Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door RudyH »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Gertjan, heb daar regelmatig geladen en nooit problemen gehad. Dat is toch de lader bij Dominos pizza?

Zal binnenkort eens testen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door GertjanVB »

Ik weet niet wat er nu in zit, maar Google Maps zegt een Tulip In. Van de snelweg af richting Toverland aan je rechterhand.
Tot op heden had ik daar ook nooit problemen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door RudyH »

Dat is idd dominos pizza in een hotel. Kom daar regelmatig. Zal binnenkort eens testen. Je hoort het wel.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door RudyH »

Vandaag even getest.
Geladen tot 80% en Geen problemen ondervonden.

AfbeeldingAfbeelding
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door GertjanVB »

OK, Rudy bedankt! Op de terugweg ga ik het wellicht nog eens proberen.

Iemand nog eens bij de Aldi in Tilburg geweest? Laatste keer dat ik er was deed hij het niet. Was kort tegen sluitingstijd, mogelijk was hij al uitgezet.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

Ja, een paar keer rond 20:00. Geen problemen, gewoon volle bak 43kW in 35 minuten weer helemaal vol.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Smarti48
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2017 18:12
Actief als: particulier
Locatie: Drunen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Smarti48 »

Ook wij hebben regelmatig problemen bij de Allego laadpalen, die via SMOOV betaald moeten worden. Normaliter werken deze palen goed als ik de TNM-pas(sleutelhanger) gebruik. Moet het echter via de SMOOV-app, die wij overigens erg onhandig vinden, dan gaat het meestal mis en hebben we telefonische ondersteuning nodig. Bijv. in de onderstaande 2 situaties:
* 18 juli 2017 Sevenum (Tulip Inn). De TNM-pas werd niet herkend. De SMOOV-app gaf de AC-lader niet aan. Ook de operator kreeg het handmatig niet voorelkaar om het laden te starten.
* 19 aug 2017 Hendrik Ido Ambacht (Sophiastraat): Deze laadpaal gebruiken wij regelmatig omdat mijn zuster daar in de buurt woont. Maar deze keer geen TNM-pas bij ons (Huurauto wegens TCU-problemen eigen ZOE).
1. de TNM-app kende de laadpaal niet.
2. Dus dan maar de SMOOV-app. Het laden lukte wel en de Zoe was korte tijd volledig geladen
3. Echter, misschien omdat het laden al (automatisch) was beëindigd, konden we via de APP niet op stop klikken en... kregen we dus de stekker er niet uit. Pas na interventie van de operator lukte dit.
Zoe Q210 intense, maart 2016 - jan 2018 batterijwissel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Jopie66 »

Beste mensen. Ben trotse bezitter van een Zoe R 90 Bose sinds 2 weken en 1 dag:)
Sinds gisteren ook laadpaal thuis met dank aan OpDeZon.
Ik ben erg tevreden over de auto en hebben er al een fijne vakantie opzitten.
Nu ben ik binnen Nederland al een aantal keten voor onaangename verassingen komen te staan.
Dit betreft dan de gevolgen van een onjuist aangegeven laadsnelheid op de app van NewMotion. OP nogal laadpalen staat de laadsnelheid onjuist. Namelijk 22 kw waar dat in feite 11 kw is. Hierdoor kwam ik enkele keren in de problmen.
Nu ben ik alweer wat wijzer geworden en hou als juiste bron Chargemap aan maar vervelend is het wel. Een voorbeeld:

Molenkampspark 2 , 7607 LE, Almelo
1 Availablemax. power 22 kWprice per kWh € 0.35+
Pricing details:

Start (once) € 0.60
Volume (/kWh) € 0.35
Access hours:

Monday - Sunday Open
Details:

Operator: EVnetNL


Is dit probleem bekend??
Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Op Chargemap staat het juist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

GertjanVB schreef:OK, Rudy bedankt! Op de terugweg ga ik het wellicht nog eens proberen.

Iemand nog eens bij de Aldi in Tilburg geweest? Laatste keer dat ik er was deed hij het niet. Was kort tegen sluitingstijd, mogelijk was hij al uitgezet.
Lidl bedoel je neem ik aan?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door GertjanVB »

Lidl Tilburg Reeshof idd. Excuses aan Lidl.
IMG_1013.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

Heb je TNM al gemailed of gebeld? en zo ja, wat zeiden ze?

Ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt, dat Op My.Thenewmotion.com het meerendeel als 22kW vermeld wordt waarbij dit slechts 11 is. Je moet gewoon elke keer via 'report an issue' melden dat de snelheid niet correct is.
Het lijkt erop dat ze 22 als default waarde hebben gepakt ipv 11.

Overigens als je EVNet ziet, ga er dan maar vanuit dat het 11 is en géén 22. En druk gelijk op die 'report issue' knop.

Voor betrouwbare 22/43 laadpunten kan je het beste http://www.ac-lader.nl pakken.

Op Chargemap is het meerendeel door "echte" mensen gevuld. Is vaak betrouwbaarder dan die oplaadpalen.nl database.
Jopie66 schreef:Beste mensen. Ben trotse bezitter van een Zoe R 90 Bose sinds 2 weken en 1 dag:)
Sinds gisteren ook laadpaal thuis met dank aan OpDeZon.
Ik ben erg tevreden over de auto en hebben er al een fijne vakantie opzitten.
Nu ben ik binnen Nederland al een aantal keten voor onaangename verassingen komen te staan.
Dit betreft dan de gevolgen van een onjuist aangegeven laadsnelheid op de app van NewMotion. OP nogal laadpalen staat de laadsnelheid onjuist. Namelijk 22 kw waar dat in feite 11 kw is. Hierdoor kwam ik enkele keren in de problmen.
Nu ben ik alweer wat wijzer geworden en hou als juiste bron Chargemap aan maar vervelend is het wel. Een voorbeeld:

Molenkampspark 2 , 7607 LE, Almelo
1 Availablemax. power 22 kWprice per kWh € 0.35+
Pricing details:

Start (once) € 0.60
Volume (/kWh) € 0.35
Access hours:

Monday - Sunday Open
Details:

Operator: EVnetNL


Is dit probleem bekend??
Ik heb het meerdere keren meegemaakt. Op Chargemap staat het juist.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Kleine toevoeging voor de wellicht nog iets "minder ervarener lader". Sommige palen zijn zoals dat heet load balanced. Dat betekent (iets te simpel uitgelegd, maar goed) dat als je met zijn tweeën laadt ieder (bv) 11 kW krijgt, en als je in je eentje bij die dubbele paal laadt 22 kW. Bij mijn beste weten zijn alle Ecotaps load balanced, maar daarmee bedoel ik niet dat alleen de Ecotaps load balanced zijn.

Als ik een aanvulling doe op Chargemap zet ik het er altijd bij.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aveoz »

Afgelopen weekend problemem ondervonden met opladen van m'n Zoe in Amsterdam, wat vrij vervelend was omdat ik een retourtje Amsterdam-Groningen gepland had:

- Adres: o.a. Hunzestraat en President Kennedylaan, Amsterdam (Rivierenbuurt)
- Melding dashboard Zoe: rood dashboard (geen foto gemaakt dus weet niet meer wat er op stond)
- Melding voorkant Zoe: rode led in de neus
- Storing laadpaal: rode ring
- Laadpaalprovider: Heijmans|Nuon
- Pas: TheNewMotion
- Auto: Renault ZOE ZEN Q210 (December 2013) met de meest recente BCB firmware. De firmware is vorige week door Renault Terwolde Groningen (overigens geweldige service!) geupdate omdat ik niet kon laden bij een aantal Allego laadpalen hier in Groningen. Laadt sindsdien probleemloos bij alle laadpunten (Allego, Fastned, Ev-box, TNM, etc.), behalve dus deze in Amsterdam.

Op de laadpalen zelf staat "Amsterdam Elektrisch". Heb meerdere laadpalen in de buurt geprobeerd (allemaal van het zelfde type), allemaal hetzelfde probleem. Er stonden wel andere auto's zoals een E-Golf en een Smart te laden, dus ze doen het vermoedelijk wel (Mogelijk een aardfout? Heb nog geen storingscodes (ofwel DTCs) uitgelezen met CanZe)

Heb gebeld met het storingsnummer van Amsterdam Elektrisch, bericht gekregen per SMS dat ze er naar zouden kijken, maar nog niks gehoord.

Foto's:
IMG_3996.jpg
IMG_3989.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

@aveoz: Heb je de "regendans™ uitgevoerd voor je de volgende probeerde, lees minuut of zes afgesloten met rust laten. Dit is echt essentieel na een "Accu opladen onmogelijk".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aveoz »

@zoe2goe Dank voor je reactie! Ik heb het op vrijdag avond 2x geprobeerd met < 5 minuten er tussen aan dezelfde laadpaal, toennog een andere laadpaal geprobeerd, zelfde effect. De ochtend erop nog een keer aan hetzelfde soort laadpaal aan het einde van de straat, wederom hetzelfde. Telt dat ook als "de regendans"? :D Ik zal vanavond even de auto uitlezen met CanZe om te kijken of er nog foutmeldingen in de computer staan (had dit eigenlijk meteen moeten doen bedenk ik me nu).
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Telt ZEKER als regendans. Dus ik moet nu "passen" :-(
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aveoz »

Bijgaande de DTCs (Diagnostic Trouble Codes) uit de BCB (Battery Controller Box). Ale andere computers hebben geen storingen. De BCB heeft afgelopen donderdag een firmware upgrade gekregen van de Renault garage, dus toen zijn (neem ik aan) de foutcodes gereset. Dit is dus van een aantal keer laden (ongeveer 6 keer).

Toegegeven, het is een hele lijst, en om heel eerlijk te zijn snap ik er geen hout van (ik zit in de IT en ben een redelijk ervaren electronica hobbyist).

Weet iemand hoe ik hier meer informatie uit kan halen? Het zou super nuttig zijn als ik al wist wanneer welke foutcode opgetreden is :-D

Code: Selecteer alles

Query Battery Connection Box[BCB] (Renault ID:2093)


Sending initialisation sequence


ELM initialization ... 


Sending start tester session sequence

Initialisation [793.7e01.0]

Initialisation [793.5081.0]

Initialisation [793.50c0.0]


Sending start DTCs sequence


*** DTC067024 (P07024) ***
Neutral current sensor
signal stuck high
Flags:tstNtCpl

*** DTC060276 (P00276) ***
Charging stop
wrong mounting position
Flags:tstNtCpl

*** DTC061323 (P01323) ***
Charge yield
signal stuck low
Flags:tstNtCpl

*** DTC0620FB (P020FB) ***
CPU temperature
-
Flags:tstNtCpl

*** DTC062098 (P02098) ***
CPU temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl

*** DTC063001 (P03001) ***
Electronic power driver
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC0631FB (P031FB) ***
Electronic power driver temperature
-
Flags:tstNtCpl

*** DTC063198 (P03198) ***
Electronic power driver temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl

*** DTC043D01 (P03D01) ***
Air conditionned Interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043601 (P03601) ***
Junction box hood interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043701 (P03701) ***
HV Battery interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043801 (P03801) ***
Mains plug interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043901 (P03901) ***
PEB interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043A01 (P03A01) ***
PEB neutral interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC043E01 (P03E01) ***
PTC interlock
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC061163 (P01163) ***
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl

*** DTC0645FD (P045FD) ***
Mains phase mono current
Drift low
Flags:tstNtCpl

*** DTC064619 (P04619) ***
Mains current regulation
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC0646F5 (P046F5) ***
Mains current regulation
Negative Loop Error
Flags:tstNtCpl

*** DTC0646F6 (P046F6) ***
Mains current regulation
Positive Loop Error
Flags:tstNtCpl

*** DTC064701 (P04701) ***
Mains locking input line
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC064063 (P04063) ***
Mains identification
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl

*** DTC064A38 (P04A38) ***
Mains phase 1 voltage sensor
signal frequency incorrect
Flags:tstNtCpl

*** DTC064DFD (P04DFD) ***
Mains mono phased voltage sensors
Drift low
Flags:tstNtCpl

*** DTC064994 (P04994) ***
Mains phases voltage
unexpected operation
Flags:tstNtCpl

*** DTC030487 (P00487) ***
missing message
Flags:tstNtCpl

*** DTC061263 (P01263) ***
S2 relay control
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl

*** DTC062217 (P02217) ***
CPU Temperature sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC067019 (P07019) ***
Neutral current sensor
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC067017 (P07017) ***
Neutral current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC067016 (P07016) ***
Neutral current sensor
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC063217 (P03217) ***
Electronic power driver temperature sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC065E17 (P05E17) ***
Mains phase 1 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC065F17 (P05F17) ***
Mains phase 2 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC066017 (P06017) ***
Mains phase 3 current sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC066117 (P06117) ***
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC066116 (P06116) ***
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC046617 (P06617) ***
Cooling Temperature Sensor
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC046FFB (P06FFB) ***
Cooling temperature
-
Flags:tstNtCpl

*** DTC046F98 (P06F98) ***
Cooling temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl

*** DTC046664 (P06664) ***
Cooling Temperature Sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC062541 (P02541) ***
SPI communication
general checksum failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC062587 (P02587) ***
SPI communication
missing message
Flags:tstNtCpl

*** DTC043C11 (P03C11) ***
Relay box interlock
circuit short to ground
Flags:tstNtCpl

*** DTC043C12 (P03C12) ***
Relay box interlock
circuit short to battery
Flags:tstNtCpl

*** DTC043C49 (P03C49) ***
Relay box interlock
internal electronic failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC066277 (P06277) ***
Mains locking motor command
commanded position not reachable
Flags:tstNtCpl

*** DTC066216 (P06216) ***
Mains locking motor command
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC062401 (P02401) ***
General Electrical Failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC062321 (P02321) ***
Internal power supply voltage (+5V)
signal amplitude < minimum
Flags:tstNtCpl

*** DTC062322 (P02322) ***
Internal power supply voltage (+5V)
signal amplitude > maximum
Flags:tstNtCpl

*** DTC066319 (P06319) ***
Mains ground
circuit current above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC066313 (P06313) ***
Mains ground
circuit open
Flags:tstNtCpl

*** DTC06641E (P0641E) ***
Capacity module
circuit resistance out of range
Flags:tstNtCpl

*** DTC066263 (P06263) ***
Mains locking motor command
circuit / component protection time-out
Flags:tstNtCpl

*** DTC068017 (P08017) ***
Blue Led
circuit voltage above threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC068116 (P08116) ***
Red Led
circuit voltage below threshold
Flags:tstNtCpl

*** DTC066764 (P06764) ***
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC064029 (P04029) ***
Mains identification
signal signal invalid
Flags:tstNtCpl

*** DTC066564 (P06564) ***
Mains phase current sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC066664 (P06664) ***
Mains phase voltage sensor
signal plausibility failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC061324 (P01324) ***
Charge yield
signal stuck high
Flags:tstNtCpl

*** DTC066AFB (P06AFB) ***
Input filter temperature
-
Flags:tstNtCpl

*** DTC066A98 (P06A98) ***
Input filter temperature
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl

*** DTC06211C (P0211C) ***
Electronic card voltage supply
circuit voltage out of range
Flags:tstNtCpl

*** DTC066B49 (P06B49) ***
Input filter i
internal electronic failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC066C73 (P06C73) ***
Mains neutral/phase3
actuator stuck closed
Flags:tstNtCpl

*** DTC066931 (P06931) ***
Mains communication line
no signal
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear

*** DTC066936 (P06936) ***
Mains communication line
signal frequency too low
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear

*** DTC062721 (P02721) ***
Driver Flyback
signal amplitude < minimum
Flags:tstNtCpl

*** DTC062722 (P02722) ***
Driver Flyback
signal amplitude > maximum
Flags:tstNtCpl

*** DTC0654FB (P054FB) ***
-
Flags:tstNtCpl

*** DTC065498 (P05498) ***
component or system over temperature
Flags:tstNtCpl

*** DTC06A087 (P0A087) ***
missing message
Flags:tstNtCpl

*** DTC066796 (P06796) ***
component internal failure
Flags:tstNtCpl

*** DTC066931 (P06931) ***
Mains communication line
no signal
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear

*** DTC066936 (P06936) ***
Mains communication line
signal frequency too low
Flags:confirmedDtc, faildSinceClear
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

@aveoz,
Aangezien andere auto's er wel kunnen laden, zou het inderdaad kunnen dat de aardweerstand te hoog is (Kan komen als het een aantal dagen niet geregend heeft), of dat de startstroom in de laadpalen te laag staat ingesteld. Bij 3 fasen laden moet de ZOE minimaal 12,5A (zeg maar 13A) aangeboden krijgen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Ik meen dat een (voor de ZOE) te laag ingestelde maximaal toegestane laadstroom geen rode neus geeft, maar gewoon niet laadt. Ik ben hier echter niet 100% zeker van.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

zoe2goe schreef:Ik meen dat een (voor de ZOE) te laag ingestelde maximaal toegestane laadstroom geen rode neus geeft, maar gewoon niet laadt. Ik ben hier echter niet 100% zeker van.
Dat klopt, mits in de Zoe een van de recente software versies voor de Zoe-lader is geïnstalleerd. Hierbij geeft de Zoe geen storing meer bij te lage laadstroom, maar ‘wacht’ ze geduldig tot de laadstroom omhoog gaat.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

In de TNM app zijn in mijn woonplaats plots alle publieke 11kW laadpalen gedegradeerd naar 3,7kW varianten. Ik weet niet wat ze daar allemaal aan het doen zijn maar er klopt geen biet meer van.

Die Amsterdam Elektrisch Nuon/Heijmans/EVbox palen in Amsterdam heb ik ook veel problemen mee gehad een half jaar geleden.

Toen was het verhaal vanuit Nuon dat ze daar in bepaalde wijken V2G aan het testen zijn op die palen. Elke dag blijven bellen is de enige remedie, Nuon en Heijmans zijn nogal hardnekkig in het niet oplossen van je storingsmelding.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aveoz »

@hachy Ik heb ook een aantal palen hier in Groningen en elders gezien die volgens TNM 3,7kW zijn maar in werkelijkheid 11 of zelfs 22 kW! Heb ze allemaal gemeld maar nog niks ontvangen... Gaat idd lekker daar (wellicht vanwege de acquisitie door Shell?)

Wat betreft de NUON/Heijmans palen in Amsterdam, heb je die ooit aan de praat gekregen?
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Zou best kunnen dat Shell achter die verdwazing zit van de oplaadpalen.

Want voor benzine en/of dieselolie moeten ICE-kar rijders ALTIJD naar een pompstation.
Dat is dus ALTIJD business voor die pompstations.
Van Shell c.s..

Bovendien tanken ICE-kar rijders ook nog eens ONDERWEG.
Dus dat moet vooral SNEL.

Maar EV-rijders laden op als ze hun voertuig niet nodig hebben (95% van de tijd)
Dat doen ze dan bij voorkeur bij een paal in de buurt.

Vroeger waren die palen 3,7 kW en dus niet zo snel.
De niet-EV-rijders klagen dan ook steen en been over dat langzame gedoe.
En ze worden heel vrolijk van heel snelle oplaadpalen onderweg (bij een pompstation).

Maar alle openbare oplaadpalen zijn ondertussen 3 x (of zelfs 6 x) zo snel geworden.
En er komen oplaadpleinen waar een hele boel EV-s automatisch na elkaar opgeladen kunnen worden.
Allemaal op of in de buurt van de PLAATS VAN BESTEMMING.

Kortom: heel veel EV's komen gewoon NOOIT meer bij een pompstation.

En dus NOOIT meer bij Shell c.s..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

aveoz schreef:@hachy Ik heb ook een aantal palen hier in Groningen en elders gezien die volgens TNM 3,7kW zijn maar in werkelijkheid 11 of zelfs 22 kW! Heb ze allemaal gemeld maar nog niks ontvangen... Gaat idd lekker daar (wellicht vanwege de acquisitie door Shell?)

Wat betreft de NUON/Heijmans palen in Amsterdam, heb je die ooit aan de praat gekregen?
Ik zal TNM eens mailen. Zijn er nog meer mensen die in hun woonplaats ineens alle 11kW’s als 3,7kW zien?

Ja die Nuon paal begon het uiteindelijk te doen, pas toen de andere aangesloten auto loskoppelde. Bij mij had het dus te maken met dat ik alleen aan de laadpaal gekoppeld moest zijn.

Ik kom niet zo vaak in Amsterdam dus het laatste half jaar niet meer getest.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door PieterZoe »

- Ik laad dagelijks in Amsterdam bij vele oplaadpunten. Die zijn allemaal Nuon gebrand (en EV-box laadpaaltechnologie). Ik heb er nooit problemen. Ook de aardingsgevoeligheid van de Zoe is inmiddels bekend bij de installateurs en die houden daar ook zo goed mogelijk rekening mee. De gemeente Amsterdam weet dat de Zoe een van de meestgebruikte EV's is in de stad en stuurt (binnen haar mogeljkheden) op toegangkelijkheid van haar oplaadinfra voor deze (en andere) EV(s).

Als je problemen hebt met deze laadpunten zou het aan je BCB kunnen liggen. In het verleden heb ik daar ook problemen mee ervaren. Sinds de BCB is vervangen zijn alle laadproblemen in Amsterdam (en daarbuiten) verleden tijd

- Wat betreft Shell en TNM: het is volstrekt onwaarschijnlijk dat Shell enige invoed heeft of wil hebben op de vermelding van laadpunten in de TNM-app. De Amsterdamse laadpunten staan overigens nog gewoon keurig als 11kw vermeld in TNMapp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Ik woon tegenwoordig in Delft, Slauerhofflaan 17, 2624JV.

Voor mijn deur staat een openbare oplaadpaal van 11 kW.
Daar laad ik wekelijks probleemloos op.

Ik laad altijd op op via Plugsurfing.

Op de kaart van Plugsurfing was 'mijn' oplaadpaal NIET zichtbaar.

Vandaag ontdekte ik dat dat kwam door de instelling van mijn filter (Zoë, minstens 11kW)

Na wijziging van mijn filter (Zoë, minstens 3kW) werd 'mijn' oplaadpaal WEL zichtbaar, maar ROOD.
Klicken op de paal leerde: 2 outlets, BEIDE BEZET.

Kijk ik (ter controle) uit mijn keukenraam: oplaadpaal HELEMAAL VRIJ.


'Mijn' paal is op 10 november 2017 geplaatst door Engie op mijn verzoek.
Op de website van Engie staat dat een paal voor hen economisch rendabel is bij een productie van 2000 kWh/jaar.
Als een paal (veel) minder produceert, dan bestaat de kans dat die paal weer wordt weggehaald en elders geplaatst.

Ik neem zelf (sinds ik hier woon) nog maar 500 kWh/jaar af. (Maar zodra ik mijn ruilaccu heb ga ik weer (veel) meer rijden).
Bij de paal is 1 (één) parkeerplaats gereserveerd, rechts van de paal.

Zelf sta ik meestal op een van de drie NIET GERESERVEERDE PARKEERPLAATSEN, links van de paal,
opdat gasten in de buurt zo veel mogelijk gebruik kunnen maken van 'mijn' paal,
en de productie van die paal wat meer wordt dan die schamele paar kWh's die ik (voorlopig) afneem.

Maar wie zit dat :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: te verzieken met NEP-informatie (3 kW en beide outlets bezet) ?????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

Rustig Luc, rustig :wink:
Heb je al contact gehad met Engie en/of Plugsurfing?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Ik heb gisteren per e-mail gevraagd bij Plugsurfing hoe dit allemaal kan
en ze beloven spoedig antwoord.

Met Engie heb ik zo nu en dan zeer plezierig contact
en ze lossen eventuele problemen altijd heel soepel op.

Maar sinds Shell TNM heeft opgekocht
gebeuren er hele gekke dingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Bij mij in Zutphen staat alles in de TNM app zoals het moet staan: 11kW = 11kW, 22kW = 22kW en 3,7kW = 3,7kW.

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 9
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Hachy »

Ik krijg de indruk dat het uit de oplaadpalen.nl database komt. Ik zie het in meerdere apps fout gaan in mijn woonplaats.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Jopie66 »

MartijnEV schreef:Bij mij in Zutphen staat alles in de TNM app zoals het moet staan: 11kW = 11kW, 22kW = 22kW en 3,7kW = 3,7kW.

Afbeelding
Hoi Martijn,

Ik ben er een tijdje niet geweest. Maar de laadpalen aan het Runneboom (Warnsveld) en aan de Houtwal staan aangegeven als 22 kw. De laatste keer dat ik daar was (eind vorig jaar) leverde deze palen slechts 11 kw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

17-mei-2017 heb ik geladen in Diemen (bij Amsterdam). Daar staat een EVBOX met een extra kastje van Liander en de tekst Smart-charging. Nadat ik de kabel had aangesloten en mijn pasje erlangs gehaald werd de led-ring blauw, ten teken dat het laden is gestart. Maar afgezien van een relais in de paal dat heel af en toe een keer klikte werd er niet geladen. De ZOE gaaf geen foutmelding en in de display stond: [Resterende tijd ---]. Dus ik bel het telnr op de paal van EVBOX. Ze vertelden mij dat het een smart-charging-paal is, en dat het even kan duren voordat het laden daadwerkelijk begint. Ok prima. Maar na een uur zag ik via de App dat er nog steeds niks in de batterij was gekomen. Dus ik bel weer. Omdat ik zelf niet bij de paal was, hebben ze nu het laden op afstand even gestopt en gestart (alsof mijn pasje er 2x langs werd gehaald). Daarna is het laden wel begonnen.
Zie hier de grafiek:
Smart charging Amsterdam.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Dit klinkt kij bekend als het ‘te lage startstroom’ probleem. EV-Box zou dit kunnen oplossen door een software update / setting-aanpassing.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

Ja, iets (waarschijnlijk de minimale stroom) moet er anders zijn geweest nadat ik de 2e keer belde, want toen werkte het laden goed.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Onlangs proberen te laden bij van der Valk te Hoorn, alwaar een ANWB lader staat met dubbele aansluiting. Auto weigert daar gewoon te laden ondanks enkele pogingen en de "regendans" van enkele minuten. Constant een rode neus was het resultaat. Met onze Q90 ZE40 is actieradius nooit zo'n probleem en al helemaal niet met deze temperaturen van boven de 20 graden natuurlijk. De oplossing van een goed Fastned station is altijd dichtbij en dus even 6km verder gereden naar station Broerdijk waar het laden vanzelfsprekend van een leien dakje ging. Even een kwartiertje laden en hoppa, de baan weer op.
PS.: naast mij stond overigens een Ioniq probleemloos te laden aan de ANWB lader.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

De "kleine" laders van de ANWB zijn EVBoxen en hoewel de meningen daarover in dit forum verschillen is de mijne: beter maar mijden. Geen slecht ding, maar ze worden zeer ZOE-onvriendelijk ingesteld. Of die specifieke paal een EV binnenwerk heeft weet ik natuurlijk niet. Kan ook gewoon een installatiefout zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht