederpack waarbij in de beschrijving staat dat het leder is, dus geen kunstleder zoals bij de andere optie!
Nu kom ik weer terug bij mijn klacht, ik heb gekozen voor deze wagen omdat er een lederpack in zou zitten, als ik wist dat er een kunstklederpack in zat dan had ik wel gekozen voor de 1e optie met kunstlederpack en had ik mijn centen uitgegeven voor een koleos met bijvoorbeeld een open dak of een achterklep die automatisch open gaat.
De fout ligt volgens het hoofdkantoor bij de verkoper.
Zijn er meerdere gedupeerde klanten die nep leer in hun wagen hebben terwijl ze echt leer hadden besteld?
Graag hier onder vermelden om zo een vuist te maken aan deze oplichtingspraktijken van Renault.
(Voorbeeld) Als u een echte leren bankstel bij een erkende meubelwinkel besteld en enkele weken later wordt uw bank bezorgt, u ontdekt vrijwel meteen dat het geen echte leren bankstel is, wat gaat u dan doen? het zelfde voorbeeld kunt u zich afvragen als u echte leren schoenen of een echte leren jas koopt en het blijkt PVC te zijn.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Mvg ....
Renault Lederpack blijkt geen echt leer te zijn!
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Speurneus
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
jans01
- lid

Re: Renault Lederpack blijkt geen echt leer te zijn!
Leer oftewel leder is een een natuurlijk product afkomstig van de huid van een dier. Al het andere mag de naam leer/leder niet dragen!
Kunstleer/leder bestaat niet, het is nep/kunststof/skai of hoe je het ook maar wilt noemen. Lederlook kan wel, dan weet je dat het op leder lijkt maar het niet is.
Dus: Je bent opgelicht en hebt volgens mij een alle reden om vergoeding te vragen of om een rechtszaak te starten met eventueel andere benadeelden.
Kunstleer/leder bestaat niet, het is nep/kunststof/skai of hoe je het ook maar wilt noemen. Lederlook kan wel, dan weet je dat het op leder lijkt maar het niet is.
Dus: Je bent opgelicht en hebt volgens mij een alle reden om vergoeding te vragen of om een rechtszaak te starten met eventueel andere benadeelden.
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Renier
- Global Moderator

Re: Renault Lederpack blijkt geen echt leer te zijn!
Heeft Renault Nederland je dan niets als compensatie aangeboden? Heb je een rechtsbijstandverzekering die je kan inschakelen? Ze kunnen hem natuurlijk…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 15 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1130 -
Laatste bericht door nikk
12 mei 2025 14:41
-
-
[Trafic 1983] - geen ruitenwissers te krijgen?
door proost » 03 mei 2025 20:05 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 1
Weergaves: 527 -
Laatste bericht door KDL
05 mei 2025 21:10
-
-
-
Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
door Adfur » 27 jun 2025 18:57 » in Renault App -
Reacties: 5
Weergaves: 1455 -
Laatste bericht door Adfur
02 aug 2025 11:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 441 -
Laatste bericht door Pimoso
28 jul 2025 11:35
-
-
geen data update meer sinds 18 mei en preconditioning werkt niet meer: Service stopgezet?
door flinkeman » 04 aug 2025 08:09 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 841 -
Laatste bericht door Pepone
04 aug 2025 11:01
-
-

-
Geen stroom USB na klap
door NixArkana » 10 aug 2025 14:35 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 512 -