Hallo
Ik heb een Renault Laguna II 1.9 DCI, 120 PK (motorcode F9Q 750) waar ik een open luchtfilter (conus) op wil monteren, echter ik kan nergens zo'n ding vinden.
Voor de Laguna I en en II met een 1.9 DCI, 107PK (motorcode F9Q 718) is dit wel leverbaar (Pipercross).
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is, afgezien van aantallen PK's en of ik dit luchtfilter dan ook op de 120PK zou kunnen monteren.
En mocht dit problemen gaan geven met de motor zelf (een reden waarom het absoluut geen goed idee is om zo'n apparaat te monteren) dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Ik heb namelijk geen zin om een auto naar de schroothoop te helpen doordat ik zo eigenwijs ben een luchtfilter te monteren.
open luchtfilter voor Laguna 2 1.9 DCI (88 Kw)
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Hallo Recce,
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een megane 1.6 16v uit 1999.
Het scheen bij mij dus dat dezelfde 1.6 motor (K4M) ook in o.a. de clio en laguna werd geleverd.
Ik heb dus uiteindelijk de kit van de clio 1.6 16v besteld en die paste perfect.
Misschien is het een mogelijkheid dat dezelfde 1.9 DCI ook in de megane of scenic is geleverd.
Met een motorcode kom je al een heel eind.
Misschien dat iemand anders op het forum je hiermee verder kan helpen.
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een megane 1.6 16v uit 1999.
Het scheen bij mij dus dat dezelfde 1.6 motor (K4M) ook in o.a. de clio en laguna werd geleverd.
Ik heb dus uiteindelijk de kit van de clio 1.6 16v besteld en die paste perfect.
Misschien is het een mogelijkheid dat dezelfde 1.9 DCI ook in de megane of scenic is geleverd.
Met een motorcode kom je al een heel eind.
Misschien dat iemand anders op het forum je hiermee verder kan helpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 aug 2014 21:10
- Actief als: particulier
Ik ben ondertussen zover gevorderd dat ik weet dat de enige reden waarom een open luchtfilter niet gemonteerd zou worden de luchtmassameter zou kunnen zijn. Zodra deze dezelfde aansluiting heeft mag er geen probleem zijn.
In mijn auto zit de 5KW9609 (Siemens-code) en bij de motor waar wel een kit voor is de 5KW9620.
Geen idee of deze heel erg anders zijn, maar dat is de volgende stap. Afgaande van het nummer lijkt het op een nuance verschil en zou de stekker gelijk moeten zijn.
Iemand enig idee?
In mijn auto zit de 5KW9609 (Siemens-code) en bij de motor waar wel een kit voor is de 5KW9620.
Geen idee of deze heel erg anders zijn, maar dat is de volgende stap. Afgaande van het nummer lijkt het op een nuance verschil en zou de stekker gelijk moeten zijn.
Iemand enig idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in