remdruk valt weg.

Plaats reactie

Topic author
groentje
Lid
Lid

remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Na een noodstop viel de remdruk weg.
Hoofdremcillinder vervangen, systeem ontlucht, rempedaal voelt hard aan. Tijdens proefrit valt remdruk weer weg.
Na meerdere malen het systeem te heben ontlucht (ook met remontluchtingstank) en het monteren van weer een nieuwe hoofdremcil. is het nog steeds niet goed.
Vorige week probleemloze rit gehad, vandaag zakte het pedaal weer bijna naar de bodem. Alleen helemaal onderin nog wat remwerking. Na een aantal keren pompen komt het pedaal weer hoger te zitten. Het kan zijn dat hij daarna goed blijft, maar de druk kan ook zo maar weer wegvallen.
Het valt op dat als de druk goed is en ik niet ga rijden, dat de druk dan goed blijft.
Dit is de derde nieuwe hoofdremcillinder, vrije slag is goed, remdrukbegrenzer is nieuw, leidingen en slangen zin nieuw. Ik kan het niet beredeneren, maar kan het zijn dat een v.d. remklauwen niet goed is?
Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid
Actief als: particulier

Re: remdruk valt weg.

Bericht door de mon »

Die onderdrukpot fit/lekt. Zelf meegemaakt in Frankrijk. Was wel een diesel die bij lang remmen minder en minder remkracht had.
Ik heb ook eens een defekte remslang gehad. Een spook in je auto. Tot ik met beide voeten op de rempedaal ging staan en met draaiende motor voor extra druk. Dus je bent al kwaad dan en dan pas sprong zo'n remslang. En er was niks te zien.
Maar heeft je auto geen lastafhankelijke remdrukregelaar(1 a 2) achteraan op de achteras ?
Zie het na, teveel speling op remschoenen tov remtrommel is ook een mogelijkheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
groentje
Lid
Lid

Re: remdruk valt weg.

Bericht door groentje »

Hallo de mon,

Bedankt voor je reactie.
De r 8 heeft geen onderdrukpot , geen lastafhankelijke remdrukregelaar en teveel speling tussen remschoen en …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken