Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ik reed sinds 2003 privé met zakelijke km-vergoeding met een Citroën C8, gevolgd door een......... Citroën C8, gevolgd door een....... Peugeot 807 (die hebben we nu nog, daar wordt niet intensief meer mee gereden, maar doen we niet weg want komt nog regelmatig van pas)
dus ik kijk in dat opzicht al 15 jaar tegen eenzelfde dashboard aan
ik reed ooit tijdelijk met een vorige generatie Megane Grandtour met de 1.5 dCi, en ik was erg opgetogen met dat motortje, zo stil en inderdaad zo zuinig
maar ik presteer met de huidige 508 SW ook (veel) vaker onder de 5L/100km dan erboven, ruim eronder zelfs
Ondanks de franse slag bij de afwerking vind ik de motoren geweldig.
Speel nu regelmatig met de multisence.
Sport als het kan comfort in de stad en eco bij lange ritten.
Four controle ledverlichting spraak sturing adaptive cruise controle auto parkeren allemaal aanwezig
Vooral de 4 wielsturing is toch wel heel prettig in de stad ik sta versteld waar je hem allemaal tussen prakt
Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
Join the club... ik worstel hier al 2 jaar mee. Ze kloppen de dichting achteraan los (scheuren).
5x de deur openen = 10x hard kloppen met de handpalm op de kopse kant om de boel terug weer te doen opschuiven.
Dat is m'n gymnastic geworden. Echt ergerlijk..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
ik zal mogelijk in een ander draadje hier verder gaan - vanmorgen bij een Renault dealer geweest en een zwarte (niet mijn keuze, maar OK) Talisman 1.5 DCi EDC Intense zien staan - vanbinnen toch wel weer meer bij de tijd dan een 508 SW
heb een offerte voor een grijze Intense uit stock, man vallen die Fleet prijzen mee.......... ik heb nog bijna 3.000€ over om aan mijn budget van 25.000€ excl. BTW te komen - zou evt nog een Initiale Paris kunnen kiezen ware het niet dat die niet met de 1.5 DCi wordt geleverd
vanmorgen ook bij Ford (Mondeo) geweest, ook heel mooi aanbod bekomen van een Titanium incl. LED signature verlichting leer panoramadak elektrische achterklep - en dat nog alles onder de 25.000€
die Qual der Wahl (de kwelling van de keuze..........)
enfin mocht de beslissing positief uitvallen voor de Talisman, bericht ik hier daarover en zal me dan fatsoenlijk voorstellen
Rcupra schreef:Iemand ook last van de chromestrips van de deuren die steeds minder op elkaar aansluiten? Lijkt steeds erger te worden. De strip van de voordeur raakt nog net niet de strip aan achterkant.
betreft dit de chrome strips onderaan de vensters die horizontaal verschuiven ?
daar heeft m'n 508 SW ook (een beetje) last van, maar die schuif je vrij gemakkelijk terug op hun plaats, loskomen doen ze niet en ze beschadigen ook niets
PetDig2 schreef:en in welke zin rijdt de Mondeo stukken beter ?
komfortabeler ? (dat is wat mij interesseert, ik geef niets om 'sportief'' rijgedrag)
Voor mij veel stabieler, voelt 'robuuster' aan. Ik vind 'm confortabel maar dat is puur persoonlijk. Bij de Talisman heb ik multisense.
Comfort deint te veel, sport en veels te hard. Maar in sport vind ik het (op lage snelheden) echt tof om mee te rijden op kleine bochtige landwegetjes.
Super wendbaar en strak. Op hoge snelheden (vanaf 100+ of op slechtere wegen vanaf 80+) wat zoekerig, ik krijg maar geen degelijk of veilig gevoel.
Op slechtere wegen is het koetswerk (op Sportmodus na) teveel in beweging (achteraan zijwaarts en volgens de dealer is dat eigen aan de 4control). Maar ik zou zelf gaan rijden
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
* een Talisman 1.5 dCi net nieuw in voorraad (Intense zonder verdere opties behalve metaalkleur, Cassiopeiagrijs) heb m' niet gezien echter wel in een zwarte gezeten in de showroom - 98g CO2, netto fleetprijs 23.000 € dus ruim onder mijn limiet van 25.000
* een Mondeo Titanium 1.5 TDCi met een pàk opties zoals NAVI pack (DAB+, ....... Active Park Assist), LEDER pack met elektrisch instelbare zetels etc, SIGNATURE Pack (dynamic LED adaptief systeem, elektrische kofferklep), elektrisch bedienbaar panoramisch dak, donkergetinte ruiten achteraan - 99g CO2, de fleetprijs lag nog iets boven de 25.000 maar de verkoper zei: 'uw prijs: 24.900 voilà alstublieft'
geen automaat op de Mondeo, maar die handbak schakelt als een mes door de boter, veel lichter dan een 508 SW manueel
gisteren 2 aanbiedingen voor 2x 508 SW - die blijf ik kwalitatief het degelijkst vinden aanvoelen (sluiten van de deuren, maar de Talisman klinkt daar toch nog beter dan de Mondeo, die me wat metaalachtig klinkt - zegt mss niet alles maar je merkt, denk ik, het oudere ontwerp)
moet er nog efkes over slapen - het interieur van de Talisman geeft me vooral in de breedte de ruimste indruk, maar dat kan verbeelding zijn
ah ja zelf rijden zal moeilijker zijn - het zou zo vlot mogelijk moeten gaan - mijn huidige 508 SW zal doorgeschoven worden naar een nieuwe collega en had al aangegeven dat ik voor een nieuwe 508 (enkel nog beschikbaar uit stock) zou gaan - dus het moet uit stock komen en ik moet als het éven kan snel beslissen
Ik ga helemaal mee met je Ghia, me een Ford, welk model dan ook ka je een bochtje nemen en heb je voor de rest een confortabele wagen. Maatje van mij heeft een nieuwe Mondeo, rijdt heerlijk8 Mijn vriendin een C-Max en die doet het ook goed, ik kreeg laatst het verzoek om het iets rustiger te doen toen we van Calais naar huis reden na een bezoekje UK.
Ze hebben gewoon de goeie ingenieurs voor onderstellen.
Ik heb voor het eerst in al die jaren mensen die wagenziek worden achter (zelfs een kotsende hond op m'n geperforreerd leder !)
Ligt niet aan m'n rijstijl maar denk aan de 4control? Moet toegeven was wel een bochtig parcours
Had ik net een heel stuk gepost... is het verdwenen.
@PetDig2: ik heb ook een ruimer gevoel in de Talisman dan in de Mondeo echter in de lengte stelt de Talisman mij wat teleur.
De voetruimte bij de passagier loopt snel omhoog waardoor je al snel met opgetrokken kniën zit. Achterin zit m'n 10maand oud zoontje in z'n maxicosi (binnenkort een stoeltje) maar deze wagen is niet zo ruim alsof de buitenmaten zouden vermoeden. De Mondeo MK4 was zowieso riant voor als achter.
Bij de MK5 is dit naar mijn gevoel ook minder dan de MK4. Maar ach er zijn slechtere binnenruimtes in dit segment (of dat segment erboven).
dat probleem met de omhoog komende vloer rechtsvoor ken ik in zowat extreme vorm van in de C8's en de 807
mijn vrouw hindert dat niet, ze is 1.59m 'hoog' - maar onze 4 zoons waarvan één ruim 1.90m, zaten toen ze volwassen werden niet graag voorin - achterin zat het voor hen comfortabeler tot op de derde zitrij toe (daar staan de 2 stoelen niet strak tegen elkaar)
in de 508 SW daarentegen zit onze langste zoon heel graag rechts voorin, hij kan er zijn benen helemaal strekken (hij rijdt zelf (nog) niet, is geopereerd aan zijn heup L, binnenkort R ook)
en ik heb op mijn werk sinds kort een jonge collega wiens chef ik ben - deze kerel steekt ook een stuk boven mij (1.74m) uit en rijdt vaak met mij mee - hij vindt de 508 SW zelfs ruimer (aandoen) dan de A6 Avant van onze operationeel directeur (ook achterin)
dus bedankt voor deze informatie - was gisteren niet rechts voorin gaan zitten in de Talisman
ik heb een offerte voor een hariagrijze 508 SW Allure met volleder, connected navi met voice ctrl, LED, DAB+ en JBL, EAT6 (echte automaat dus geen dubbele koppeling bak) die komt net boven de 25.000€ maar ook net boven de 105g (108) dus daarvoor zou ik in tweeërlei opzicht iets moeten bijbetalen, de garage wil nog iets doen aan het aankoopbedrag zelf omdat ie bij hen in stock staat
afhankelijk van hoeveel dat is, wordt het die (blijft toch 1ste keus), dan wel de (ondanks geen automaat en ondanks de slechts 16" wielen icm de 1.5 TDCi) extreem goed uitgeruste (volleder ook) Mondeo Titanium
de Peugeot heeft de wat slankere, gedistingeerdere look, het panoramadak is behoorlijk groter dan dat van de Mondeo, maar kan niet open, met EAT6 dus 108g CO², de 17" wielen staan mooi (actuele heeft die ook), 18" of groter is 'overdone'
de Mondeo is technologisch moderner met verkeersborden herkenning, lane assist, dynamic LED, is ook mooi maar achteraan wat 'logger' van model, extra benadrukt door de kleinere 16" wielen, dwingend voor de lage CO² uitstoot (99g), geen automaat maar super licht schakelende handbak
zowel 508 als Mondeo zijn echter 'outdated'
[/OT]
de Talisman: het is nipt (de nieuwste qua look, wel 'automaat' bij slechts 98g CO² en fijn 1.5 dCi blokje, maar tank van slechts 52L, geen panoramadak bij 't stockmodel) en ik weet niet of ik het al aan zou durven, heb er toch in totaal zo'n beetje een 'net niet' gevoel bij
Ik heb sinds vorige week een bizar probleem ... met de telefoon.
Als ik gebeld wordt krijg ik netjes de oproep door, ik neem op ... en geen geluid ... ik hoor niets, en de persoon die me belt hoort mij ook niet.
Als ik zelf bel heb ik hetzelfde probleem ... 'bezig met nummer kiezen' ... 'gesprek begint te lopen ... maar geen geluid aan beide kanten.
Ik heb een Samsung A5 2017 model ... heeft altijd perfect gewerkt, ik heb geen update gedaan van de R-Link recent, en toch ineens problemen.
Heeft iemand dit ook al gehad?
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control
Bij mijn telefoon (iPhone6+) valt alleen af en toe de bluetooth verbinding uit, maar verder weinig issues. Ik had wel het volgende; ik reed keurig op de adaptive cruise control, in een bleek voorjaarszonnetje met 106 kmh over de snelweg, toen er ineens van alles ging piepen. Met de volgende meldingen:
- controleer regelaar
- controleer inspuitsysteem
- controleer stop & start
- controleer luchtverontreiniging
- adaptief remmen uitgeschakeld
Gelukkig bleek het alleen een defecte sensor te zijn bij de inlaat van de turbo. Wel vreemd dat dat kennelijk een invloed heeft op de adaptive cruise control en het stop & start systeem. De garage kon de storing echter eenvoudig en vlot uitlezen. Maar je raadt het al, deze was helaas niet op voorraad bij de dealer. Dus rij ik nu twee dagen in een busje, een Scenic is het geloof ik. Wit met gave stickers van de dealer. Nou ja, morgenmiddag krijg ik de Talisman weer terug.
MarcelP schreef:Bij mijn telefoon (iPhone6+) valt alleen af en toe de bluetooth verbinding uit, maar verder weinig issues. Ik had wel het volgende; ik reed keurig op de adaptive cruise control, in een bleek voorjaarszonnetje met 106 kmh over de snelweg, toen er ineens van alles ging piepen. Met de volgende meldingen:
- controleer regelaar
- controleer inspuitsysteem
- controleer stop & start
- controleer luchtverontreiniging
- adaptief remmen uitgeschakeld
Gelukkig bleek het alleen een defecte sensor te zijn bij de inlaat van de turbo. Wel vreemd dat dat kennelijk een invloed heeft op de adaptive cruise control en het stop & start systeem. De garage kon de storing echter eenvoudig en vlot uitlezen. Maar je raadt het al, deze was helaas niet op voorraad bij de dealer. Dus rij ik nu twee dagen in een busje, een Scenic is het geloof ik. Wit met gave stickers van de dealer. Nou ja, morgenmiddag krijg ik de Talisman weer terug.
Bij welke dealer was dat? vorig week ook bij de dealer geweest. als vervangend vervoer (4 dagen) ook een witte Scenic meegekregen met ook gave stickers erop van de dealer . Ben benieuwd.
Ik rijd sinds november afgelopen jaar een Talisman. Gelukkig herken ik mij niet in de problemen die andere rijders hebben (ik denk met name de eerst geleverde auto's in 2016). De auto bevalt mij werkelijk ontzettend goed. Als ik vandaag een nieuwe auto moet uitzoeken wordt het dezelfde.
Ondanks dat zijn er twee punten van kritiek:
- Stoelmassage
Sinds kort werkt mij stoelmassage bijna niet meer.
Bij aflevering werkte de stoelmassage ca. 10 - 15 minuten waarna deze uitschakelde. Als ik dan nog massage wilde hebben, opnieuw inschakelen, en wederom ca. 10 minuten. (PS, is dat normaal dat deze na 10 minuten uitschakeld? Of moest hij voorheen ook continue doorgaan?)
Momenteel schakel ik de massage in en slaat hij direct of binnen 1 minuut af. Als ik was 'speel' met de electrische lendesteun kan ik het wat verlengen, maar niet zoals het hoort. Ik heb het idee dat de motor het niet aan kan / te licht is en in beveiliging schiet. Hiermee nog niet naar de dealer geweest.
- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.
Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Zitting is in januari vervangen waarna massage weer werkt(e).
Nu enkele maanden verder, maar hetzelfde euvel komt weer op: Massage gaat na ca. 10 minuten vanzelf uit en nadat deze is uitgeschakeld kan ik 'm niet meer activeren. Nu selecteren van "On" gaat hij binnen 5 seconden weer op "Off", zonder dat de massagefunctie wordt geactiveerd.
Als ik na een stop weer ga rijden, werkt de massage weer voor 10 minuten.
Het lijkt wel of de aandrijfmotor na 10 minuten heet loopt, en in een soort van beveiliging schiet.
Zijn er meer met dit probleem?
Ik ben bang dat ik weer naar de garage moet, maar hoe lang zal die het na de reparatie weer volhouden ???
Vandaag terug eens langsgeweest bij de dealer betreffende lawaai van bij de voortrein.
Uiteindelijk worden nu toch de reactiestangen besteld, hopelijk zijn deze aangepast en na 20.000km terug hetzelfde euvel.
Ik ben benieuwd. Ondertussen zijn de carosserienaden best acceptabel aangepast. De verschuivende chromelijsten zullen binnenkort gelijmd worden.
Beetje bij beetje graken we er wel..
Domi1963 schreef:Hier ook, na 10 min. stopt het bij mij ook
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mij stopt deze na 10 minuten dus ook, maar bij aankoop en na reparatie kon ik de massage weer direct activeren.
Momenteel is deze na 10 minuten niet mee te activeren. Zo'n beetje de hele rit niet meer, enkel na een (langere) stop.
Hebben jullie hetzelfde euvel ??
Had het probleem ook totdat complete binnenwerk brak. Nu nergens meer last van na vervanging want ik gebruik het uit voorzorg niet meer... Kan het ook niet kapot gaan...
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Domi1963 schreef:Hier ook, na 10 min. stopt het bij mij ook
Bij mij stopt deze na 10 minuten dus ook, maar bij aankoop en na reparatie kon ik de massage weer direct activeren.
Momenteel is deze na 10 minuten niet mee te activeren. Zo'n beetje de hele rit niet meer, enkel na een (langere) stop.
Hebben jullie hetzelfde euvel ??
Toen ze destijds mijn automaat hebben vervangen hebben ze mijn R-Link 2 volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd en sindsdien werkt mijn massage om de 10 min.
Telkens opnieuw. Het probleem zit in de R-Link en niet in de zetel wat betreft de werking ervan. Er zijn hier natuurlijk mensen waarbij de massage wel kapot is gegaan in de zetel(s). Maar bij mij werkt dat nu zo een beetje als de achterruitverwarming. Deze stopt ook steeds na 10 min. En is weer aktiveerbaar...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Na 6000km met de BMW G31 kan ik zeggen dat die niet het dubbele van de Talisman waard is.
Natuurlijk is die op elk vlak beter, maar perfect? Nee hoor. Uiteraard veeeeeeeel betere zetels, airco en navi, maar die laatste is er toch iets op achteruitgegaan t.o.v. de vorige versie. Ook rammels zijn een pak minder dan bij de Talisman, maar er zitten ook verschillende ritseltjes in.
T.o.v. de Talisman kan je wel deftig bellen en is de radio-ontvangst wel in orde, maar ook hier is de klank achteruitgegaan t.o.v. de E60.
Aan het rijden op zich heeft het bij de Talisman ook nooit gelegen. En aan het uiterlijk ook niet, maar scheef ingepaste deuren en kofferkleppen doen we niet meer aan mee!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
na jaren de Laguna te hebben gehad nu de overstap gemaakt naar de Talisman.
nu vroeg ik mij af iemand weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden of aan kan schaffen.
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring als collega Talismanrijders met opvallend onderhoud. Olie verversen, banden en accu vervangen geloof ik wel. Ook ging het kort na de introductie veel over electronica. Maar wat nou als de volledige koppeling en...
After updating Easylink, my wireless charger stopped working. Could someone assist me? Where can I find this function in DDT4All? Or is it just a coincidence?
Als audiojunky vind ik het bose systeem best leuk klinken.
Heeft voorzichzelf voldoende kracht en klinkt zuiver.
Enkel mis ik het laag enorm. Om die reden wil ik mijn externe subwoofer in de estate leggen.
Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)