Goede banden voor een zoe

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Yongshi
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 feb 2017 17:59
Actief als: particulier

Goede banden voor een zoe

Bericht door Yongshi »

Mijn zoe is toe aan nieuwe banden en ben nu op zoek naar goede 4 seizoenen, scheelt weer omwisselen in de winter.
Nu heeft mijn zoe een maatje 205/45 r17 88 V. Profile.nl komt dan met maar 4 alternatieven, waarvan ik onderstaande er goed uit vind zien.
Moet ik nog letten op bandenspanners ofzo? Voor zover ik weet hebben mijn huidige banden geen spanningsmeters.

https://www.profile.nl/autobanden/klebe ... 45-r17-88v
Nimoto Trendy R - Wit - 3 kWh - bouwjaar 2014 - berijder sinds Jun 2016 (Nickname: 'Nimo')
Zoe Intens Q210 - Zwart - 22 kWh - bouwjaar 2015 - berijder sinds Feb 2017 (Nickname: 'Spock')

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Goede banden voor een zoe

Bericht door PieterZoe »

Hi @Yongshi, dit onderwerp is uitvoerig besproken op het Zoe forum. Zoek binnen het Zoe-subforum even naar 'banden' en naar 'TMPS'. Je zult veel info naar je gading vinden over zowel bandenkeuze als het gebruik van bandenspanningsmeter (TMPS)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yongshi
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 feb 2017 17:59
Actief als: particulier

Re: Goede banden voor een zoe

Bericht door Yongshi »

Dankje, ga even rondneuzen :)
Nimoto Trendy R - Wit - 3 kWh - bouwjaar 2014 - berijder sinds Jun 2016 (Nickname: 'Nimo')
Zoe Intens Q210 - Zwart - 22 kWh - bouwjaar 2015 - berijder sinds Feb 2017 (Nickname: 'Spock')

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pjedr
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2017 17:18
Actief als: particulier

Re: Goede banden voor een zoe

Bericht door Pjedr »

Ik heb gelijk bij aankoop 4 seizoenen banden laten monteren: Bevallen prima, hoewel ze wel honderden kleine steentjes opeten, ook geschikt als winterband door het 3 mountains peak logo.

Michelin CROSSCLIMATE+
De Michelin CrossClimate+ is een doorontwikkeling van de revolutionaire Crossclimate 4-seizoenenband. De belangrijkste verbetering ten opzichte van zijn voorganger is de rubbersamenstelling. Dankzij de vernieuwde samenstelling slijt de band minder hard en gaat dus langer mee. Wat onveranderd is gebleven is dat deze band het hele jaar door uitzonderlijke prestaties levert. Het is een all season band met een unieke combinatie van zomer- en wintertechnologieën! Met het verkrijgen van het sneeuwvloksymbool is de CrossClimate+ ook zeer geschikt voor winterse omstandigheden. Met deze markering mag de Crossclimate+ in Duitsland ook na 1 januari 2018 als winterband ingezet worden.
De Michelin CrossClimate+ is een goede keuze als:

je nu het gehele jaar op zomerbanden of winterbanden rijdt, omdat je niet ieder seizoen je banden wilt wisselen
je je geen zorgen wilt maken om je autobanden bij zowel zomerse, winterse als regenachtig weer
je nu op all season banden rijdt is de Michelin CrossClimate een bijzonder geschikt alternatief
3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) markering verplicht is

Een revolutionaire band, veilig in álle seizoenen
Dankzij de unieke combinatie van zomer- en wintertechnologieën geeft de CrossClimate+ veiligheid bij álle weersomstandigheden. Zónder in te leveren op zomerse of winterse specialiteit. De Michelin CrossClimate+ is dus de perfecte all season band, geschikt voor zomer én winter!
Over de Michelin CrossClimate+
Na een ontwikkelperiode van 4 jaar, is Michelin erin geslaagd om een revolutionaire all seasonband te ontwikkelen met uitstekende zomerse en winterse eigenschappen. Naast dat de band zeer goed remt op droog en nat wegdek, is de band goedgekeurd als winterband en daarbij voorzien van de 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake) classificatie. De CrossClimate+ is daarmee goedgekeurd als winterband in onder andere Duitsland, waar winterbanden verplicht zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht