Trillingen Laguna 2.0 DCi

Alle overige technische Laguna vragen
Gebruikersavatar

Topic author
Wilmario
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2018 19:01
Actief als: particulier

Trillingen Laguna 2.0 DCi

Bericht door Wilmario »

Beste forummers,

Leuk om kennis te maken. Ik heb een prachtige Renault Laguna uit 2011, waar met veel plezier in rij, maar sinds enige tijd rijdt ik rond met een trilling/bonkend gevoel in mijn Laguna 2.0 Dci automaat. Ik voel dit vooral bij mijn benen die er van gaan jeuken, wat erg irritant is. Ik ben naar meerdere garages geweest, maar helaas kan niemand iets vinden. Symptomen:
- Trillingen bij eigenlijke alle snelheiden, over het algemeen licht en soms wat bonkend vooral bij mijn voeten/benen en een beetje het stuur.
- Een heel licht wisselend toerental, maar lastig te zeggen of dit komt door bijvoorbeeld kleine hoogteverschillen of problemen met de automaat.
- Als ik het gaspedaal indruk, voel ik vooral extra trillingen, als ik de auto laat uitrollen voelt het meer bonkend.

Wat is er al vervangen:
- Motorsteun
- Banden/velgen zijn meerdere keren nagekeken, ik heb winterbanden en omdat ik van bijna afgesleten zomerbanden overstapte vond ik ze in het begin erg lekker rijden, dus ik vermoed dat dit gewoon goed zit.
- Trillingsdemper op de aandrijfas.

Helaas heeft dit allemaal niet geholpen. Ik dacht zelf als laatste nog aan het flushen van de automaat, maar weet niet of dat zin heeft. Vooral omdat ik de trillingen ook blijf voelen tijdens het uitrollen.

Heeft iemand tips, weet iemand raad?

Ik hoor het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht