Espace 2.2 dci juni 2004 87.000km kopen?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
Espace 2.2 dci juni 2004 87.000km kopen?
Beste forumleden,
Ik ben van plan een espace diesel te gaan kopen en twijfel tussen de 1.9 dci of 2.2 dci (misschien zelfs nog een Grand Scenic diesel). Ik heb nu een 2.2. dci op het oog bij een dealer met garantie. Iemand die mij advies kan geven met betrekking tot de betrouwbaarheid van de verschillende auto's. Ik ben van plan nu een auto te kopen en er dan heel wat jaren plezier van te hebben. Ik snap dat onderhoud geld kost en daar zal ik ook niet op besparen. Ben zeer benieuwd naar jullie adviezen ervaringen?
Ik ben van plan een espace diesel te gaan kopen en twijfel tussen de 1.9 dci of 2.2 dci (misschien zelfs nog een Grand Scenic diesel). Ik heb nu een 2.2. dci op het oog bij een dealer met garantie. Iemand die mij advies kan geven met betrekking tot de betrouwbaarheid van de verschillende auto's. Ik ben van plan nu een auto te kopen en er dan heel wat jaren plezier van te hebben. Ik snap dat onderhoud geld kost en daar zal ik ook niet op besparen. Ben zeer benieuwd naar jullie adviezen ervaringen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 13 jul 2015 19:22
beste Bert,
zelf heb ik geen ervaring met diesels maar zoals je wellicht hebt ondervonden op het forum zijn de meningen verdeeld. Wij hebben een benzine versie gekocht via een dealer waarbij van doorslag was dat er 12 maanden garantie bijkwam. Degene die jij op het oog hebt is van juni 2004 en is nu dus nog jonger dan 5 jaar. daarmee zou jij ook die garantie krijgen. Dan zou ik zegen: als je een goed gevoel bij de auto hebt, ze er netjes bijstaat en je iets van de onderhoudshistorie kunt achterhalen gewoon doen, veel plezier hebben en gebruik maken van je garantie.
grt.
Reynier
zelf heb ik geen ervaring met diesels maar zoals je wellicht hebt ondervonden op het forum zijn de meningen verdeeld. Wij hebben een benzine versie gekocht via een dealer waarbij van doorslag was dat er 12 maanden garantie bijkwam. Degene die jij op het oog hebt is van juni 2004 en is nu dus nog jonger dan 5 jaar. daarmee zou jij ook die garantie krijgen. Dan zou ik zegen: als je een goed gevoel bij de auto hebt, ze er netjes bijstaat en je iets van de onderhoudshistorie kunt achterhalen gewoon doen, veel plezier hebben en gebruik maken van je garantie.
grt.
Reynier
Hide post links |
-
Topic author - Lid
er zit 24 maanden garantie op en auto's is naar zeggen van de dealer daar in onderhoud geweest. Ik heb zelf geen onderhoudshistorie ingezien dus weet niet wat er reeds vervangen is of wat er mis is gegaan. Ik weet wel dat er binnenkort de distributieriem vervangen moet worden hetgeen niet in de prijs is inbegrepen. Ik weet niet wat dit inclusief spanrollen en waterpomp kost maar dat hoor ik graag van een van jullie. Moet ik nog onderhoudshistorie inzien of is dit niet nodig gezien het antwoord van de dealer en de garantie?
Hide post links |
-
- Lid
als de auto je naar het zin is gewoon doen: mooie deal met die 24 maanden!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ga het waarschijnlijk ook wel doen. Alleen nog een beetje scepsis over xenonlampen en vervangen distributieriem binnen half jaar.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Die riem moet je er eigenlijk bij onderhandelen.
Ik vind het een heel jammere zaak van de dealer dat ze die niet vervangen.
Wanneer mij dit zo expliciet verteld werd, had ik bij die dealer de auto niet eens gekocht!
Die 24 maanden garantie is wel leuk natuurlijk maar een auto fatsoenlijk afleveren is voor mij net zo veel waard.
Ik vind het belachelijk dat deze dealer zijn (nieuwe?) klanten binnen zo'n korte tijd alweer op flinke kosten gaat jagen terwijl het toch al geen goedkope auto is.
En als ze nou wekelijks tientallen auto's verkochten, dat is met de recessie van tegenwoordig ook al niet meer...
Over de auto zelf kan ik eigenlijk niks zeggen.
Het kan meezitten en het kan tegen zitten, dat weet je van tevoren ook niet.
Een complete onderhouds historie kan veel duidelijkheid verschaffen.
Antonio.
Ik vind het een heel jammere zaak van de dealer dat ze die niet vervangen.
Wanneer mij dit zo expliciet verteld werd, had ik bij die dealer de auto niet eens gekocht!
Die 24 maanden garantie is wel leuk natuurlijk maar een auto fatsoenlijk afleveren is voor mij net zo veel waard.
Ik vind het belachelijk dat deze dealer zijn (nieuwe?) klanten binnen zo'n korte tijd alweer op flinke kosten gaat jagen terwijl het toch al geen goedkope auto is.
En als ze nou wekelijks tientallen auto's verkochten, dat is met de recessie van tegenwoordig ook al niet meer...
Over de auto zelf kan ik eigenlijk niks zeggen.
Het kan meezitten en het kan tegen zitten, dat weet je van tevoren ook niet.
Een complete onderhouds historie kan veel duidelijkheid verschaffen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Topic author - Lid
ik zal nog eens bellen met de dealer om te kijken of nog iets aan de distributieriem te doen is. Wat kost het eigenlijk om zo'n riem, spanrollen en waterpomp te vervangen? De auto krijgt wel gewoon nog een afleverbeurt. Ik zal wel even bellen en laat nog wel weten wat er uitkomt. Foto's volgen tzt sowieso. Ik heb er wel zin in en rijd al jaren renault en heeft me nog nooit teleurgesteld (afgezien van inruilwaarde dan
).

Megane 1.6 rn automaat 1998
Espace 2.2 dci Privilege 2004
Hide post links |
-
- Lid
ze heben zichzelf er alleen maar mee: indien hij breekt zijn zij verantwoordelijk vanwege de garantie. Bij mij was dat ook de motivatie van de dealer om hem toch drie maanden eerder te vervangen
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Heb met de dealer nog contact gehad maar distributieriem wordt NIET vervangen mede gezien de lagere kilometerstand van 87.000 (ik heb me in eerste instantie vergist in de km-stand). Ik krijg twee jaar garantie en heb tevens vast laten leggen dat mijn garantie niet verloopt als ik pas na 1 jaar (bij volgende apk) de riem laat vervangen. Ik krijg er wel nog winterbanden op velg bij dus ben wel tevreden. Ik ga hem volgende week of de week erna ophalen en zal hem dan wel showen op het forum.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Kijk, dat is al een heel ander verhaal.
Bij die stand is het inderdaad begrijpelijk dat de riem niet vervangen wordt.
Alleen is het dan weer een beetje vreemd dat de auto zo weinig gelopen heeft...
Ach, zal al een tijdje stil hebben gestaan.
Antonio.
Bij die stand is het inderdaad begrijpelijk dat de riem niet vervangen wordt.
Alleen is het dan weer een beetje vreemd dat de auto zo weinig gelopen heeft...
Ach, zal al een tijdje stil hebben gestaan.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
onderhoudsgeschiedenis afgelezen vanaf scherm bij dealer en daarbij geconstateerd dat de kilometerstand wel logisch was opgebouwd (gewoon weinig mee gereden
) en na 4 jaar ingeruild op een nieuwe. Het kwam op mij allemaal wel betrouwbaar over. Uit onderhoudsgeschiedenis bleek trouwens dat er geen echt grote reparaties waren geweest. Ik zal hem wel showen als hij er is. Alvast bedankt voor alle input 

Hide post links |
-
Topic author - Lid
ik rijd nu al een dag of twee in de auto en moet zeggen dat het een heerlijke auto is. Naar mijn mening een stuk comfortabeler dan de Grand Scenic 2.0 uit 2007 die ik voorheen had. Ik hoop dat ik er nog lang plezier van heb.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 358 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 4 Reacties
- 651 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 111 Weergaves
-
Laatste bericht door Bousche
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 824 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 3 Reacties
- 306 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi
-
- 3 Reacties