Display Renault Senic 2006

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Friso1982
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2018 19:59
Actief als: particulier

Display Renault Senic 2006

Bericht door Friso1982 »

Ik zit met het volgende. Enige tijd geleden is mijn display defect geraakt. Heb deze in huizen laten repareren, display is dus nu weer goed. Toen ik het display terug plaatste in de auto gaat het bij contact goed en werkt het display naar behoren, totdat ik de auto start. Dan verdwijnt alle weergave en lijkt er een soort kortsluiting te ontstaan. Ik kreeg de tip om de uch te vervangen inmiddels gedaan maar geen effect iemand nog suggesties.

Mvg

Friso

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door RichTrip »

Ik kan niet zeggen of dit wel of niet aan de UCH ligt, in denk zelf dat het aan het display zelf ligt. Neem eens contact op met Demi. Als hij het niet meer weet of niet kan oplossen, dan is er echt iets goed mis.

reparatie-scenic-ii-of-espace-iv-instru ... 16589.html
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door demi »

Friso1982 schreef:Enige tijd geleden is mijn display defect geraakt.


Hoeveel tijd geleden bedoelt u met een tijd geleden?
Friso1982 schreef:Heb deze in huizen laten repareren, display is dus nu weer goed. Toen ik het display terug plaatste in de auto gaat het bij contact goed en werkt het display naar behoren, totdat ik de auto start. Dan verdwijnt alle weergave en lijkt er een soort kortsluiting te ontstaan.
Als het goed is dan heeft u 1 jaar garantie ontvangen op de reparatie
Friso1982 schreef:Ik kreeg de tip om de uch te vervangen inmiddels gedaan maar geen effect


Het is een zeldzaamheid dat de UCH stuk zou gaan bij de Scenic dan wel de veroorzaker zou zijn van een soort van "kortsluiting" m.b.t. het instrumentenpaneel. Een juiste diagnose met de CLIP was eerder een beter idee dan als tip meegeven dat de UCH stuk zou zijn, is jammerlijk verloren geld
Friso1982 schreef:iemand nog suggesties.
Kijk of de storing ook optreed met een ander paneel er in (mits deze even voorhanden is) en mocht dan de storing weg zijn dan is de herstelling ooit net niet correct uitgevoerd of er is een ander defect opgetreden in het paneel

Ik hou het even op sluiting of een software storing in de CPU of Eeprom van het mainboard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Friso1982
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door Friso1982 »

Display is uitgewisseld met een ander display. Vertoond de zelfde storing. Zou het ook nog iets van de spanningsregelaar kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door demi »

tja.....er zijn maar 2 dingen en dat is een UCH en dat is een instrumentenpaneel.
- Instrumentenpaneel vertoont dus na reparatie (tijd en periode onbekend door te weinig informatie) een soort van "kortsluiting".
- instrumentenpaneel is dus uitgewisseld met een ander paneel, storing nog steeds aanwezig.
- Tip opgevolgd om UCH uit te wisselen, en nog steeds dezelfde storing?

Is er diagnose gesteld met de CLIP en gaf die aan dat er geen communicatie mogelijk was met de UCH?
Is er een nieuwe UCH geplaatst? En wie heeft die geplaatst...de Dealer?
Een UCH is niet zomaar uitwisselbaar i.v.m. V.I.N.nr.

en wat verstaat u onder "kortsluiting" een soort van kerstboom effect waar alle facetten / karakters vreemd en onlogisch oplichten? in een rap tempo als een discotheek?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Friso1982
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door Friso1982 »

beste Demi,

december afgelopen jaar ging het display zomaar op een of andere dag uit en gaf om de zoveel kilometer een harde piep, omdat ik niet gelijk in de gelegenheid was om deze zo snel mogelijk te laten repareren hebben we hier enige tijd mee door gereden tot twee weken geleden. deze heb ik toen in huizen laten repareren en ze hebben hem daar aan mij werkend laten zien aan het test apparaat, vervolgens ben ik naar huis gereden en heb het display weer in de auto gemonteerd, in eerste instantie was ik blij want bij contact werkt het display gewoon, echter als ik de motor start gaat het display heel raar doen,

en wat verstaat u onder "kortsluiting" een soort van kerstboom effect waar alle facetten / karakters vreemd en onlogisch oplichten? in een rap tempo als een discotheek?

precies dat.

toen de tip gehad om de UCH te wisselen voor een gelijk exemplaar, (uit een sloop auto) zelfde bouw jaar en zelfde type nr. etc. echter de storing blijft (zelf gedaan)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door demi »

Friso1982 schreef:
en wat verstaat u onder "kortsluiting" een soort van kerstboom effect waar alle facetten / karakters vreemd en onlogisch oplichten? in een rap tempo als een discotheek?

precies dat.
Klinkt even heel raar wat ik nu vraag....maar rij de brandstof tank eens tot bijna of geheel tot aan het reserve niveau en kijk dan of dat kerstboom effect weg is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Friso1982
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2018 19:59
Actief als: particulier

Re: Display Renault Senic 2006

Bericht door Friso1982 »

beste ik heb inmiddels een ander display aangeschaft omdat kms in apeldoorn niks meer aan me oude kan doen omdat de jongens in huizen het display zo dusdanig verbouwt hadden dat hun hun vingers er niet meer aan wouden branden, heb dus inmiddels weer een werkende display met de juiste km stand etc.

toch wil ik iedereen bedanken voor de tips etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht