Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Auto is mooi door de keuring dus hij blijft weer een mooi jaartje door rijden.
Nu het volgende Probleem
Als de auto koud is loopt hij op hogere toeren dan zou moeten namelijk 1500-2000
Dit gebeurt ook als ik stil ga staan bij het stoplicht de auto in zijn rij zet en van de koppeling afga met me voet
(als ik lang op groen licht moet w88)
Wat kan dit zijn en is het simpel op te lossen.
En nog howto's nodig over fusee kogel vervangen of remblokken voor of achter ga ik namelijk van de week vervangen en kan dan mooi foto's bij maken.
de mijne loopt ook iets van 1500 a 1700 toeren als hij steen koud is dan.
Maar ik denk dat ik een slechte motor temperatuur sensor hebt want je hoort hem als hij opwarmt steeds van toerental wisselen bij stationaire toerental.
Maar als je iets van 200 a 500 meter hebt gereden dan loopt hij weer netjes zo`n 800 a 900 toeren.
Mijn 19 loopt ook tussen de 1000 en 2000 toeren stationair
Is een gammele temperatuursensor of, in mijn geval, een dichtgeslibte stationair regelschuif.
Ik gok dat het een defecte sensor is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
de motoren hebben een verhoogd toerental bij koude start, normaal gesproken rond de 1200-1300 toeren. dit zou normaal zijn.
demonteer je regelschuif eens, en kijk of er geen braampjes aanzitten. dit was bij mij het geval en de schuif kwam niet in ruststand terug. even schuren en reinigen.
Ik weet het, moet er nog altijd een keer mee aan de gang...
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De eerste start geeft ca 2000 rpm, 20 sec en dan gaat hij naar een normaal verhoogd toerental(1200) tot normaal stationair (ca 700).
Ik kan nergens vinden waar dat nullastventiel zit. Ik heb een map sensor met de 4 draden (7700101762), de...
Nu we op vakantie zijn in Spanje heeft de turbo van mijn Espace V (initiale Paris) van 2017 met 150.000km op de teller heeft het begeven.
Ik heb helemaal geen idee wat zo'n herstelling mag kosten, maar ik ben wel enorm geschrokken...
Hallo allemaal, ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben in bezit van een erg mooie rode Clio 5 R.S. Line met de 1.0 tce motor met 100pk en 5 versnellingen. De laatste tijd hoor ik bij het wegrijden, en lage toerentallen van de motor, een bonkend...