remdruk valt weg.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
groentje
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:17

remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Na een noodstop viel de remdruk weg.
Hoofdremcillinder vervangen, systeem ontlucht, rempedaal voelt hard aan. Tijdens proefrit valt remdruk weer weg.
Na meerdere malen het systeem te heben ontlucht (ook met remontluchtingstank) en het monteren van weer een nieuwe hoofdremcil. is het nog steeds niet goed.
Vorige week probleemloze rit gehad, vandaag zakte het pedaal weer bijna naar de bodem. Alleen helemaal onderin nog wat remwerking. Na een aantal keren pompen komt het pedaal weer hoger te zitten. Het kan zijn dat hij daarna goed blijft, maar de druk kan ook zo maar weer wegvallen.
Het valt op dat als de druk goed is en ik niet ga rijden, dat de druk dan goed blijft.
Dit is de derde nieuwe hoofdremcillinder, vrije slag is goed, remdrukbegrenzer is nieuw, leidingen en slangen zin nieuw. Ik kan het niet beredeneren, maar kan het zijn dat een v.d. remklauwen niet goed is?
Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: remdruk valt weg.

Bericht door de mon »

Die onderdrukpot fit/lekt. Zelf meegemaakt in Frankrijk. Was wel een diesel die bij lang remmen minder en minder remkracht had.
Ik heb ook eens een defekte remslang gehad. Een spook in je auto. Tot ik met beide voeten op de rempedaal ging staan en met draaiende motor voor extra druk. Dus je bent al kwaad dan en dan pas sprong zo'n remslang. En er was niks te zien.
Maar heeft je auto geen lastafhankelijke remdrukregelaar(1 a 2) achteraan op de achteras ?
Zie het na, teveel speling op remschoenen tov remtrommel is ook een mogelijkheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
groentje
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:17

Re: remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Hallo de mon,

Bedankt voor je reactie.
De r 8 heeft geen onderdrukpot , geen lastafhankelijke remdrukregelaar en teveel speling tussen remschoen en trommel is het ook niet, omdat de auto rondom voorzien is van schijfremmen. (dus zelfstellend)
De remdrukbegrenzer is al vernieuwd en ik heb geen lekkage van remvloeistof....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: remdruk valt weg.

Bericht door de mon »

Veel is er dan niet over, remslangen&klauwen: klauwen reviseren . Die o- ringen worden hard.
Remolie die hygroscopisch is kan ook wat doen roesten. En dan verlaagt ook je kookpunt van de remolie=>pedaal zakt weg.
Had die oorspronkelijk 4 schijfremmen? -Bij remtrommels achter blijft er steeds een kleine restdruk op achteraan=>de cupjes in de wielremcilinders blijven dan opgespannen staan zodat ze niet gaan lekken-bij veranderen naar remschijven kan die restdruk steeds lichtjes doen remmen wat ook je remolie doet koken.(is het wel de juiste masterpomp(restdruk) voor 4 schijven)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
groentje
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:17

Re: remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Ja, de r8 heeft standaard rondom schijfremmen, en aan kokende remvloeistof kan het niet liggen omdat de druk soms al minder wordt na 100 m. rijden. En bovendien heb ik al zoveel (uiteraard nieuwe)l vloeistof bijgevuld tijdens het ontluchten......
Ik heb de remklauwen weggebracht om te laten reviseren. Als het meezit zijn ze over een week of twee klaar.
Ik kan me niet voorstellen dat daar de oorzaak in zit, maar kwaad kan het niet. Ze zijn tenslotte ook ruim 50 jaar oud....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: remdruk valt weg.

Bericht door WillemS »

Ik vermoed inwendige lekkage van de hoofdremcilinder, is deze wel goed afgesteld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
groentje
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:17

Re: remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Inwendige lekkage lijkt logisch, maar na drie nieuwe \ revisie cilinders kan ik dat nu wel uitsluiten lijkt me.
De afstelling is goed, d.w.z. de cilinder komt helemaal terug in de beginstand zodat het compensatiegaatje open is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht