Mils schreef:FatalZero schreef:FatalZero schreef:Nieuwe update... vrijdag heeft Renault de 7DCT300 versnellingsbak niet geleverd aan de garage, wat ik van de leasemaatschappij heb begrepen is dat ze de bak kwijt zijn en niet kunnen traceren.
Vandaag opnieuw gebeld. De versnellingsbak staat in de back-order en niemand weet wanneer er een nieuwe versnellingsbak komt.
Inmiddels ga ik richting de twee maanden zonder Talisman. Ben 'm al sinds 6 januari kwijt.
Inmiddels 8 weken mijn auto in de garage... nog geen enkele zicht op een nieuwe versnellingsbak. Renault weigert nu officieel te reageren, kunnen geen enkele leveringsverwachting afgeven.
Renault, je hebt het echt grondig verprutst voor mij op meerdere vlakken. Zwaar onvoldoende!
Dit is toch echt niet normaal!
Hier moet toch nog iets anders meespelen...
Ik moet ook nog binnen met mijn versnellingsbak maar, ben bang om hem te brengen, als ik dit lees

Er is witte rook!
9 maart het bericht gekregen dat Renault eindelijk heeft besloten een nieuwe automaat vanuit de fabriek te laten verschepen naar de dealer. Blijkbaar was mijn opmerking in het verkeerde keelgat geschoten dat ik het onbegrijpelijk vind dat er vol op geadverteerd word dat elke Talisman een gratis automaat krijgt, maar mijn auto meer dan twee maanden in de garage stil staat zonder uitzicht op levering van een werkend exemplaar.
De automaat is maandag 12 maart op transport gegaan, zal wel weer een weekje kosten, dealer heeft dit maal wel 'capaciteit ingepland' om direct de bak te monteren.
Het is moeilijk om van de extreem sceptische houding tegenover Renault Nederland, dealer en het product Talisman af te komen. Zo vaak loze beloftes, lakse houding, geen communicatie, geen oplossing op een duidelijk/en erkende tekortkoming. Dat vertrouwen moet langzaamaan terugkomen.
Zal ik, zelfs als mijn Talisman hierna helemaal perfect is, hierna nog een Renault rijden. Nee, nooit meer van mijn leven, op alle vlakken is het zo'n nare ervaring geweest, zo onvriendelijk, laks, log. En dat is zo verschrikkelijk jammer, want de Talisman is een bloedmooie wagen, de Initiale Paris met 200pk is zo'n mooie uitvoering. Hij rijd en stuurt als een klasse hoger. Ik gun Renault echt het succes met de Talisman. Maar willen ze excelleren hebben zij nog een lange weg te gaan, zeker op het gebied van service, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.