Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Alles wat met de motor van de Twingo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Hans Visser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:51
Actief als: particulier
Locatie: Assendelft in Noord-Holland

Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Bericht door Hans Visser »

Dis is een herhaling, want eerder kreeg ik geen enkele reactie. Dus volhardend als ik ben;

Goedenavond dames en heren Twingo rijders.
Zijn er onder jullie, die eerder met succes het ronken of resoneren bij hogere toerentallen hebben weten te elimineren. Of tenminste kunnen reduceren.
Mij is door een Renault-monteur gezegd dat de bevestiging van de motorsteun aan de distributiekant versteld kan worden, met als effect minder resoneren=herrie.
Maar daar heb je een meetinstrument voor nodig!
Andere suggesties? Kan de motorsteun aan de distributiezijde van het blok hier een rol van betekenis in spelen?

Hans Visser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans Visser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:51
Actief als: particulier
Locatie: Assendelft in Noord-Holland

Re: Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Bericht door Hans Visser »

Een aanvulling met wat gegevens over de Twingo uit bovenstaande probleemstelling:
Het betreft een Twingo Initiale uit 1999. Dus stuurbekrachtiging en airco. Was en is een heerlijke auto, want zo compleet en hij doet het altijd.
Hij heeft 235.000 km afgelegd.
Dit even ter aanvulling.
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16025
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Bericht door mechanic »

Het zou zomaar kunnen dat deze motorsteum in een verkeerde positie is teruggezet. Al zie je dat vrijwel direct,de motor hangt er dan schuin in.
Houdt ook in je achterhoofd dat een twingo 1 een eenvoudige auto is,met minimale isolatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans Visser
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:51
Actief als: particulier
Locatie: Assendelft in Noord-Holland

Re: Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Bericht door Hans Visser »

Dank voor je reactie. Heb wel een tegenwerping, als ik dat zo mag zeggen.
We hebben ook een Toyota 1000 S van 40 jaar oud. Als je daar van Isolatie spreekt, vliegt het wagentje weg. De resonantie die daarin hoor- en merkbaar is, wordt veroorzaakt door een in onbalans zijnde cardanas. Dat kost een paar centen om dat te laten verhelpen en daarom nog niet uitgevoerd.
Daarom zoek ik het niet in de lawaaiproductie van de motor, maar in een mechanisch manco ergens. Ga van de week eens even kijken of ik aan die motorsteun iets opvallends kan zien. Heb je tips over wat er te zien zou kunnen zijn?
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16025
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Resoneren van motor bij hogere toerentallen en senelheden.

Bericht door mechanic »

De motor hangt dan scheef/schuin in het motorcompartiment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht