Probleem Bluetooth LAGUNA III

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
monniw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2008 22:00

Probleem Bluetooth LAGUNA III

Bericht door monniw »

Ik heb sinds mei 2008 de nieuwe Laguna III.
Prima auto maar ik heb problemen met de Bleutooth aansluiting van mijn telefoon.
Tijdens het telefoneren horen de mensen mij erg slecht. Enkele opmerkingen van klanten:
Heb je je raam openstaan?
Zit je in een vliegtuig met een raam open?
Sta je op het strand?
Ik heb mijn auto gekocht bij Bochane Arnhem
Eerst verklaarde ze mij voor gek maar nadat Renault Nederland het probleem toegaf gingen
ze serieus aan het werk. Dacht ik.
Vorige week is mijn auto een week bij Bochane Arnhem geweest. Afgelopen vrijdag heb ik hem maar
weer opgehaald. Ze zouden terugbellen................je kent het wel.
De resultaten die ik meekreeg: Mijn nieuwe telefoon (Nokia6500 classic) zou voorzien moeten worden van
de oude software, dan zou het probleem verholpen zijn. ( Ik heb al 5 telefoons geprobeerd, zelfde resultaat).
Natuurlijk bullshit. Ze weten het gewoon niet. Ik ben er wel klaar mee. Nog maar 1,5 jaar en dan geen Renault meer.
Ik moet wel zeggen dat ik een prima vervangende auto meegekregen heb. Een Laguna III hatchback met 30.000 km op de teller. Het display gaf aan dat de auto aan een beurt toe was. Ook kreeg ik de melding dat het inspuitsysteem gecontroleerd moest worden, de snelheidsregelaar (Cruisecontrol) viel uit, uiteraard moest die ook nagekeken worden. Al met al een fijne vervangende auto. Bochane Arnhem: Prima werk! Echt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

is de microfoon niet gewoon naar de haaien? Is het altijd zo geweest?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
monniw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2008 22:00

Bericht door monniw »

Heb ik ook aangegeven maar ze doen er niets mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
monniw
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2008 22:00

Bericht door monniw »

Ja, zo is het al vanaf de aankoop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Tja, ik heb ook niet zown goeie ervaring met Renault Dealers, mijn auto zit in de garantie en er is een speaker kapot. Ik een papiertje tussen de beschermkap gedaan en hem bij de dealer achtergelaten. Na afloop zeiden ze dat ze hem eruit hadden gehaalt maar dat er niets mis mee was. Dus ik het kapje eraf halen, papiertje valt eruit. En sowieso, je kan niet ZIEN of een speaker kapot is dat kan je alleen HOREN.

Als ik jou was zou ik de dealer flink vaak lastig vallen, zodra ze je zat zijn doen ze alles om zo snel mogelijk van je af te zijn, werkte goed voor mij. Als ik daar de dealer instap schieten alle monteurs in hun gereedschapskisten :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RobbertDCI
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2008 12:15

Bericht door RobbertDCI »

Herkenbaar probleem, had ik ook. Oplossing: volume microfoon in en uitgaand op minimaal zetten (1 streepje, te doen via SET). Verder ruimte achter microfoon opvullen met geluidswerend materiaal (makkelijk te doen door eenvoudig de unit van de interieurverlichting achter de microfoon te verwijderen). De ruimte achter de microfoon is hol tot het dak aan toe, zo worden bijgeluiden opgevangen van het dak (rijwind). Nadat je dit gedaan hebt is de kwaliteit van de telefoon heel behoorlijk. Maar feit blijft, microfoon is geen topkwaliteit.

Suc-6
Robbert
Estate 150 pk DCI Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Goeie tip.

Je kan er ook een andere (passieve) microfoon opzetten. Ik heb dezelfde ervaring met een Scenic met Carminat.
Waardeloos, niet te verstaan, en dus gevaarlijk, want je gaat toch de telefoon pakken.

Toch vind ik het opvullen een goeie tip en mooier dan een andere mic er op schroeven.

De dakunit verwijderen gaat (in een Scenic) als volgt, waarschijnlijk ook in een Laguna (Clio heeft ook deze unit).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

robertwebbe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:03

Bericht door robertwebbe »

Inmiddels hebben meerdere mensen (waaronder ik) de ombouw gedaan en het werkt echt geweldig!
Ik heb in het Scenic topic een link geplaatst met foto's die ik heb gemaakt tijdens de ombouw en ook nog een geluidsfile van de voicemail die ik heb ingesproken via de zwanenhals microfoon.

http://www.renaultforum.eu/Forum/viewto ... afb3850173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht